MS Windows
briani 27239
Problemer med installation af Windows 2000
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 19:32

Da jeg ikke fik noget bud på mit problem første gang jeg postede, kommer
hermed mit indlæg igen (postet første gang d. 10/2-04 kl. 23:22).

Hej.

Jeg har en IBM computer stående, som jeg har mine problemer med at få
installeret Windows 2000 på. Selve computeren er en:
Pentium II 350 Mhz.
128 Mb. RAM
3,2 Gb. Harddisk
24x CD-drev

Selve kopieringen af filer osv. til harddisken går fint - men første gang
Windows egentligt skal starte op under installationen, tager det ca. 10
minutter før den går videre fra det billede hvor der står "Vent et øjeblik".
Herefter går resten af installationen fint. Når man så starter Windows op
for første gang, kommer den ikke længere end til lige efter den log-in boks
hvor den viser, at den etablerer netværksforbindelser mm.. Det samme er
tilfældet hvis jeg starter op i fejlsikret tilstand.

Det er en original Windows 2000 dansk cd jeg prøver at installere fra. Jeg
har prøvet at lave en kopi såfremt det skulle skyldes nogle ridser eller
lignende - samme problem. Først var der 32 RAM i computere, og troede at det
var derfor - men heller ikke med de 128 der er i den nu virker det. Jeg har
også skiftet harddisken.

Det skal dog siges, at batteriet i computeren er løbet tør, så BIOS'en
kommer med en fejl i opstarten - men det kan vel næppe være derfor? Jeg har
prøvet at installere Windows tre gange - samme problem hver gang.

Nogen forslag?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg