resident evil
Fra : Rasmus Madsen

Dato : 16-02-04 23:07

Hej gruppe

Jeg har lige set resident evil og syntes at det var ok action. Mit spørgsmål
går på hvor meget spil og film følger hinanden. Jeg har selv spillet 2'eren
og den starter jo nøjagtigt som filmen slutter.
Overvejer at give mig i kast med resident evil 1 efter at have set filmen,
men hvis det er fuldstændigt efter filmen så ved jeg ikke helt.

Nogle der er film og computerspils nørder, så vil jeg gerne høre hvad I
mener.

Mvh Rasmus

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-02-04 15:59

Rasmus Madsen wrote:
> [...]
> helt.
>
> Nogle der er film og computerspils nørder, så vil jeg gerne høre hvad

Jeg har spillet 1'eren og set filmen.

Hvis du med "hvor meget spil og film følger hinanden" snakker om plottet...

Er der noget plot ? "Vi render rundt nede i nogen gange og skyder zombier."
Er det et plot ?

/jim

Fra : Brian

Dato : 17-02-04 16:56

Hejsa

Jim Andersen skrev:

> Er der noget plot ? "Vi render rundt nede i nogen gange og skyder
> zombier." Er det et plot ?

Ja.

/Brian

Fra : Rasmus Madsen

Dato : 17-02-04 16:51

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har spillet 1'eren og set filmen.
>
> Hvis du med "hvor meget spil og film følger hinanden" snakker om
plottet...

Jeg tænkte vel mere på den grafiske lighed mellem film og spil. Og
selvfølgelig også den historie med at det er hendes "mand" der har sat
helvedet løs og det at der er så mange andre personer der følger med i
zombie dræbningen. I toeren er man jo helt solo.

Men fair nok hvis det bare er lidt uhygge og at skyde løs, så er det måske
ikke værd at give sig i kast med, så er der vel mange andre gode spil på
markedet.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-02-04 17:13

> [...]
> Overvejer at give mig i kast med resident evil 1 efter at have set filmen,
> men hvis det er fuldstændigt efter filmen så ved jeg ikke helt.

Spillet er meeeeget bedre! - filmen er ikke tro mod etteren på nogen måder.
Jeg har spillet den gamle playstation udgave for hundrede år siden og det
var fantastisk. På min spilhylde står nu GameCube's udgave af samme som er
fantastisk - simpelthen fantastisk - samme historie, men med noget af det
flotteste og mest stemningsfulde grafik nogensinde!! (og flere rum og lign.
at boltre sig på) - det er simpelthen værd at købe en GC for - desuden er
der RE Zero og snart RE 4 i samme flotte stil (RE4 helt fantastisk videre
udviklet i fuld 3D) - sammenlign ikke spil og film - spillet er stadig noget
af det ondeste og med GC noget af det flotteste der findes!

> Nogle der er film og computerspils nørder, så vil jeg gerne høre hvad I
> mener.

Jeg mener: Skaf en GC og få købt Resi og Resi Zero og glæd dig til Resi 4 -
hvis du er til den slags spil vil du elske disse titler! - og glem alt om
filmen når du spiller - inden filmen udkom var det oprindeligt meningen at
George a. Romero skulle have lavet den.. han er ham der stå bag de mest
klassiske zombiefilm gennem tiderne - Night, Dawn og Day of the Living
Dead... havde de ladet ham stå for det kunne det være filmen havde været
fed.. man ak, sån gik det ikke - men er du til zombier så få købt den GC og
spillene og når du ikke gider spille mere kan du se trilogien af hans
zombiefilm og så er du for alvor zombiefreak!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-02-04 19:48

> [...]
> spillene og når du ikke gider spille mere kan du se trilogien af hans
> zombiefilm og så er du for alvor zombiefreak!

Synes ny det er en meget god konvertering, det er heller aldrig helt let at
konvertere en spilserie til film. F.eks. Tomb Raider, 1'eren var dårlig,
2'eren bedre.

Synes Resident Evil filmen er god men ikke vildt god.
Bliver spændende at se RE2 i biografen og ser om den holder vand.

Fra : AJC

Dato : 17-02-04 22:22

> Spillet er meeeeget bedre!

Du lyver!
Jeg har gennemført REmake til GameCube og prøvet de andre i serien på PS2.
En spilserie magen til Resident Evil med så mange ulogiske opgaver skal man
lede længe efter. En stor skuffelse og jeg har da heldigvis også sidenhen
fået solgt REmake.
Filmen er meget anerledes og tak for det. En film som jeg ikke havde de
store forventninger til, men som overraskede mig positivt.
Kan klart anbefale, at man ser filmen og dropper spillene.

Fra : -V-

Dato : 17-02-04 22:32

AJC wrote:
> Du lyver!

Nå, så du er tilbage.

Du havde ellers truet med at ville holde dig væk, selv om
underholdningsværdien i gruppen ville falde gevaldigt.

