Ny dum/løs hund bidt "GAAAB"
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-02-04 02:48

Det interserer mig egentlig ikke så meget mere, er blevet lidt imun
over for når det sker, der er åbenbart bare mange jeg render ind i som
ikke har en skid styr over deres hunde.

Jeg møder jævnligt 2 ejere af nogle Terrierhunde"hanhunde", de lader
dem lege sammen, det er nogle hidsige små nogle ligesom min egen, men
har nu efter det næsten gik galt et par gange for den ene da den
syntes at det var sjovt at løbe gøende hen imod min hund nogle gange,
indtil den fik snuden i klemme "piv piv" nå men så snakkede jeg med
ejeren i dag som pludselig har lært at holde den i snor, han er ellers
meget flink og forstående, men har bare stadig ikke styr på sin hund,
men da hans lufterven kom med sin terrier der også har haft snuden i
klemme, så sagde jeg at jeg gik så de kunne få lov til at lege, så jeg
gik Men da jeg havde gået mindst 50meter væk kom den anden terrier
pludselig spurtende lige op bag os, og bokstavelig talt lige op bag i
min hund og snusede ham i røven, og det skal hanhunde altså ikke gøre
hvis de ikke har fået lov og ikke gør det meget forsigtigt, så før jeg
havde reageret overhovedet havde min hund lavet en ekstrem hurtig
vending og fik vist hele dens snude i munden "piv piv" sagde den da
den løb baglæns væk, men stoppede aligevel op og gøede provokerende af
min hund lidt væk ? det har den gjordt nogle gange hmm ? den fatter
bare ikke så meget, og det er hvad jeg mener med løse og især samtidig
dumme hunde som den dem bliver bidt !ved egentlig ikke om der skete
noget med den da det gik så hurtigt, hørte nogen i det fjerne råbe på
en hund.

hmm gad vide hvor meget der skal til før sådan en hund får respekt ?
det er nok fordi at han er i snor og ikke får rigtig godt fat i den så
tror den måske ikke at der sker noget næste gang heller ?

kan folk ikke være enig med mig i at sådan en hund er dum ?

det har jeg faktisk oplevet et par gange før at hunde tror at det hele
er sjov og bliver ved med at drille og gø og simpelthen overse
hundesproget om at min hund ikke syntes at det er sjovt ? hvorfor gør
de mon det, og når deres ejer bare smiler af det, kan de så
overhovedet lære respekt på andre måder end at blive bidt rigtig hårdt
?

og så gik min hund på resten af turen og kiggede sig over skulderen
for at se om der nu snart igen kommer en hanhund spurtende op i røven
på ham

Fra : Pwh

Dato : 16-02-04 18:04

Punish the deed, not the breed wrote:
> Det interserer mig egentlig ikke så meget mere, er blevet lidt imun
> over for når det sker, der er åbenbart bare mange jeg render ind i som
> ikke har en skid styr over deres hunde.

LOL
Dig og Pluto er da bare forfulgte ;)
Nej, der kan ikke værer for meget hjemme hos den terrier,
det giver jeg dig ret i, vil den ikke hører så må den føle ;)

> og så gik min hund på resten af turen og kiggede sig over skulderen
> for at se om der nu snart igen kommer en hanhund spurtende op i røven
> på ham

Har du tænkt på at han måske har en specielt feminin udstråling
sådan som han tiltrækker hanhundene

/Jens

Fra : Eifelvuf

Dato : 16-02-04 20:58

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 17-02-04 02:48 dette indlæg :

> [...]
>
> og så gik min hund på resten af turen og kiggede sig over skulderen
> for at se om der nu snart igen kommer en hanhund spurtende op i røven

Lille P.

Når det nu ikke interesserer dig mere end du giver udtryk, hvorfor i
alverden bliver du så ved med bralre og ævle om det ? Endnu et
rekordforsøg på antal indlæg i en tråd ?

Din hund er en hund, ikke et menneske, - men der er ingen grænser for,
hvad du tillægger din egen hund af menneskelige egenskaber, for slet
ikke at tale om andres.

Der er ingen dumme hunde, kun dumme førere. Og du er en af dem.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-02-04 21:45

> Der er ingen dumme hunde, kun dumme førere. Og du er en af dem.

Der er ihvertfald mere end en her i gruppen

MArtin

Fra : Eifelvuf

Dato : 16-02-04 22:30

"Martin Larsen" skrev d. 16-02-04 21:45 dette indlæg :

*********klip*************

> Der er ihvertfald mere end en her i gruppen
>
> MArtin

Enig.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 16-02-04 22:05

Eifelvuf wrote:

> Der er ingen dumme hunde, kun dumme førere.

Hov hov, Tyson er sgu ikke for intelligent
Men han er god til at værer hund, og mere kræver jeg ikke :)

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 16-02-04 22:37

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]>
> Hov hov, Tyson er sgu ikke for intelligent

Takes one to know one, er det ikke sådan, man siger? Måske kan /det/ være
grunden? Hehe - og SÅ skynder jeg mig at løbe i dækning - fniiiiis

Karina

Fra : Eifelvuf

Dato : 16-02-04 23:02

"Karina og Christian" skrev d. 16-02-04 22:37 dette indlæg :
> [...]
være
> grunden? Hehe - og SÅ skynder jeg mig at løbe i dækning - fniiiiis

Karina.

Husk chips og Cola.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 17-02-04 18:16

Karina og Christian wrote:
> [...]
>
> Takes one to know one, er det ikke sådan, man siger? Måske kan /det/
> være grunden? Hehe - og SÅ skynder jeg mig at løbe i dækning -

Ja det kan da værer at du har fat i noget der ;) men faktisk er jeg af den
opfattelse at folk må bedømme deres hunds intelligens i forhold til deres egen.
Så dem der synes de har en klog hund, tja hvor meget har de så selv at rykke rundt med.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 17-02-04 18:44

> [...]
egen.
> Så dem der synes de har en klog hund, tja hvor meget har de så selv at

Tja, jeg skal ikke kunne sige det. Det eneste jeg ved er, at min hund er en
meget snedig og opfindsom rad, når det kommer til at få sin vilje, og det må
vel siges at være en form for intelligens. Med hensyn til mig selv, så stod
jeg sgi nok ikke forrest, da de uddelte hjerner, men jeg har da klaret mig
hidtil )

Karina

Fra : Pwh

Dato : 17-02-04 19:37

Karina og Christian wrote:
> [...]
> hensyn til mig selv, så stod jeg sgi nok ikke forrest, da de uddelte
> hjerner, men jeg har da klaret mig hidtil )

Tyson er hverken specielt snedig eller opfindsom, men jeg vil da heller
ikke direkte kalde ham dum, men intelligens på et menneskeligt plan
er altså af en helt anden skuffe en hvad vi kan forvente af dyr.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 17-02-04 20:32

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> men intelligens på et menneskeligt plan
> er altså af en helt anden skuffe en hvad vi kan forvente af dyr.

Intelligensmæssigt mener jeg sagtens, man kan forvente, at dyr er fuldt ud
på højde med os mennesker, når man tager i betragtning, hvilke betingelser
de har for udvikling.

Mennesker adskiller sig blot fra dyr ved at have evnen til at være grådige
og ondskabsfulde.

Karina

Fra : Eifelvuf

Dato : 18-02-04 17:28

"Karina og Christian" skrev d. 17-02-04 20:32 dette indlæg :
> [...]
betingelser
> de har for udvikling.
>
> Mennesker adskiller sig blot fra dyr ved at have evnen til at være

Hej.

Jeg har ellers givet min vuf mulighed og lov til at læse i en hundebog
jeg har (det er lis´som lidt lettere, istedet for at skulle træne med
ham almost hver dag) - men jeg har hidtil ikke kunnet formå, at få ham
til at læse den.

Hvad går der galt for os ? han HAR jo fået betingelserne ? Er han bare
doven eller hva´ ? Eller er det mig der ikke har pædagoisk indsigt nok
til, at få ham det lært ?

Venter spændt på dit svar.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-02-04 18:24

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
>
> Hvad går der galt for os ? han HAR jo fået betingelserne ? Er han bare
> doven eller hva´ ? Eller er det mig der ikke har pædagoisk indsigt nok

Er du ligeså ubegavet som din hund, hvis jeg stikker dig en tekst på
kinesisk, som du med garanti ikke kan læse?

Karina

Fra : Pwh

Dato : 18-02-04 19:21

> [...]

> Er du ligeså ubegavet som din hund, hvis jeg stikker dig en tekst på
> kinesisk, som du med garanti ikke kan læse?

Forskellen er vel at Eifel kunne lærer at læse kinesisk hvis han gad,
kan din hund det ;)

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-02-04 19:31

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Forskellen er vel at Eifel kunne lærer at læse kinesisk hvis han gad,
> kan din hund det ;)

Nej, men jeg kan heller ikke lære forskellige varianter af hundesprog (omend
jeg ved, at der er nogen mennesker, der påstår, de kan). Er jeg så mindre
begavet i forhold til min hund?

Karina

Fra : Pwh

Dato : 18-02-04 20:20

Karina og Christian wrote:
> [...]
> (omend jeg ved, at der er nogen mennesker, der påstår, de kan). Er
> jeg så mindre begavet i forhold til min hund?

Ja forhåbenligt er du da mere begavet end din hund, ellers synes jeg da
at du skal begynde at optræde med den og blive stinkende rig.
Blev der undervist i hundesprog kunne Eifel vel også lærer det ;)
selvom det måske ville knibe lidt med udtalen

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-02-04 20:33

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Ja forhåbenligt er du da mere begavet end din hund, ellers synes jeg da
> at du skal begynde at optræde med den og blive stinkende rig.

Jeg er anderledes begavet i forhold til min hund. Han er anderledes begavet
i forhold til mig. At vi mennesker har valgt at kalde vores måde for den
mest begavede måde, er bestemt ikke nogen universel sandhed.

> Blev der undervist i hundesprog kunne Eifel vel også lærer det ;)

Nej. Hvad får dig til at tro det? Forudsætter du i øvrigt, at det er
mennesker, der skulle lære ham det?

> selvom det måske ville knibe lidt med udtalen

Åh ja - det ville det nok også, hvis vi prøvede at lære hundene
menneskesprog.

