Sengevæder :-(
Fra : Christine Clausen

Dato : 17-02-04 09:37

Jeg skal bruge noget hjælp! Håber en af jer sidder inde med et svar der
kan løse mit lettere ulækre problem
-Min kastrerede hankat har for anden gang tisset i min seng, i min side,
på min (dun)dyne. Han gjorde det også lige da jeg fik ham for to år
siden, men jeg og kæresten fandt hurtigt ud af, at han var ekstremt
fintfølende med bakken, som derfor efterfølgende har været holdt
notorisk ren.
Nu er problemet så tilsyneladende tilbage!
Kattebakken er stadig ren. Han virker ikke til at have smerter når han
tisser, eller problemer med hverken bakken eller kattegruset. Han er
ikke sur på mig eller har ændret adfærd på anden måde...

Hvis jeg ikke finder en løsning bliver jeg jo nødt til at gribe til mere
hårdhændede metoder... dvs. lukke døren ind til soveværelse Men det
ville være lidt trist ikke at kunne falde i søvn sammen med et par varme
spindemisser i fodenden

Med venlig hilsen
Christine Clausen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-02-04 11:14

Christine Clausen wrote:
> [...]
> tisser, eller problemer med hverken bakken eller kattegruset. Han er
> ikke sur på mig eller har ændret adfærd på anden måde...

når problemet nu opstod pga noget i hans nærmiliø sidst, er det jo
sansyneligt at det er det samme denne gang....
derfor prøv at overveje om der er sket nogle ændringer i hjemmet.... det kan
være noget så simpelt som et flyttet møbel.... eller at der er kommet nye
dufte med hjem (hvis du feks har fået nyt job eller lign)....
det første skridt er at finde årsagen, og så ændre det..... næste skridt er
at få dynen lugtfri igen....
jeg har selv haft god held med at få fjerdyner lugtfri med rodalon....
gennemvæd pletten med rodalonblanding, lad det virke i mindst 30 minutter,
og så kan du enten skylle grundigt efter, eller vaske dynen, hvis den kan
tåle det.... men undlad at bruge sæbe på dynen hvis du vælger at vaske
den...... det kan ophæve virkningen af rodalonen.....

> [...]
> mere hårdhændede metoder... dvs. lukke døren ind til soveværelse
> Men det ville være lidt trist ikke at kunne falde i søvn sammen med

prøv at se om du kan sætte en finger på hvad der er ændret inden for den
sidste tid..... mange gange er det meget små ting.......

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Helle Madsen

Dato : 17-02-04 11:48

Hej Christine

Min ene hankastrat tisser også i sengen til tider. Som regel er det fordi
han er utilfreds hvis vi f.eks. har været meget afsted en weekend eller han
ikke har fået sit daglige whiskasbrev til tiden og andre småting.

Jeg har valgt at sige han hellere må pisse i sengen end på gulvet (vi har
afhøvlede trægulve, det ligner lort i flere dage når han tisser på det.) og
ville også blive væsentlig mere ked af det hvis han pissede i sofaen. Og det
er jo hans måde at kommunikere på at han er utilfreds med nogen ting.

Jeg har fundet noget vaskepulver der kan tage hele lugten både fra sengetøj
og dynen (fdb's økologiske, og ingen skyllemiddel. Hænger dynen op udenfor
så dufter den tilmed dejligt frisk). Og et lille uheld ca en gang i måneden
får jo os motiveret til at skifte sengetøj

Held og lykke med din lille sengevæder

Hilsen Helle