Du har dog stadig ikke lært at tale bare nogenlunde anstændigt til folk.
Det ville klæde dig gevaldigt.

-V-

Fra : AJC

Dato : 17-02-04 22:55

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå, så du er tilbage.

Øh ja. Efter lang tids pause.

> Du havde ellers truet med at ville holde dig væk, selv om
> underholdningsværdien i gruppen ville falde gevaldigt.

Det mindes jeg ikke.

> Du har dog stadig ikke lært at tale bare nogenlunde anstændigt til folk.

Har jeg ikke?

> Det ville klæde dig gevaldigt.

Det klæder vel de fleste mennesker?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-02-04 17:48

> Du lyver!

eeh ok..

> [...]
> store forventninger til, men som overraskede mig positivt.
> Kan klart anbefale, at man ser filmen og dropper spillene.

ok, jamen der er jo meninger rasmus vil have vi er så bare ikke helt
enige

Fra : AJC

Dato : 18-02-04 22:14

> eeh ok..

Undskyld, jeg var for hård i min udtalelse.

Enig!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 19-02-04 09:19

> Enig!

jeg vil gå så langt som til at sige at remake's ekstra rum og opgaver kun
har til formål at forlænge spillet som i bund og grund ender med det samme,
men når det er sagt vil jeg så sige: keep it coming! - freaken ude i skuret
er uhyggelig! - jeg elsker det spil og RE 4 i fuld 3D er et af de spil jeg
ser mest frem til overhovedet!... jeg kan huske da jeg i sin tid spillede
etteren på psx og bagefter så min laserdisc med Dawn of the Dead... ja, der
fik jeg sgu mareridt for første gang siden jeg var barn - jeg var tilbage
i mit barndomsområde hvor jeg lå og kørte knallert og zombierne angreb fra
alle sider, men jeg nåede hele tiden lige nøjagtigt væk....:o/..hehe - i
love the game!

Fra : Anders Lerager

Dato : 17-02-04 21:31

Hej

Resident Evil 1 til den gamle playstation er overhovedet intet som filmen.

Personligt ville jeg helst købe det gamle Resident Evil istedet for remaken
til GameCube, for det gamle er mest stemningsfuldt og det er fedest på alle
punkter (På nær grafikken) men hvis du kan leve med en genial stemning og
lidt ringe grafik så skal du vælge det gamle.

Hilsen Anders, der har samtlige RE spil, en del Japanske udgaver af dem,
nogle special editions og et par soundtracks.

Fra : Taba

Dato : 17-02-04 21:59

Jeg har ikke spillet nogle af spillene, men filmen skal betragtes som en
intro til spillet iflg. instruktøren

/Taba

Fra : Rasmus Madsen

Dato : 17-02-04 22:41

Hejsan igen

Oki jeg er blevet overbevist - jeg vil prøve at finde RE 1 til playstation.
Ville gerne GC men det er nu engang en gammel PS1 jeg har så det vil eg da
starte ud med.

Mange tak for alle svarene.

Mvh Rasmus

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-02-04 17:46

> Oki jeg er blevet overbevist - jeg vil prøve at finde RE 1 til
playstation.
> Ville gerne GC men det er nu engang en gammel PS1 jeg har så det vil eg da
> starte ud med.

bor du på fyn er du velkommen til at se GC versionen her

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 21-02-04 12:25

"Rasmus Madsen" <kafferasmus@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> men hvis det er fuldstændigt efter filmen så ved jeg ikke helt.
>
> Nogle der er film og computerspils nørder, så vil jeg gerne høre hvad I

Så vidt jeg ved (correct me if im wrong)

Så er det givet vis prøvet at lave filmene 1 og 2'eren i sammenhæng med
spillene. Forstået på denne måde:

Resident Evil (spillet) foregår inde i selve Residenset, og dette skal være
i denne tid hvor vores film venner har lavet ballade i det hele nede på
laboratoriet, og sluppet nogle zombier fri oppe i huset.

Resident Evil 2 foregår jo som kendt så oppe i byen, hvor alt er kaos og
zombierne hærger og dræber. Dette er denne tid i filmen (1'eren) hvor vores
kære pige (hovedpersonen) er indlagt på sygehus stuen i karantæne, efter
episoden på det underjordiske laboratorie er overstået. Da hun så vågner i
slutningen af filmen skal man vist så forestille sig at hele episoden i Spil
nr.2 er overstået og Resident Evil Nemesis (3'eren) skal til at begynde.

Jeg er ikke helt sikker på dette men det er vist så det samme som film nr.2
kommer til at handle om (taget i betragtning af 1'erens slutning) netop at
ham "über-zombien" er sluppet fri, og hvis man kigger på Resident Evil
Nemesis (spillet), har disse to monstre en del til fælles i look-a-like.

Dette er mit bud! Er mere sikker i nogle af punkterne end andre.

Mvh. Martin