Karina

Fra : Pwh

Dato : 18-02-04 21:18

Karina og Christian wrote:
> [...]
> begavet i forhold til mig. At vi mennesker har valgt at kalde vores
> måde for den mest begavede måde, er bestemt ikke nogen universel

Godt så tror jeg vi er enige, jeg troede at du dragede paraleller
mellem hundes og vores intelligens.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-02-04 21:21

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Godt så tror jeg vi er enige, jeg troede at du dragede paraleller
> mellem hundes og vores intelligens.

Ja, jeg kan godt forstå, at du kunne få det indtryk ud fra mine indlæg, men
sådan var det ikke ment. Jeg er i øvrigt glad for, at vi da kan være enige
om dette så

Karina

Fra : Pwh

Dato : 18-02-04 17:38

Karina og Christian wrote:
> [...]
> fuldt ud på højde med os mennesker, når man tager i betragtning,
> hvilke betingelser de har for udvikling.

Du mener altså at din hund under de rette betingelser kan lærer at
mestre de samme ting som dig selv.

> Mennesker adskiller sig blot fra dyr ved at have evnen til at være
> grådige og ondskabsfulde.

De egenskaber har vi desværre, men du kan altså ikke sammenligne
intelligens på et menneskeligt plan med dyrs, det er en gang vrøvl.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-02-04 18:22

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]>
> Du mener altså at din hund under de rette betingelser kan lærer at
> mestre de samme ting som dig selv.

Nej. En hund har nogle ganske andre forudsætninger - 4 ben med poter, et
andet sprog mv. Det betyder dog ikke, at hundene er mindre intelligente. Det
er blot fordi, vi mennesker har tilegnet os retten til at definere, hvad
intelligens er. Tror du, du vil få samme svar fra en hund (hvis den kunne
tale), hvis du spurgte den, om ikke også den synes, vi er mere intelligente?

> De egenskaber har vi desværre, men du kan altså ikke sammenligne
> intelligens på et menneskeligt plan med dyrs, det er en gang vrøvl.

Jeg glemte i øvrigt at fremhæve, at mennesket også - i modsætning til dyr -
er i besiddelse af evnen til at føle sig bedrevidende og nedgøre andre.

Karina

Fra : Pwh

Dato : 18-02-04 19:28

> [...]
> til at definere, hvad intelligens er. Tror du, du vil få samme svar
> fra en hund (hvis den kunne tale), hvis du spurgte den, om ikke også

Du mener vel ikke seriøst at dyr har en intelligens der kan måle sig
med menneskets seriøst vel.

> Jeg glemte i øvrigt at fremhæve, at mennesket også - i modsætning til
> dyr - er i besiddelse af evnen til at føle sig bedrevidende og
> nedgøre andre.

Du bryder dig vist ikke meget om andre mennesker siden du kun kan fremhæve
racens dårlige egenskaber, vi har da trods alt forhåbentligt flere gode end dårlige
de fleste af os, men du må undskylde, jeg kan ikke lade værer med at drille når
nogen ligefrem skal kalde deres dyr for intelligente i forhold til mennesker.
Det var ikke for at nedgører, det var ment som lidt venligt drilleri ;)

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-02-04 20:41

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Du mener vel ikke seriøst at dyr har en intelligens der kan måle sig
> med menneskets seriøst vel.

Helt konkret jo. Jeg er fuld af beundring for, hvad en hund kan lære og
udføre af opgaver. Jeg tror ikke på, at ret mange mennesker eksemeplvis
ville kunne tilegne sig de færdigheder eksemeplvis en førerhund har - her
tænker sig jeg særligt på de forudsætninger, hunden har for at lære det,
eksemeplvis er det en anden race, end dem selv, der står for undervisningen.
Den sker på et andet sprog, end hunden forstår, og den skal udføre opgaver,
der ikke falder den naturlig. Hvor man mennesker ville kunne det? Ikke
mange, tror jeg.

> [...]
> racens dårlige egenskaber, vi har da trods alt forhåbentligt flere gode

Det kan man godt prøve at bilde sig selv ind. Men man kan da håbe, du har
ret.

> men du må undskylde, jeg kan ikke lade værer med at drille når
> nogen ligefrem skal kalde deres dyr for intelligente i forhold til
mennesker.

Jeg vil ikke kalde alle hunde klogere end alle mennesker. Men den
menneskelige race består så langt fra udelukkende af professorer. Og alle os
der ikke har opfundet den dybe tallerken rider jo bare med på en bølge, hvor
vi kan påstå os intelligente i relation til, hvad andre har opfundet og
udviklet for os.

Karina

Fra : Pwh

Dato : 18-02-04 21:29

Karina og Christian wrote:
> [...]
> hunden forstår, og den skal udføre opgaver, der ikke falder den
> naturlig. Hvor man mennesker ville kunne det? Ikke mange, tror jeg.

Meget af det er jo udenadslærer, jeg kan da også godt lærer at efterabe en hund
så vidt det er mig fysisk muligt, mennesket er så modsat dyr i stad til at tilegne
sig meget indviklet lærdom, hvis du ser bort fra alt det negative, hvor langt er
mennesket så ikke kommet i forhold til hunden siden stenalderen.

> Det kan man godt prøve at bilde sig selv ind. Men man kan da håbe, du
> har ret.

Ellers kan man da lige så godt gå ud og hænge sig med det samme ;)
Grundlæggende er de fleste mennesker da søde og rare. Selv os herinde ;)

> [...]
> alle os der ikke har opfundet den dybe tallerken rider jo bare med på
> en bølge, hvor vi kan påstå os intelligente i relation til, hvad

Jeg talte om sådan ca normalt begavede mennesker som vi vel er flest,
det er vel ikke fair at trække retaderede ind i denne debat.
Men nu bliver jeg da nysgerrig, hvad har din hund bedrevet af kloge ting
som et normalt menneske ikke ville kunne gører efter hvis det er fysisk muligt.
Så skal jeg da gerne komme med 5 millioner eklsempler på hvad mennesker
kan som hunde aldrig vil kunne komme til at gører.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-02-04 21:41

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Meget af det er jo udenadslærer,

Udenadslære? Jeg prøver igen. En hund lærer at udføre opgaver, der ikke
forekommer den naturlige, og den modtager undervisning på et sprog, den ikke
forstå. Det har intet med udenadlære at gøre.

> jeg kan da også godt lærer at efterabe en hund
> så vidt det er mig fysisk muligt,

Det tvivler jeg på, du kan. Men overdreven (og ikke mindst særdeles
urealistisk) tro på egne evner er i øvrigt også en af de mindre pæne
egenskaber, der kan siges om os mennersker.

> [...]
langt er
> mennesket så ikke kommet i forhold til hunden siden stenalderen.

/Visse/ mennesker er i stand til at tilegne sig meget indviklet lærdom.
Andre kan ikke tilegne sig selv det at skrive korrekt dansk, selv om de har
modtaget undervisning i minimum 7 år. Her tænker jeg ikke på retarderede -
men det, du så fornemt kalder helt normale mennesker.

> Ellers kan man da lige så godt gå ud og hænge sig med det samme ;)

Nej da

> Grundlæggende er de fleste mennesker da søde og rare. Selv os herinde ;)

Det afhænger vist af, hvem der skal definere "sød og rar".

> Jeg talte om sådan ca normalt begavede mennesker som vi vel er flest,
> det er vel ikke fair at trække retaderede ind i denne debat.

Jeg blander bestemt ikke retaredede mennesker ind i billedet. Jeg taler skam
om det, du kalder normalt begavede mennesker, der i en årrække kan have
modtaget undervisning i en given ting og stadig ikke har tilegnet sig selv
en basal viden om emnet.

Min pointe er, at der skam også er stor forskel på mennesker, ligesom der er
på dyr. Og at det så afgjort ikke er alle mennesker, der er helt så
intelligente - /selv/ i forhold til dyr, som de gerne vil give indtryk af

> Men nu bliver jeg da nysgerrig, hvad har din hund bedrevet af kloge ting
> som et normalt menneske ikke ville kunne gører efter hvis det er fysisk
muligt.

Min hund har lært at begå sig i en menneskeverden og mere eller mindre
forstå mit sprog. I hvert fald bedre, end jeg forstå de fremmedsprog, nogen
har forsøgt at lære mig gennem årenes løb i skolesystemet.

> Så skal jeg da gerne komme med 5 millioner eklsempler på hvad mennesker
> kan som hunde aldrig vil kunne komme til at gører.

Og de fleste hænger sammen med ting, som andre mennesker allerede har
udtænkt for os. Tænk på, at hundene opfinder den dybe tallerken selv - hver
gang. De kan ikke drage nytte af andres erfaringer.

Karina

Fra : Pwh

Dato : 18-02-04 22:49

Karina og Christian wrote:
> [...]
> ikke forekommer den naturlige, og den modtager undervisning på et
> sprog, den ikke forstå. Det har intet med udenadlære at gøre.

Jeg sagde ikke noget om at de havde ideelle indervisningsforhold,
men mange af de ting de skal lærer er jo ber gentagelse på gentagelse.
Ellers må du komme med nogle eksempler.

> Det tvivler jeg på, du kan. Men overdreven (og ikke mindst særdeles
> urealistisk) tro på egne evner er i øvrigt også en af de mindre pæne
> egenskaber, der kan siges om os mennersker.

Du har bare aldrig set mig fise rundt på alle 4 og lege hund med Tyson
og strammede jeg mig rigtigt an kunne jeg nok også spise af en madskål,
drøne efter en bold, drille katten og hvad Tyson nu eller får tiden til at gå med ;)

> [...]
> selv om de har modtaget undervisning i minimum 7 år. Her tænker jeg
> ikke på retarderede - men det, du så fornemt kalder helt normale

Det var et rimeligt dårligt eksempel, der er da et par stykker på mit arbejde
som jeg vil betegne som ret intelligente men som er ordblinde, det har ikke
noget med at værer dum at gører, det fandt man faktisk ud af for mange år siden.

> Det afhænger vist af, hvem der skal definere "sød og rar".

Jeg kan fornemme at du ikke synes at der er ret mange der er søde og rare.

> [...]
> årrække kan have modtaget undervisning i en given ting og stadig ikke
> har tilegnet sig selv en basal viden om emnet.

De er så muligvis blevet undervist i noget de ikke har specielt gode evner for,
jeg har da nogle områder som jeg vil påstå jeg er god til,
men musisk begavet er jeg feks ikke, og kunst fatter jeg heller ikke en meter af.

