Hvor finder man gule H1 pærer?
Fra : //zigge

Dato : 16-02-04 22:20

Hej ng.

Hvor finder jeg gule H1 forlygtepærer til en Citron? Jeg mener ikke de der
"gold", men rigtigt gule pærer.

Mvh
//zigge

Fra : Jasper Norman

Dato : 17-02-04 01:06

Er de ikke gang på gang testet til at være det arveste l*** ?

/Jasper

Fra : Roberto Saldo

Dato : 17-02-04 07:58

Jasper Norman wrote:
> Er de ikke gang på gang testet til at være det arveste l*** ?

Citroën eller gule pærer?

Nej spøg til side, hele la France kører rundt med syge gule pærer så
mon ikke de er ok?

--
Roberto Saldo

Fra : Møller

Dato : 17-02-04 11:05

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Citroën eller gule pærer?
>
> Nej spøg til side, hele la France kører rundt med syge gule pærer så
> mon ikke de er ok?

Det er i stedet for solbriller når de har drukket for megen vin.

Gult lus er lovlig, men det skal være specielle pårer. T.Hansen maling er
ikke OK.

Regler for forlygter:
6.02.002 FJERNLYSLYGTER
(1) Fjernlyslygte
a) skal afgive lys af hvid eller gullig (selektiv gul) farve,

men jeg mener, at de kan fås her:

http://www.skovgaard-schmidt.dk/citroen.html

se også:
http://www.aftonbladet.se/bil/0102/12/lamptest.html

http://makeashorterlink.com/?V16115F67

--
Møller

Fra : //zigge

Dato : 17-02-04 16:40

"Møller" <eam@son.dk> skrev i en meddelelse
> men jeg mener, at de kan fås her:
>
> http://www.skovgaard-schmidt.dk/citroen.html

Svaret var nej.

Mht. lovlighed, så er bilen importeret og typegodkendt med de gule pærer, så
jeg går ud fra at det er lovligt at køre med dem.
Om de så er gode at se ved, er ligegyldigt, de skal sættes i en vetaranbil
og det vigtigste er derfor originaliteten.

Mvh
//zigge

Fra : anders majland

Dato : 17-02-04 21:29

> Om de så er gode at se ved, er ligegyldigt, de skal sættes i en
> vetaranbil og det vigtigste er derfor originaliteten.

Jeg har vinteren igennem kørt med en gul H4 pære og synes egenligt at
lyset er udemærket. Man skal vende sig til farven men i mørkt og tåget
vejr synes jeg det er lidt mindre anstrengende end hvidt lys. Den
forrige ejere satte den i efter en anbefaling da mange følgte sig
blændet af hans hvide lys, og bemærkede at væsenligt færre følte sig
generet af lyset

(Det er på en halvhøj mc hvor forlygten også sidder relativt højt -
Sådan ca så man lyser lige ind i kabinen på bilen foran når man holder
ved rødt lys)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Brian M

Dato : 17-02-04 19:28

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> wrote in message news:<403133a9$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Hej ng.
>
> Hvor finder jeg gule H1 forlygtepærer til en Citron? Jeg mener ikke de der
> [...]

Mon ikke ham her har dem på lager www.retrogarage.dk , han lever af at
renovere og handle med gamle citroen`er. Ellers må han da vide hvor de
kan købes.

Fra : //zigge

Dato : 18-02-04 21:55

"Brian M" <brianbmortensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse:

> Mon ikke ham her har dem på lager www.retrogarage.dk , han lever af at
> renovere og handle med gamle citroen`er. Ellers må han da vide hvor de
> kan købes.

Tak for svaret.

Peter Nielsen fra Retrogarage gav mig en super god behandling og svaret på
hvorfor jeg ikke kan finde gule H1 pærere; Sagen er den at det gule lys
fremkommer ved at der sidder en lille syltetøjsligende skærm indvendigt i
parapolen af gule glas... keine hexerei. Desværre kan de ikke fås i original
længere så hvis der er nogen der har et par udtjente parapoler fra enten ID
eller DS liggende med de små gule glaskupler inden i fatningen, så er jeg
villig til at give en stor pose skumbananer for dem

Mvh
//zigge

Fra : Brian M

Dato : 19-02-04 21:07

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> wrote in message news:<4033d0e1$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> eller DS liggende med de små gule glaskupler inden i fatningen, så er jeg
> villig til at give en stor pose skumbananer for dem

Så er du selvfølgelig medlem af "Dansk Citroen ID/DS Klub"? Ellers var
det måske næste sted at søge. Når man har en gammel eller sjælden bil
er en klub næsten uundværlig. Det er der man skal finde folk der ved
hvem og hvor, dem med forbindelserne og ekstra dele i garagen.
www.idds.dk