Fartmålere
Fra : tb

Dato : 16-02-04 21:24

Kom igår forbi en af de der med to gule blink der efterhånden er alle
steder.

37 km/t. Nå, tænkte jeg. Den plejer sgu da altid at blinke når jeg kommer
her. Hmm, 65 sagde speedometeret (jeg siger ikke hvad jeg måtte køre

Er det samme teknik politests lasere brugere? Kan man dermed konkludere at
der KAN sås tvivl om ufejlbarheden af deres udstyr?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-02-04 21:40

"tb" <no@mail.dk> wrote in message
> [...]
at
> der KAN sås tvivl om ufejlbarheden af deres udstyr?

Så vidt jeg kan se så er de blink vi har her i området (7500) aktiveret via
nogle zoner i vejen.
Man kan se optegnelse af 2felter på asfalten hvis man kigger godt efter - og
det passer med lige når man er drønet over dem står hastigheden der.

Det er dem som står fast monteret ovenstående er basseret på¨.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-02-04 16:09

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:40312a97$0$226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]

> det passer med lige når man er drønet over dem står hastigheden der.
>
> Det er dem som står fast monteret ovenstående er basseret på¨.

Ikke i Havrebjerg mellem Slagelse og Kalundborg. Den måler på samme måde
som de mobile... Man kan være heldig hvis man ikke har lys på i dagtimerne
at den ikke fanger dig. Min 45'er fanger den kun hvis jeg har lys på...

Venligst

Fra : Søren Christensen

Dato : 16-02-04 21:42

"tb" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> der KAN sås tvivl om ufejlbarheden af deres udstyr?

Mener det er lidt af samme teknik men langt fra ligeså præcis.
Og ja de måler som vinden den blæser engang imellem...
Jeg er selv blevet målt 98km/t 10meter bag en mejetærsker...

Venligst

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 21:47

> Mener det er lidt af samme teknik men langt fra ligeså præcis.
> Og ja de måler som vinden den blæser engang imellem...
> Jeg er selv blevet målt 98km/t 10meter bag en mejetærsker...

På alt udstyr vil der selvfølgelig være en vis tollerance, men i det store
hele er måleudstyret ufejlbart.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-02-04 22:31

> På alt udstyr vil der selvfølgelig være en vis tollerance, men i det store
> hele er måleudstyret ufejlbart.

Det er nemlig rigtigt Tom.
Elektronik er nemlig ufejlbarlig, og hvor var det nu Eifeltårnet skulle
leveres

Hvis ovenstående bliver opfattet ironisk, så er det korrekt opfattet.

Det er ikke møntet specielt på dig Tom.
Bare min mening om at måleudstyr ikke kan fejle.
Jeg tror jeg har set for mange tilfælde, hvor det fejlede.
Så en god portion sund fornuft, og vurdering af målinger/resultater er altid
sundt

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-02-04 16:07

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tror jeg har set for mange tilfælde, hvor det fejlede.
> Så en god portion sund fornuft, og vurdering af målinger/resultater er

Ja tager det nu også som ment ironisk. For jeg har flere gange oplevet det
særeste resultater når man passere dem.
Den væreste er dog de 98km/t jeg blev målt til bag en mejetærsker og mig
bekendt kører de langt fra så stærkt.
Men for det meste måler de rimeligt nøjagtigt...

Venligst