> [...]
> der er på dyr. Og at det så afgjort ikke er alle mennesker, der er
> helt så intelligente - /selv/ i forhold til dyr, som de gerne vil

Jo i forhold til dyr vil jeg mene at alle raske mennesker er klart overlegne,
men nu sammenligner vi æbler og appelsiner, vi er jo enige om at det er
2 forskellige former for intelligens vi taler om her.

> Min hund har lært at begå sig i en menneskeverden og mere eller mindre
> forstå mit sprog. I hvert fald bedre, end jeg forstå de fremmedsprog,
> nogen har forsøgt at lære mig gennem årenes løb i skolesystemet.

Din hund forstår da ikke en meter af hvad du siger til den, den har da bare
lært at reagerer på nogle bestemte lyde. Havde du fra starten valgt at sige
'pølse' i stedet for 'nej' så var det da det den forstod. Det er ikke ordet den
forstår, det er lyden, eller vil du påstå at din hund forstår en lang sætning ligefrem.

> Og de fleste hænger sammen med ting, som andre mennesker allerede har
> udtænkt for os. Tænk på, at hundene opfinder den dybe tallerken selv
> - hver gang. De kan ikke drage nytte af andres erfaringer.

Ok, din hund lærer så ikke noget af dig eller andre hunde. Har den fundet ud
af det hele på egen hånd (pote) siden den blev født, den lærte heller ikke
noget af sin mor. Det er da klart at vi andre bygger videre på andres erfaringer,
det er da netop vores styrke, hundene er vel ligesom ikke rigtigt kommet videre
de sidste mange mange år, ellers var det vel dem der gik tur med os ;)

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-02-04 23:10

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
ikke
> noget med at værer dum at gører, det fandt man faktisk ud af for mange år

Jeg skal nok svare på resten af dit indlæg senere

Jeg overvejde faktisk, da jeg skulle skrive indlægget, om jeg skulle
tilføje, at det naturligvis ikke var ordblinde, jeg hentydede til, men jeg
tænkte, at det var trods alt ikke nødvendigt - det måtte da give sig selv -
men nej(!)

Så lad mig slå det fast. Jeg taler om ikke-ordblinde mennesker, der ikke
formår at formulere sig sprogligt korrekt.

Så skulle det vist være på plads. Samtidig må jeg så tage et generelt
forbehold for hvilke andre minoriteter, der måtte blive bragt på bane.

Karina

Fra : Pwh

Dato : 18-02-04 23:54

Karina og Christian wrote:
> [...]
> tilføje, at det naturligvis ikke var ordblinde, jeg hentydede til,
> men jeg tænkte, at det var trods alt ikke nødvendigt - det måtte da

Jamen så formulerede du dig da dårligt i dit indlæg.

> Så lad mig slå det fast. Jeg taler om ikke-ordblinde mennesker, der
> ikke formår at formulere sig sprogligt korrekt.

Ok, man er altså dum hvis man ikke er god til at formulerer sig.
Hvis jeg igen har misforstået dig, så må du formulerer dig lidt mere precist.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 19-02-04 00:13

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Jamen så formulerede du dig da dårligt i dit indlæg.

Eller også *vil* du misforstå.

> Ok, man er altså dum hvis man ikke er god til at formulerer sig.
> Hvis jeg igen har misforstået dig, så må du formulerer dig lidt mere
precist.

Eller også må du lære at læse indenad. Det skulle være en smal sag for et
højintelligent menneske

Karina

Fra : Pwh

Dato : 19-02-04 18:02

Karina og Christian wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
> [klip]
>
> Eller også *vil* du misforstå.

Næh, men sådan er det jo i et forum som dette,
jeg må holde mig til skrevne og ikke prøve at gætte hvad du mener.

> Eller også må du lære at læse indenad. Det skulle være en smal sag
> for et højintelligent menneske

Jeg mener da selv at jeg er rimeligt god til at læse, det kniber måske mere
for dig at få dine tanker ned på skrift. Eller du ændrer måske bare mening
fra posting til posting, den frihed skal du jo have, jeg bliver bare forvirret ;)

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 22-02-04 19:53

> [...]
> Jeg sagde ikke noget om at de havde ideelle indervisningsforhold,
> men mange af de ting de skal lærer er jo ber gentagelse på gentagelse.

Jovist, men så er det jo ikke meget anerledes, end når vi mennesker
indlærer. Er der så i det hele taget nogen anden måde at lære på

Det skal du ikke sige sådan helt uden videre. Min pointe med at bringe
læsningen og skrivningen på bane er, at det er et sted, hvor vi alle står
forholdsvist lige. Der er masser af mennesker, der i årevis har modtaget
undervisning i eksempelvis at skrive, uden de af den grund kan det. Med det
vil jeg sige, at tingene altså ikke er så nemme, og efter min mening sætter
det virkelig en hunds evne til at lære i relief, når den viser sig at kunne
lære ting, uder de forudsætninger, den har til rådighed. Og de
forudsætninger er slet ikke de samme, som dem vi mennesker har til vores
rådighed.

> Jo i forhold til dyr vil jeg mene at alle raske mennesker er klart
overlegne,

Klart overlegne i relation til hvad?

> men nu sammenligner vi æbler og appelsiner, vi er jo enige om at det er
> 2 forskellige former for intelligens vi taler om her.

Ja, det er vi.

> Ok, din hund lærer så ikke noget af dig eller andre hunde.

Hvilke erfaringer til at kunne klare sig i en menneskeverden - til at give
pote, dække og andet mener du, din hund har lært hos sin biologiske mor?
Hvilke erfaringer i den henseende er det, hun har givet videre til sine
hvalpe?

> ellers var det vel dem der gik tur med os ;)

Hehe - så har du aldrig set os gå tur

Karina

Fra : Pwh

Dato : 23-02-04 18:06

Karina og Christian wrote:
> [...]
>
> Jovist, men så er det jo ikke meget anerledes, end når vi mennesker
> indlærer. Er der så i det hele taget nogen anden måde at lære på

Jeg kan så kun tale for mig selv her, og en stor del af den lærdom
jeg har er da tilegnet på egen hånd ved at opsøge oplysninger
og gører mig mine egne erfaringer.
Og ikke ved at nogen har stået og tampet det ind i hovedet på mig.

> [...]
> står forholdsvist lige. Der er masser af mennesker, der i årevis har
> modtaget undervisning i eksempelvis at skrive, uden de af den grund

Jamen vores evner er da forskellige, dem der er dårlige til at skrive
er måske dygtige til nogle andre ting, skrivning er vel ikke en målestok
for intelligens, ellers ville en IQ-test vel bare værer en dansk diktat.

> [...]
> den har til rådighed. Og de forudsætninger er slet ikke de samme, som
> dem vi mennesker har til vores rådighed.

Og hvad kan vi så bruge det til.

> Klart overlegne i relation til hvad?

Hvis du ikke vil drage paraleller mellem menneskets intelligens og hundens
er det en sammenligning der ikke vil kunne give mening.
Mennesket er via deres overlegne intelligens i stand til ting der ligger
så langt fra hundens evner at sammenligning er umulig.

> Ja, det er vi.

Godt, skal vi efterhånden lade det værer ved det ;)

> [...]
> give pote, dække og andet mener du, din hund har lært hos sin
> biologiske mor? Hvilke erfaringer i den henseende er det, hun har

Det er nok mere for hunden vigtige ting den lærer af andre hunde,
meget af det andet er jo noget menneskepjat som ikke er vigtigt for den at vide.

> Hehe - så har du aldrig set os gå tur

Vil det sige at du ikke har styr over din hund, at gå pænt i snor
er vel en af de mest basale ting vi skal kræve af vores hund.
Selvom Tyson sjældent går i snor, så går han da pænt uden at trække
når han en sjælden gang imellem har snor på.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 23-02-04 21:58

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]

> Jamen vores evner er da forskellige, dem der er dårlige til at skrive
> er måske dygtige til nogle andre ting, skrivning er vel ikke en målestok
> for intelligens, ellers ville en IQ-test vel bare værer en dansk diktat.

Præcis min pointe. Derfor kan du dels ikke sige, at du uden videre kan lære
at gøre, hvad en hund gør, fordi mange kan have modtaget undervisning i en
ting i mange år - stadig uden at kunne det. Endvidere kan en hund altså
sagtens være intelligent uden at kunne læse og skrive.

> Og hvad kan vi så bruge det til.

Til at forstå at det en hund kan, ikke er så ligetil endda. Jeg tror, det er
de færreste mennesker, der ville være i stand til at indlære under de
forusætninger.

> [...]
> Mennesket er via deres overlegne intelligens i stand til ting der ligger
> så langt fra hundens evner at sammenligning er umulig.

Ja og hunde kan ting, vi ikke kan. Det er da kun mennesker, der definerer,
at vi skulle være overlegne.

> [...]
> Selvom Tyson sjældent går i snor, så går han da pænt uden at trække
> når han en sjælden gang imellem har snor på.

Som smileyen ville antyde, så var det nu mest af alt ment som en lile morsom
kommentar.

Karina

Fra : Pwh

Dato : 24-02-04 17:46

Karina og Christian wrote:
> [...]
> undervisning i en ting i mange år - stadig uden at kunne det.
> Endvidere kan en hund altså sagtens være intelligent uden at kunne

En hund er nok rimelig intelligent i forhold til en regnorm, men snothamrendedum
i forhold til alle raske mennesker, det er min mening, du har lov til at have din ;)

> Til at forstå at det en hund kan, ikke er så ligetil endda. Jeg tror,
> det er de færreste mennesker, der ville være i stand til at indlære
> under de forusætninger.

Det bliver lidt svært at finde ud af, men lige precis racen mennesket er kendt
for at værer utroligt opfindsomt når det bliver sat i uvante situationer.

> Ja og hunde kan ting, vi ikke kan. Det er da kun mennesker, der
> definerer, at vi skulle være overlegne.

Det har hunden vist også accepteret for længe siden at vi er,
er du måske ikke overhunden i dit hjem.

> Som smileyen ville antyde, så var det nu mest af alt ment som en lile
> morsom kommentar.

Det regnede jeg da også med, der skulle bare lige drilles lidt

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 24-02-04 18:06

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> En hund er nok rimelig intelligent i forhold til en regnorm, men
snothamrendedum
> i forhold til alle raske mennesker, det er min mening, du har lov til at
have din ;)

Det glæder mig da. Jeg tror bare, at forskellen på os er beundringen og
respekten for andre levende væsner og deres evner og intelligens, som jeg
ikke fornemmer, du anerkender. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

> Det bliver lidt svært at finde ud af, men lige precis racen mennesket er
kendt
> for at værer utroligt opfindsomt når det bliver sat i uvante situationer.

Det samme gør sig gældende for alle mulige dyreracer, der har formået at
omstille sig til de mest utrolige situationer. Der er skam masser af
mennesker, der er ikke kan formå at opfinde noget som helst, når de bliver
sat i det, du kalder en uvant situation.

> Det har hunden vist også accepteret for længe siden at vi er,
> er du måske ikke overhunden i dit hjem.

I bund og grund tror jeg et eller andet sted på, at forskellen på os
mennesker og dyr er, at vi mennesker ikke har noget imod at bruge vores
fysiske magt i andre situationer, end når vi skal forsvare og eller skaffe
mad. Dette gælder i modsætning til langt de fleste dyr, der kun angriber,
når de er sultne, eller når de føler sig truede.

Men derudover har du da helt ret i, at jeg er overhunden hjemme hos os.

Karina

Fra : Pwh

Dato : 24-02-04 19:58

Karina og Christian wrote:
> [...]
> og respekten for andre levende væsner og deres evner og intelligens,
> som jeg ikke fornemmer, du anerkender. Ret mig endelig, hvis jeg

Jeg kan da sagtens ligesom dig beundre dyr for deres evner, men det er
nu ikke Tysons klogskab som jeg værdsætter højest hos ham.
Og jeg mener da selv at jeg har stor respekt for alle levende væsner
der har gjort sig fortjent til den respekt,
og det kan værer et problem med mange mennesker

> [...]
> eller skaffe mad. Dette gælder i modsætning til langt de fleste dyr,
> der kun angriber, når de er sultne, eller når de føler sig truede.

Hunde bruger vel også tit deres fysiske overlegenhed indbyrdes
når de skal finde ud af hvem der bestemmer. Nu skal du passe på
ikke at gører dyr mere engleagtige end de er, og mennesker værrer end de er.

> Men derudover har du da helt ret i, at jeg er overhunden hjemme hos
> os.

Og det fungerer din hund garanteret bedst med.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 25-02-04 18:54

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Jeg kan da sagtens ligesom dig beundre dyr for deres evner, men det er
> nu ikke Tysons klogskab som jeg værdsætter højest hos ham.

Jeg tror ikke, jeg kan sætte fingeren på, hvilken egenskab, jeg værsætter
højst hos Vaks, for der er så mange. Men hans intelligens er en bestemt en
af dem. Jeg er - som jeg har sagt før - fuld af beundring for ham - også i
den henseende. Hertil kommer så 1 million andre ting, men det følger
selvfølgelig af, at jeg har verdens bedste hund

> Og jeg mener da selv at jeg har stor respekt for alle levende væsner
> der har gjort sig fortjent til den respekt,
> og det kan værer et problem med mange mennesker

Det er vi rørende enige om

> [...]
> når de skal finde ud af hvem der bestemmer. Nu skal du passe på
> ikke at gører dyr mere engleagtige end de er, og mennesker værrer end de

Det gør jeg bestemt heller ikke.

> Og det fungerer din hund garanteret bedst med.

Jeg tvivler

I øvrigt: Det slog mig lige, da jeg læste tråden om spam, der er postet her
i gruppen. En af de adresser, jeg bruger her på nettet (for at undgå spam),
indeholder Vaks' navn. Her er det pudsige så, at blandt alle de herresens:
"Vaks, get a penis enlargement" og hvad andre sjove spam-mails, der kommer
til den adresse, var den sjoveste (ifølge min ringe mening): "Vaks, get a
high school diploma". Så kom ikke og sig, at hunde ikke kan være
intelligente )

Karina

Fra : Pwh

Dato : 25-02-04 20:23

Karina og Christian wrote:
> [...]
> beundring for ham - også i den henseende. Hertil kommer så 1 million
> andre ting, men det følger selvfølgelig af, at jeg har verdens bedste

Øv, her gik jeg og troede at jeg havde verdens bedste hund,
og så er det dig der har den .Jeg har da heller aldrig målt og vejet
hvad jeg værdsætter højest hos Tyson, jeg holder bare meget af ham, jo måske
er det hans ubetingede og ikke altid fortjente kærlighed til mig jeg er gladest for.

> Det er vi rørende enige om

Det tror jeg faktisk at vi hele tiden har været et langt stykke hen af vejen.

> Det gør jeg bestemt heller ikke.

> Jeg tvivler

Det kan da godt værer at den syntes at det ville værer helt fint
at få lov til at styrer det hele efter sit eget hoved

> [...]
> (ifølge min ringe mening): "Vaks, get a high school diploma". Så kom
> ikke og sig, at hunde ikke kan være intelligente )

LOL Se sådan et uigendriveligt bevis må selv jeg jo bøje mig for

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-02-04 23:53

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Ha.....Nej du.....Du har måske Verdens Bedste, men jeg har Verdens aller
sødeste og allergoeste vuffelitøjhund.

M.V.H....Benny..

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-02-04 13:56

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Øv, her gik jeg og troede at jeg havde verdens bedste hund,
> og så er det dig der har den

Sjovt nok, så tror jeg, at vi alle sammen har verdens bedste hund (og
Benny - her tænker jeg naturligvis på "bedste" i overført betydning rummende
alle positive egenskaber)

> [...]
måske
> er det hans ubetingede og ikke altid fortjente kærlighed til mig jeg er

Ja, det er jo bare en blandt mange faktorer. Hundemennesker er jo - og det
skulle vist være videnskabeligt bevist - bare gladere mennesker. Det er der
utvivlsomt en grund til

> Det tror jeg faktisk at vi hele tiden har været et langt stykke hen af
vejen.

Ja, det har vi nu nok.

> Det kan da godt værer at den syntes at det ville værer helt fint
> at få lov til at styrer det hele efter sit eget hoved

Lad mig sige det sådan: Det kan jeg bestemt ikke udelukke

> LOL Se sådan et uigendriveligt bevis må selv jeg jo bøje mig for

Hehe - ja, ikke? Overvejede faktisk et øjeblik at skirve tilbage til
foretagendet, der havde sendt mig mailen for at finde ud af, hvad der
krævedes for at man kunne rekvirere sådan et dokument. Det kunne da være
sjovt at have et "high school diploma" i Vaks' navn - hehe. Meeeen så blev
jeg alligevel enig med mig selv om, at det formentlig var bedst ikke at
korrspondere for meget med den slags virksomheder, hvis man da ikke ville
tæppebombes med spam resten af livet

Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-02-04 18:48

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sjovt nok, så tror jeg, at vi alle sammen har verdens bedste hund (og
> Benny - her tænker jeg naturligvis på "bedste" i overført betydning

Jamen altså Karina, du kan da godt se, at din(e) er mindst nede på 3'die
pladsen, for jeg har jo de to bedste. Jeg plejer jo at have de 3 bedste,
men da jeg syntes det var synd for i andre, så blev Centa aflivet i sidste
måned, så i også fik en chance for at snige jer op mellem de tre bedste
))....

Se det kalder jeg et positivt indlæg......*SSS*

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 26-02-04 19:35

> [...]
> 3 bedste, men da jeg syntes det var synd for i andre, så blev Centa
> aflivet i sidste måned, så i også fik en chance for at snige jer op

Bare vent til jeg får en hvalp mere til sommer, så har jeg førertrøjen igen

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-04 11:26

> Bare vent til jeg får en hvalp mere til sommer, så har jeg førertrøjen
igen

> /Jens

Hej Jens, Karina & Christian

Ha Ha, i kan bare komme an.....Herregud 3 af jer, mod en af mig, jeg kunne
jo næsten omringe jer )

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-02-04 20:08

"Benny Mortensen" <d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> wrote in message
[klip]
> Jamen altså Karina, du kan da godt se, at din(e) er mindst nede på 3'die
> pladsen, for jeg har jo de to bedste.

Så må det være fordi, min hund (har bare den ene) indtager både 1., 2. og
3.pladsen, for han er bare verdens dejligste hund, og jeg synes bare, han
bliver dejligere og dejligere med årene. Han er 7 nu, og bliver 8 i marts.

Men igen - det må vist være noget med, at vi alle sammen har verdens bedste
hund, og sådan skal det være Så får man det også lidt bedre i sjælen,
når så meget snak i øvrigt går på vold og dyremishandling. Her i tråden kan
man vist ikke være tvivl om, at vore firbenede venner har det godt

> Se det kalder jeg et positivt indlæg......*SSS*

Dejligt, dem kan vi ikke få for mange af

Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-04 11:58

> [...]
kan
> man vist ikke være tvivl om, at vore firbenede venner har det godt

> Dejligt, dem kan vi ikke få for mange af

Hej Karina

Orv manner, i det andet fik jeg vist stavet dig med C " Sorry, bukker dybt
og ydmygt ". Man er vel nødt til at bevare det positive. For mit
vedkommede er det nærmest nødvendigt, for jeg dur sgu ikke til at være sur.
Der kan altid findes noget at grine af. Ellers kan de andre jo bare grine af
mig, når jeg ligger ude i skovbunden, med røven lige i vejret, fordi mit
kamera er ved at undersøge, om en lille svamp er blevet forkølet, eller om
en lille bille er stukket af hjemmefra, for det må da sommetider se ret så
komisk ud , sommetider godt besværliggjort af to ikke så lidt nysgerrige
køtere, som mener de absolut skal blande sig i alt muligt andet end cement

M.V.H.....Benny..

Fra : Karina og Christian

Dato : 28-02-04 16:26

"Benny Mortensen" <d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> wrote in message
[klip]
> Orv manner, i det andet fik jeg vist stavet dig med C " Sorry, bukker dybt
> og ydmygt ".

Det er helt i orden Bæ9 Jeg tager det ikke så tungt

> Man er vel nødt til at bevare det positive.

Helt enig. En positiv tilgangsvinkel til tingene kommer man lagt med. Ikke
blot i forhold til andre mennesker men også i forhold til sig selv og den
der indre følelse af at have det godt med ikke at være et surt og negativt
menneske. Jeg tror, man kan springe vitaminpillerne over på den konto, da et
positivt livssyn i sig selv er sundt.

> [...]
> en lille bille er stukket af hjemmefra, for det må da sommetider se ret så

Hehe, ja det tror jeg gerne.

I øvrigt er det jo en helt fantastisk tid, vi går i møde nu med foråret,
hvor alt kribler og krabler og der er liv alle steder. Vaks' jagtinstinkt er
også ved at vågne op nu igen (han er en cocker spaniel), nu hvor han kan se,
høre, føle og fornemme liv i træer og buske

> sommetider godt besværliggjort af to ikke så lidt nysgerrige
> køtere, som mener de absolut skal blande sig i alt muligt andet end cement

Absolut. Bedst som man sidder og er ved et eller andet, så kommer der lige
en nysgerrig hundesnude, der meget gerne lige vil være med til det, der
foregår. Jeg har tænkt lidt på, hvordan vi får ham trænet til at tage
opvasken - altså ikke på hundemåde med at slikke tallerkenerne rene. Så godt
spiller klaveret altså heller ikke, som man jo siger

Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-02-04 20:26

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse

Hej igen Karina

Hvad er den af, skulle det betyde noget , du skal bare ikke fortælle
folk det, så opdager de ikke noget ))

M.V.H.....Benny..

Fra : Eifelvuf

Dato : 19-02-04 16:48

"Karina og Christian" skrev d. 18-02-04 21:41 dette indlæg :

> [...]
den ikke
> forstå. Det har intet med udenadlære at gøre.

*********klip**********

Hej Karina.

Du har skrevet en smule der er noget vrøvl, - og som jeg ikke kan lade
være med at trække på smilebåndet af. Men ovenstående, er det værste
vrøvl og nonsens, du har skrevet i længere tid.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 19-02-04 18:04

Eifelvuf wrote:

> [...]
> være med at trække på smilebåndet af. Men ovenstående, er det værste
> vrøvl og nonsens, du har skrevet i længere tid.

Jamen Eifel du ved sikkert slet ikke hvad du taler om,
var det ikke 25 år du havde trænet hunde eller hvad

/Jens

Fra : Eifelvuf

Dato : 19-02-04 20:48

"Pwh" skrev d. 19-02-04 18:04 dette indlæg :

> Jamen Eifel du ved sikkert slet ikke hvad du taler om,
> var det ikke 25 år du havde trænet hunde eller hvad
>
> /Jens

Hej Jens.

Jooee, ca. 25 år med de kære bæster. Hvilken lykke !

Det var for i øvrigt ved et - jeg mener det var VM (Schutzhund) - i
Gladsaxe (husker ikke helt årstallet, men det må have været omkring
78-79) at jeg "tændte helt af" på hundearbejdet. Jeg sad og kiggede på
showet / konkurrencen og blev mere og mere dybt dybt målløs over, hvad
de der førere kunne få hundene til. Og så så det oven i købet ud som om,
hundene nød det rigtigt meget.
Eftersom min daværende kæreste (som jeg lige havde mødt, - det var hende
der slæbte _modvillige_ lille mig afsted til Gladsaxe for at se det)
havde et par Schäfere, ja så var det jo fluks hjem og begynde at træne /
gå til træning. Det har været utroligt givende og ekstremt lækkert,
igennem alle disse år, at have haft det kæmpestore priviligium, at
arbejde med de kære vuffere.
Godt hun fik overtalt mig til at tage med til Gladsaxe dengang !
Nå, det var vist et sidespring der ville noget. Sorry.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : x Vuf x

Dato : 22-02-04 14:48

Tue, 17 Feb 2004 20:31:36 +0100, Karina og Christian wrote:

> [...]
>de har for udvikling.
>Mennesker adskiller sig blot fra dyr ved at have evnen til at være grådige

Nå?...Jeg synes da ellers nok, at hunde er overordentligt grådige.
Selvfølgelig kun efter mad og diverse.
Ikke efter penge, magt og ejendele!

--
Mvh Sonja P. sonpet***@pc.dk http://www.sonpet.dk

Bevar naturen...Sylt en rotte.

Fra : Pwh

Dato : 22-02-04 16:41

x Vuf x wrote:

> Nå?...Jeg synes da ellers nok, at hunde er overordentligt grådige.
> Selvfølgelig kun efter mad og diverse.
> Ikke efter penge, magt og ejendele!

LOL
Det kan der da værer noget om, og flinke til at dele er de heller ikke

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-02-04 18:24

On Tue, 17 Feb 2004 18:16:09 +0100, "Pwh"
> [...]

>Så dem der synes de har en klog hund, tja hvor meget har de så selv at rykke rundt med.

det var faktisk klogt sagt

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Pwh

Dato : 18-02-04 17:42

Punish the deed, not the breed wrote:

> det var faktisk klogt sagt

Tak, men det er altså noget som Tyson har fortalt mig
Han går nemlig og tænker meget over livet og kommer tit med
den slags guldkorn, det er også ham der styrer økonomien her i huset
og træffer alle beslutninger af betydning, for han tænker nemlig over tingene

/Jens

Fra : LH

Dato : 16-02-04 23:03

> Din hund er en hund, ikke et menneske, - men der er ingen grænser for,
> hvad du tillægger din egen hund af menneskelige egenskaber, for slet
> ikke at tale om andres.

Ærlig talt. Jeg har godt nok korset mig over, hvordan nogle
tilsyneladende behandler deres hunde som mennesker og tillæger dem
menneskelige egenskaber, men Punish's inlæg var da ikke i nærheden af!!
Tværtimod synes jeg det var sagligt og oven i købet underholdende. Jeg
blev helt nysgerrig efter hvilken hund P har

Lars

Fra : Verner

Dato : 16-02-04 23:09

On Mon, 16 Feb 2004 23:02:55 +0100, LH <LHFAKE@FAKE.DK> wrote:

>Jeg blev helt nysgerrig efter hvilken hund P har

Lyder som et sæt tænder på 4 ben

Verner

Fra : LH

Dato : 16-02-04 23:11

Fra : Verner

Dato : 16-02-04 23:03

On Mon, 16 Feb 2004 17:48:26 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>indtil den fik snuden i klemme "piv piv" ................

>vending og fik vist hele dens snude i munden "piv piv" sagde den ....

Du P,

har du overvejet en mundkurv til det gale spektakel ?

Verner

Fra : Eifelvuf

Dato : 16-02-04 23:14

"Verner" skrev d. 16-02-04 23:03 dette indlæg :

> Du P,
>
> har du overvejet en mundkurv til det gale spektakel ?
>
> Verner

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-02-04 19:12

On Mon, 16 Feb 2004 23:03:23 +0100, Verner <Verner@post.dk> wrote:

>Du P,
>
>har du overvejet en mundkurv til det gale spektakel ?
>
>Verner

niksen det har jeg ikke, men måske folk der slet ikke har styr
over deres dumme hunde, som løber hen og vil drille/slås, skulle
overveje en ?

ville du måske syntes at det var sjovt hvis din far havde bundet dine
hænder på ryggen, inden du blev sendt i skole så alle de dumme drenge
kunne løbe hen og skubbe og nive, måske slå og sparke ?

eller findes der heller ingen dumme børn kun dumme forældre ? hehe nej
det er sku alles ret at kunne forsvare sig, alle har lov til at være i
fred hvis de ønsker det, og hvis nogen ikke aksepterer det så må de jo
lære at akseptere det på en anden måde ikke ! hvad ellers kan vi gøre
? som om at hundene som trods alt er et mere primitivt dyr end os
andre, skulle opføre sig bedre end mennesket ?? mennesket slås dræber
hinanden voldtager stjæler osv osv men en hund må ikke have lov til at
forsvare sig og gå i fred ?? hvad faen er det for en tankegang i har ?

hvis folk bare holdt styr på deres hunde holdt dem i snor, hvis de
ikke havde styr nok over dem til at kunne slippe dem så ville der
ingen problemer være, og ingen hunde ville får snuden i klemme !

Til dem med dumme hunde : Hold dem i snor for fanden ! og problemerne
er løst ! hvor svært kan det være ?

Fra : Ladycatwoman

Dato : 17-02-04 01:57

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
Klip

> [...]
> vending og fik vist hele dens snude i munden "piv piv" sagde den da
> den løb baglæns væk, men stoppede aligevel op og gøede provokerende af

Jeg forstår godt din frustration over de ejere, der ikke (efter min mening )
har forstand på at holde hund.
Din hund er i princippet i sin gode ret til at markere, at den ikke ønsker
at blive snuset nogen steder.

Klip
> og så gik min hund på resten af turen og kiggede sig over skulderen
> for at se om der nu snart igen kommer en hanhund spurtende op i røven
> på ham

Hvor bor du???
Har du ingen muligheder for at gå steder, hvor der ikke er andre hunde,
eller ihvertfald ikke andre hunde med mindre intelligente ejere??
Jeg undgår bevist steder, hvor jeg kan møde hundeejere, der ikke har
forstand på at holde styr på deres hunde. Dvs. Cujo og jeg møder sjældent
andre hunde på vores ture. Helt bevist valg!
Hvis vi ønsker at møde andre hunde er det velovervejet og kun hunde med
ejere vi kender, som vi ved har styr på deres hunde.
Jeg ved godt, at det i princippet ikke burde være os fornuftige hundeejere,
der skal finde alternative steder at lufte vores hunde, men selvom jeg ved,
at min Cujo ikke gør nogen noget, før de gør ham noget, så vil jeg ikke
udsætte ham for unødvendig fare. Jeg har principper, men det skal ikke være
på bekostning af min hund.

Der er mange - rigtig mange fjolser derude, men lad vær´ med at være et
også. Pas på din hund og udtænkt dig steder, hvor du ikke kommer ud for
disse situationer.

Mvh Cujos mor.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-02-04 08:21

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@fjern.hotmail.com> wrote in message

> [...]
> at min Cujo ikke gør nogen noget, før de gør ham noget, så vil jeg ikke
> udsætte ham for unødvendig fare. Jeg har principper, men det skal ikke

Det forslag har han fået i en anden tråd om nøjagtigt samme emne, men det
kalder han for at gå og gemme sig for andre, og det vil han fandme ikke mår
det nu er de andres problem

> Der er mange - rigtig mange fjolser derude, men lad vær´ med at være et
> også. Pas på din hund og udtænkt dig steder, hvor du ikke kommer ud for
> disse situationer.

Jeg vil gå så vidt som til at sige at manden ike er egnet til at have hund.
prøv at læse tråden "løse/dumme hunde bliver bidt"
Den "uheldsfrekvens" han har vil få enhver til at spekulere over om det er
hunden eller ejeren det er galt med.

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-02-04 19:16

On Tue, 17 Feb 2004 08:21:23 +0100, "Peter K. Nielsen"
<peter.n@jubiiposten.dk> wrote:

> [...]
>kalder han for at gå og gemme sig for andre, og det vil han fandme ikke mår

,det er nemlig rigtigt jeg vil ikke gemme mig men jeg tager da stadig
hensyn, men vil altså ikke gå på fortov altid bare for at folk med
dumme løse hunde kan få lov til at boltre sig alle andre steder.

>Jeg vil gå så vidt som til at sige at manden ike er egnet til at have hund.

,,,,,og hvem siger så at du er egnet til at udtale dig om mig når du
ikke kender mig ? min hund har et rigtig godt liv og er populær blandt
alle naboer venner familie og folk han møder på gaden, han får god mad
masser motion og leg med andre hunde og mennesker. Han kan bare ikke
lide hanhunde da han er blevet overfaldet flere gange som hvalp, og nu
vil han gerne være i fred for dem i sin snor, og nu kan han jage dem
væk og det gør han så ! så hvad er det lige der ikke gør mig egnet til
at have hund ? er det fordi min hund er blevet overfaldet og ikke vil
overfaldes igen ? er det derfor ? hvis du vil vide det så er der
rigtig mange der har samme problem som mig ! de fleste af dem kæfter
bare ikke op med det, og nogle af dem gør som cujos mor men tag ikke
fejl vi er mange så jeg er bare en af dem der brokker mig mere end
andre, og tro nu heller ikke at denne NG representerer et bredt udsnit
af den danske hundeejerbefolkning vel ! hvis den gjorde det ville jeg
skam ikke stå alene med dette budskab om at folk skulle tage deres
hunde i snor

>prøv at læse tråden "løse/dumme hunde bliver bidt"
>Den "uheldsfrekvens" han har vil få enhver til at spekulere over om det er
>hunden eller ejeren det er galt med.

,,jeg tvivler nu på at du er en af dem der spekulerer særligt meget
over noget som helst !

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-02-04 13:49

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> ,,,,,og hvem siger så at du er egnet til at udtale dig om mig når du
> ikke kender mig ?

Nej jeg kender dig ikke (og har heller ikke noget ønske om at komme til det)
men jeg kender de holdninger du har givet udtryk for igennem nu mange
indlæg, og det er på baggrund af dem jeg udtaler mig

> min hund har et rigtig godt liv og er populær blandt
> alle naboer venner familie og folk han møder på gaden, han får god mad
> masser motion og leg med andre hunde og mennesker.

Men alligevel er din hund suverænt den hund af alle de hunde jeg kender der
oftest er i slagsmål med andre hunde

> [...]
> væk og det gør han så ! så hvad er det lige der ikke gør mig egnet til
> at have hund ? er det fordi min hund er blevet overfaldet og ikke vil

Nej som jeg prøvede at forklare dig i den anden tråd, så er det din holdning
til problemløsning der er problemet

>hvis du vil vide det så er der
> rigtig mange der har samme problem som mig ! de fleste af dem kæfter
> bare ikke op med det, og nogle af dem gør som cujos mor

Ja - gid du ville lære lidt. Hund er i den korte tid jeg har fulgt gruppen
den 4. der har givet dig et konstruktivt råd. Men dit ego er simpelthen for
stort

Det ror jeg gerne du tvvler på

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-02-04 00:34

>hund.

>Nej jeg kender dig ikke (og har heller ikke noget ønske om at komme til det)

,,,,,,,uhuuuu uuhhuuuu hvorfor ikke, hvor er du streng, please du
lyder jo så klog og rar uuhhhuuuuu uhuuuu

> [...]
>indlæg, og det er på baggrund af dem jeg udtaler mig

>Men alligevel er din hund suverænt den hund af alle de hunde jeg kender der

,,,,,,,,jammen måske kender du bare ikke særlig mange mennesker !
eller også har dem du kender styr over deres hunde og kommer steder
hvor andre også har styr over dem ! kan du se der er andre muligheder
end sort og hvid !

>Nej som jeg prøvede at forklare dig i den anden tråd, så er det din holdning
>til problemløsning der er problemet

,,,,,,,,problemet er at folk der ikke har så meget hjemme på øverste
etage, ikke ved at de skal overholde loven, og at loven ikke er oppe
til debat ! overhold loven og der intet problem vil være ! prøv at
gentage det for dig selv et par gange ! overhold loven og der ingen
problemer vil komme !

Fra : Eifelvuf

Dato : 18-02-04 17:28

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 18-02-04 00:34 dette indlæg :

****KLIP - KLIP********
> [...]
>til debat ! overhold loven og der intet problem vil være ! prøv at
>gentage det for dig selv et par gange ! overhold loven og der ingen

Her ligger jeg, og kan ikke andet.

Historien : jeg kom kørende på cykel ned ad Vesterbrogade. Det var en
dejlig solskinsdag og livet var herligt.

Jeg nærmede mig et lyskryds og så godt, at der var en lastvogn der
skulle svinge til højre.

Jeg var da ligeglad med det, for jeg vidste jo aldeles godt, at
lastbilen skulle stoppe op for mig, - og at jeg bare kunne blive ved med
at køre ligeud ad cykelstien. Båtnakken til lastbilchauffør ville
naturligvis holde tilbage, - ellers ville han jo bryde loven ........ og
dén går jo ikke.

Nå - jeg overholdt min LOV og RET og fortsatte.

Og nu ligger jeg her syv alen under - og kan faktisk ikke andet - også
selv om jeg har en masse hjemme i øverste etage P - og også selvom loven
ikke er oppe til debat P.

På min gravsten står der ; JEG OVERHOLDT LOVEN.

Ja- som P. siger ; overhold loven, så får du aldrig problemer ? ? -
eller ? ?

Hvad var der sket, hvis jeg nu havde brugt lidt af min sunde fornuft ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifelvuf

Dato : 18-02-04 17:28

"Peter K. Nielsen" skrev d. 17-02-04 08:21 dette indlæg :

********klip, snip, o.s.v.***************

> [...]
> prøv at læse tråden "løse/dumme hunde bliver bidt"

> Den "uheldsfrekvens" han har vil få enhver til at spekulere over om

Hej Peter. ER der nu egentlig SÅ meget at spekulere over ? Det er vel
klart for enhver, i hvilken ende af snoren, P. har det største problem

> Peter

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-02-04 19:14

On Tue, 17 Feb 2004 01:56:56 +0100, "Ladycatwoman"
> [...]

>har forstand på at holde hund.
>Din hund er i princippet i sin gode ret til at markere, at den ikke ønsker

på vestegnen ved kbh

>Har du ingen muligheder for at gå steder, hvor der ikke er andre hunde,
>eller ihvertfald ikke andre hunde med mindre intelligente ejere??

jo men så skal jeg kun gå på fortov og det syntes jeg at er synd for
min hund han vil da også ud og lege som andre hunde

>Jeg undgår bevist steder, hvor jeg kan møde hundeejere, der ikke har
>forstand på at holde styr på deres hunde.

det har jeg også gjordt i perioder, men nu var dem med den hjernedøde
labrador "som kastede rundt med min hund da han var 14uger" endnu en
jeg lige kom i tanke om men de var som sagt flyttet, ellers havde
jeg da undgået de steder de gik om morgenen , men der kommer bare nye
dumme hundeejere til hele tiden ! suuuk hele tiden kommer der nye til

Dvs. Cujo og jeg møder sjældent
>andre hunde på vores ture. Helt bevist valg!
>Hvis vi ønsker at møde andre hunde er det velovervejet og kun hunde med
>ejere vi kender, som vi ved har styr på deres hunde.

jammen så god er jeg ikke til at undgå de dumme hunde desværre ! for
de dumme kommer pludselig løbende når min hund leger med dem vi
kender, og så skal jeg pludselig bare gå, men det har vi også tidt
gjordt og bare fundet et andet sted hvor de kan lege så jeg prøver da
også at undgå dem men jeg vil bare ikke gå på fortov hele tiden

> [...]
>
>Der er mange - rigtig mange fjolser derude, men lad vær´ med at være et
>også. Pas på din hund og udtænkt dig steder, hvor du ikke kommer ud for

,jeg prøver men de kommer nu hele tiden aligevel og nej det er
ikke unge mennesker med pitbulls eller sure damer med rotweilere det
er mest familiefædre og børn med labradors og andre "fredelige" hunde
der kommer til, og efter noget tid kastrerer de hundene men det
hjælper bare ikke når de først er blevet til slagsbrødre, nå men jeg
lever da med det, og heldigvis er min hund ved at være voksen og har
sin speciale udstråling så han kan skræmme dem væk med blikket istedet
for at knurre og bide,jeg ved at den dag kommer, og jeg ved også godt
at knurren og bidderi kommer pga at hunden ikke er voksen endnu når
selvsikkerheden bliver større vil der ikke være grund til andet end at
stirre lidt på de løse hunde, men de dumme vil der nok stadig være
brug for at tygge i !

Fra : Joakim

Dato : 17-02-04 11:10

> [...]
>
> Det interserer mig egentlig ikke så meget mere, er blevet lidt imun
> over for når det sker, der er åbenbart bare mange jeg render ind i som

snip....

Du er vist ikke en særlig god repræsentant for den hunderace (SBT). Har
fulgt med i debatten og på baggrund af dine skildringer, mener jeg, at racen
herhjemme bør forbydes ligesom pit bull og deslignende. Da racen
tilsyneladende ikke kan med andre (han/)hunde, spørger jeg mig selv om
fornuften ved at eje sådan en race. Du har i hvertfald ikke været i stand
til at tøjle eller dæmpe denne races medfødte instinkter.

Joakim

Fra : B. Johansen

Dato : 17-02-04 12:01

Klip

> [...]
> fornuften ved at eje sådan en race. Du har i hvertfald ikke været i stand
> til at tøjle eller dæmpe denne races medfødte instinkter.

Hej Joakim!

Du kender vist ikke særlig meget til SBT som race, så døm den venligst ikke
ud fra nogle enkeltstående skildringer.

Jeg er selv ejer af en StaffordshireBullterrier på 6 år. Den kan se barsk
ud, men er det ikke.
I England kaldes racen for "The Nanny Dog" fordi den er så godmodig, særligt
overfor
børn.

Det med at hanhunde ofte ikke kan med hinanden, er vist ikke kun tilfældet
hos SBT´er

Venlig hilsen

B. Johansen

Fra : Joakim

Dato : 17-02-04 13:30

"B. Johansen" <kreativdtp(fjerndette)@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> racen

> Hej Joakim!
>
> Du kender vist ikke særlig meget til SBT som race, så døm den venligst

Ikke andet end hvad jeg kan læse mig til og ved at bruge min sunde fornuft.

> [...]
> ud, men er det ikke.
> I England kaldes racen for "The Nanny Dog" fordi den er så godmodig,

Jo, det er da heldigt at hunden er godmodig overfor børn, men man kan finde
mange andre racer med samme prisværdige egenskab og som samtidig kan omgås
andre hunde.

> Det med at hanhunde ofte ikke kan med hinanden, er vist ikke kun tilfældet
> hos SBT´er

Men især med SBT eller ?

Joakim

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-02-04 00:34

On Tue, 17 Feb 2004 13:30:15 +0100, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>mange andre racer med samme prisværdige egenskab og som samtidig kan omgås

nej ikke hvis de får en opvækst hvor de ikke slås eller bliver
overfaldet af andre hunde ! ps : der er ekstremt mange hanhunde/racer
der ikke kan med andre, disse folk skriver bare ikke herinde, da de jo
ret sikkert ikke gidder at høre på alt det ævl der bliver fyret af !!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-02-04 22:55

On Tue, 17 Feb 2004 11:10:07 +0100, "Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>herhjemme bør forbydes ligesom pit bull og deslignende. Da racen
>tilsyneladende ikke kan med andre (han/)hunde

Det er IKKE korekt ! han kan ikke med hanhunde fordi han er blevet
overfaldet af dem flere gange da han var hvalp ! jeg har mødt flere af
min egen race der kan med alle hunde, da de ikke er blevet overfaldet
som hvalpe !

det er lidt som at nogle bare ikke VIL læse det jeg skriver ?

der er mindst ligeså mange schæfere rotweilere osv osv der heller ikke
kan med hanhunde, skal de så også forbydes ??

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-02-04 14:11

> det er lidt som at nogle bare ikke VIL læse det jeg skriver ?

Nej problemet er at folk NETOP læser hvad du skrive rog forholder sigf til
det.

> der er mindst ligeså mange schæfere rotweilere osv osv der heller ikke
> kan med hanhunde,

men ikke så mange ejere der i den grad lader stå til

skal de så også forbydes ??

Nej ikke hvis de har en ansvarlig ejer.

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-02-04 01:11

On Tue, 17 Feb 2004 14:10:46 +0100, "Peter K. Nielsen"
> [...]

>det.

>men ikke så mange ejere der i den grad lader stå til

men hvis de ikke er skal hundene så forbydes ? -) du er ude på dybt
vand nu men det kan du ikke selv se vel, skal vi forbyde alle
hunderacer der forsvarer sig når en anden hund løber hen og overfalder
dem eller snuser dem i røven ?

,,,der er mange der går med rotweilere og schæfere uden snor og ikke
har styr over dem de knurer også af mennesker ! skal de så forbydes nu
? rotweileren er den mest dræbende hunderace i USA skal den så ikke
forbydes ? der er skam rigtig mange uansvarlige mennesker med
rotweilere og andre forskellige hunderacer til ! men hvis de har dem i
snor hvad kan du så tilade dig at have imod dem ?

giv mig en god grund til at nogen skulle have noget imod en person der
overholder loven og går med sin hund i snor ? i er fandme ude på dybt
vand .
Og hvis du er klog nok til også at overholde loven så sker der ikke
din hund noget vel ! Kan det virkelig være så svært at fatte ??? men
ok hvis du ikke kan fatte det så kan jeg da godt se at du har et
problem, men det er jo bare surt for dig og din hund, at du ikke kan
tænke så langt.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-02-04 17:00

> [...]
> vand nu men det kan du ikke selv se vel, skal vi forbyde alle
> hunderacer der forsvarer sig når en anden hund løber hen og overfalder

sjovt du skulle nævne det med at snuse i røven. I den anden tråd var du helt
vild over hundeejere hvis hunde ikke forstår hundesprog. Prøv at lær din
hund at forstå hundesprog. At snuse en anden hund i røven er ganske
almindeligt hundesprog

> [...]
> rotweilere og andre forskellige hunderacer til ! men hvis de har dem i
> snor hvad kan du så tilade dig at have imod dem ?

Jeg kender ikke så meget til roweilere - de har aldrig interesseret mig
fordi jeg synes de er grimme at se på (undskyld rottweiler ejere) så det kan
jeg ikke kommentere. De hunderaver jeg taler om at forbyde, er de racer der
UDELUKKENDE er avlet for at få så aggressiv en hund som overhovedet muligt.
I de forkerte hænder er sådan en hund et regulært dødeligt våben, og en
sådan hund (læs misfoster) har ingen som helst beretttigelse i et urbant
samfund, og så længe det ikke kræver godkendelse at have hund - ja så mener
jeg disse racer burde forbydes. Gjorde man forøvrigt ikke det i England
tilbage i begyndelsen af 90erne?)

> [...]
> vand .
> Og hvis du er klog nok til også at overholde loven så sker der ikke

Det kan jeg jo ikke være sikker på. Som jeg læser indlæggene i din anden
tråd så kan jeg jo risikere at få min hund skambidt hvis jeg kommer til at
passere dig på et smalt fortov, og min hund kommer til at dreje hovedet og
snuden snitter din hunds bagende

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-02-04 03:15

> [...]
>jeg disse racer burde forbydes. Gjorde man forøvrigt ikke det i England

I England er der 250000 (LÆS) en kvart million SBT og er England ikke
et urbant samfund ? det er fandme underligt at der er en kvart million
"misfostre" rundt omkring i de engelske hjem hva ? det er sku
mærkeligt at racen er kåret af den engelske kennelklub sammen med
golden retriver som de eneste _ekstremt_ gode børnehunde hva ? de
kaldes "nannydog" childrens nurcemaid" ? hmm måske Englænderne har
taget fejl ?måske du skulle tage over og dele ud af din hundeviden ?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-02-04 20:03

> [...]
> kaldes "nannydog" childrens nurcemaid" ? hmm måske Englænderne har
> taget fejl ?måske du skulle tage over og dele ud af din hundeviden ?

Hvorfor skal vi nu blande SBT og england ind i det. Jeg stillede et
uskyldigt spørgsmål om ikke englænderne havde forbudt kamphunde. Jeg
stillede det fordi det var meget fremme da jeg boede derovre at man ville
forbyde visse kamphunderacer. Det var alt hvad der lå i det spørgsmål.

Jo store dele af england er urbaninseret, eller som englænderne selv siger:
"Vi bor på en overbefolket ø"

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-02-04 18:22

On Tue, 17 Feb 2004 20:02:59 +0100, "Peter K. Nielsen"
> [...]

>muligt.
>mener

>Hvorfor skal vi nu blande SBT og england ind i det.

fordi det var det du snakkede om, du har flere gange kaldt min hund et
misfoster og sagt at den skulle forbydes, og så nævner jeg for dig at
der er en kvart million i England som du åbenbart ikke har bemærket da
du var der, du er et fjols !! og jeg gidder ikke spilde mere tid på
dig !

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-02-04 09:47

> du er et fjols !! og jeg gidder ikke spilde mere tid på
> dig !

he he he - du minder mig om en i en anden gruppe (han var dog lidt mere
dramatisk end du er) han plonkede alle han var uenig med. Fair nok, men
latteren ville ingen ende tage da han så på et tidspunkt skrev et indlæg med
overskriften " er gruppen her helt død?"

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-02-04 19:02

On Wed, 18 Feb 2004 09:47:04 +0100, "Peter K. Nielsen"
> [...]

>latteren ville ingen ende tage da han så på et tidspunkt skrev et indlæg med
>overskriften " er gruppen her helt død?"

ja hvis det har været en gruppe fuld af fjolser magen til dig så
forstår jeg ham godt ! men denne gruppe er heldigvis ikke helt død der
er da flere der har givet mig ret

Fra : Pwh

Dato : 18-02-04 20:22

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> nok, men latteren ville ingen ende tage da han så på et tidspunkt
> skrev et indlæg med overskriften " er gruppen her helt død?"

LOL
Den var sgu go folk er sgu ikke for kloge engang imellem.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-02-04 21:09

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Den var sgu go folk er sgu ikke for kloge engang imellem.

Besynderligt. Jeg synes at kunne erindre, at du i en anden tråd har skamrost
den menneskelige races overlegne intelligens

Karina

Fra : Pwh

Dato : 18-02-04 22:50

Karina og Christian wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
> [klip]
>
> Besynderligt. Jeg synes at kunne erindre, at du i en anden tråd har
> skamrost den menneskelige races overlegne intelligens

Ja, i forhold til dyr, indbyrdes er der da store forskelle.

/Jens

Fra : Eva Schmidt

Dato : 17-02-04 16:35

Nu har jeg fulgt denne debat siden den startede,
og jeg må indrømme, at jeg forundres.

De fleste hagler ned på Punish, siger han er en dårlig hundeejer,
og at hans hund burde aflives!
Hallo, han har sin hund i snor og overholder dermed loven.
Problemet er alle de båtnakker, som IKKE holder deres hund i snor
og som ikke har en snus kontrol over dem!
HVIS hundene var i snor, kunne de ikke løbe
hen til P.`s hund og derved risikere at blive bidt!
Er vi enige så langt??
Så er det da i øvrigt ligegyldigt om P`s hund er et arrigt bæst
- den løber ikke frit og får lov at gumle lystigt i andre hunde.
Såvidt jeg ved, bor P. i København - og der kan det så sandelig
være mere end besværligt at gå ned af en gade
uden at møde indtil flere løsgående hunde!

Og det med hanhunde, der ikke kan med andre hanhunde
tror jeg faktisk også er temmelig almindeligt.
Min nabo havde på et tidspunkt en schnauzer,
der også så rødt, når der var en anden hanhund i farvandet.
Tæver derimod - dem var han perlevenner med!

Medmindre P. overhovedet ikke begiver sig uden for en dør
eller flytter ud på Lars Tyndskids mark, hvor der ikke er andre
hunde i kilometers omkreds, så kan jeg ikke se, hvad han kan gøre.
Bortset fra det han gør - holder sin hund i snor - og forventer at andre gør det samme!

mvh Eva

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-02-04 16:54

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> wrote in message
[...]

Næsten

Så er det da i øvrigt ligegyldigt om P`s hund er et arrigt bæst
- den løber ikke frit og får lov at gumle lystigt i andre hunde.

Joeh det skrver han i en adne tråd at den får lov til at gumle lystigt på de
hunde der kommer for tæt på

Såvidt jeg ved, bor P. i København - og der kan det så sandelig
være mere end besværligt at gå ned af en gade
uden at møde indtil flere løsgående hunde!

Og det er selvfølgeligt et problem. Og vi er enige om at hundeejere der
lader deres hund gå løs, og som tillader sig at deres hund nærmer sig en
anden hund hvis ejer med alle mulige signaler siger at de ikke ønsker
kontakt er uegnede til at have hund.

[...]

Jo men kritikken i mange indlæg har jo været at punish ikke engang forsøger
at få den til at holde op med at bide. Der er et langt spring fra "ikke at
kunne lide og så til angreb"

[...]

Nej men det er så fordi du alligevel ikke har læst hele tråden. i denne er
der mindst 2 personer der har givet ham gode råd i den retning, og i den
anden tråd punish startede med samme emne var der endnu flere.

Peter

Fra : Eva Schmidt

Dato : 17-02-04 18:03

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse news:403238fb$0$27359$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> - den løber ikke frit og får lov at gumle lystigt i andre hunde.
>
> Joeh det skrver han i en adne tråd at den får lov til at gumle lystigt på de

Ja, men igen, hvis folk holdt deres hunde i snor,
så ville de jo ikke komme for tæt på, vel?
Jeg vil da gerne medgive, at det må være en kende besværligt
at have en hund, der ikke tolerer andre hanhunde!
Men det er jo altså ikke kun P. der har det problem,
andre skribenter har givet udtryk for det samme!

Skal man ikke være temmelig brutal ved sin hund for at få den til at lade
være med at snappe efter andre hanhunde, når disse kommer for tæt på?
Kan man efter din/jeres mening lære den det bare ved at sige "NEJ",
"FØJ", eller hvad man nu bruger??

Men i øvrigt, så må folk vel efterhånden vide, at P´s hund
ikke ønsker kontakt og så respektere dette.
Om ikke andet så for deres egen hunds skyld!

mvh Eva

Fra : Joakim

Dato : 17-02-04 14:10

> [...]
> som hvalpe !
>
> det er lidt som at nogle bare ikke VIL læse det jeg skriver ?

Jo men jeg køber bare ikke det argument som årsagsforklaring. Du har haft
tid nok til at rette op på tidligere hændelser, eftersom at det skete mens
din hund var hvalp.

> der er mindst ligeså mange schæfere rotweilere osv osv der heller ikke
> kan med hanhunde, skal de så også forbydes ??

Korriger mig hvis jeg tager fejl, men de to nævnte racer du henviser til er
ikke avlet til hundekamp, hvorimod SBT er?

Deraf følger også at en socialisering alt andet lige må være betydeligt
svære når valget falder på en SBT.

Joakim

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-02-04 01:12

>Jo men jeg køber bare ikke det argument som årsagsforklaring. Du har haft
>tid nok til at rette op på tidligere hændelser, eftersom at det skete mens
>din hund var hvalp.

du ved ikke hvad du snakker om ! hvis hunden bliver overfaldet sidder
det dybt i den ! man kan ikke bare rette op , eller forme sin hund som
man selv vil, det er altså ikke en klump ler !du har vist læst for
mange adfærdsbøger, og jeg er sådan set ligeglad med hvilke argumenter
du køber, hvis du kan finde ud af at overholde loven og have styr på
din hund så får du jo ingen problemer vel !

>Korriger mig hvis jeg tager fejl, men de to nævnte racer du henviser til er
>ikke avlet til hundekamp, hvorimod SBT er?

og ?

>Deraf følger også at en socialisering alt andet lige må være betydeligt
>svære når valget falder på en SBT.

men det er nemmere at socialiser dem med mennesker, familie fremmede,
gæster osv sådan er der så stor forskel på racerne ! koriger mig hvis
jeg tager fejl, bliver rotweilere,schæfere ikke stadig den dag i dag
trænet i at bide mennesker ? og de har generelt samtidig problemer med
andre hunde af eget køn !

jeg har intet imod rotweilere schæfere pitbulls osv ! jeg har faktisk
ikke noget imod nogen som helst racer, bare folk går op i deres hunde
træner dem og aksepterer andre !!!og holder dem i snor ! kan du finde
ud af at akseptere at der findes folk der vælger andre hunde end dig ?

du må lære at leve med at rigtig mange hunde ikke kan lide andre hunde
af eget køn,

du tror at hele verden skal indrette sig efter dit hovede, men tænk
jeg har stadig loven på min side ! og dig du har ingenting ! ærgeligt
hva du kan snakke herfra og til jul, men det ændrer stadig ikke
ved at jeg overholder loven, og dem der ikke gør de bliver straffet,
sådan er verden lær at leve med det.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 17-02-04 16:47

> du tror at hele verden skal indrette sig efter dit hovede, men tænk
> jeg har stadig loven på min side !

hmmm Joakim er gud ved hvad nummer i rækken der har forsøgt at argumentere
sagligt med dig, men han er også en af den endeløse række der "tror at hele
verden skal indrette sig efter hans hovede"

Du er garanteret ham vi havde da jeg var rekrut som påstod at han var den
eneste i hele eskadrillen der kunne gå i takt

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-02-04 02:56

On Tue, 17 Feb 2004 16:47:10 +0100, "Peter K. Nielsen"
> [...]

>Du er garanteret ham vi havde da jeg var rekrut som påstod at han var den
>eneste i hele eskadrillen der kunne gå i takt

Hvis i bare overholder loven og har styr på jeres hunde så får i jo
ingen problemer vel ! er det så svært at fatte ? hvis du og joakim og
andre diskutionsliderlige fjolser overholder loven og har styr på
jeres hunde, så havde denne diskution slet ikke startet vel.

jeg syntes faktisk at loven skulle laves om og der skulle gives
megabøder til folk der går med deres hunde løs, så kunne de måske lære
det, istedet for at deres hunde skal betale for deres dumhed ved at
løbe hen og slås med de forkerte hunde.

Fra : I8NY

Dato : 17-02-04 19:20

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> du tror at hele verden skal indrette sig efter dit hovede,

Næææ,det tror du

> [...]
> hva du kan snakke herfra og til jul, men det ændrer stadig ikke
> ved at jeg overholder loven, og dem der ikke gør de bliver straffet,

Så vidt jeg kan se bruger du din hund som en forlængelse af dit massive ego.
Hele verden er vist imod dig og din hund hva'.
Du lader din hund bide,når den møder andre hunde.
Du lader den kæmpe dine kampe.
Du stiller dig ikke imellem og venter på ejerne kommer,som jeg gør,når mig
og min hund møder andre løse hunde.
Det er ikke så svært.
Du sagde selv du så den terrier komme løbende.
Hvorfor stillede du dig ikke imellem?
Du lod din hund bide.
Bed terrieren?
Kunne du tænke så langt at når din hund for lov til at bide
så gør den det igen?
Køb to mundkurve.

Mvh I8NY
"Succes er en utilgivelig synd mod medmennesket"
Ambrose Bierce

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-02-04 18:29

>Så vidt jeg kan se bruger du din hund som en forlængelse af dit massive ego.
>Hele verden er vist imod dig og din hund hva'.
>Du lader din hund bide,når den møder andre hunde.
>Du lader den kæmpe dine kampe.

hoho du har vist læst lidt lommepsykologi hva fjols !! jeg lader
min hund forsvare sig, og det får han lov til ALTID og hvis man tror
at man kan lære en hund ikke at forsvare sig så er man da bare et
kæmpefjols !

>Du stiller dig ikke imellem og venter på ejerne kommer,som jeg gør,når mig
>og min hund møder andre løse hunde.
>Det er ikke så svært.
>Du sagde selv du så den terrier komme løbende.

,,,,,,,nej du har ikke læst hvad jeg skrev !den kom løbende op i røven
på ham, jeg så den ikke, vent med at udtal dig til du har læst det
ordentligt ! ellers må du få noget læsehjælp

og nej jeg stiller mig ikke imellem for at stoppe en dum hundeejers
dumme hund, jeg har set et par stykker blive bidt af fremmede hunde,
så det gør jeg ikke

hold din hund i snor så får du ingen problemer vel, længere er den
ikke, selv om jeg godt kan fornemme at du har brug for at hælde galde
ud, jeg har loven på min side, og dem der ikke overholder eller
forstår loven er fjolser længere er den ikke.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 18-02-04 09:44

> hoho du har vist læst lidt lommepsykologi hva fjols !!

Sjovt som alle der ikke har en hund der nærmest daglit er i slgsmål me
dandre er nogle fjolser.

jeg lader
> min hund forsvare sig, og det får han lov til ALTID og hvis man tror
> at man kan lære en hund ikke at forsvare sig så er man da bare et
> kæmpefjols !

Det største kæmpefjols er nu ham der beskylder alle andre for at være det,
når han ikke engang kan læse.

> [...]
>
> og nej jeg stiller mig ikke imellem for at stoppe en dum hundeejers
> dumme hund, jeg har set et par stykker blive bidt af fremmede hunde,

Nej så er det bedre at lade din hund beskytte dig, enbd at du beskytter din
hund

> hold din hund i snor så får du ingen problemer vel, længere er den
> ikke,

Jo Det kan han jo godt jævnfør mit eksempel til dig i en anden tråd, som du
behændigt klippede væk og undlod at svare på>

> [...]
almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en
person, som har fuldt herredømme over dem.

Og ikke EN ENESTE har været uenig med dig i det.

Peter

Fra : Holm

Dato : 18-02-04 12:28

> [...]
> min hund forsvare sig, og det får han lov til ALTID og hvis man tror
> at man kan lære en hund ikke at forsvare sig så er man da bare et

Hej...og
.......Hmmmm ?
Det er nu engang sådan at , hvis man er sin hunds bedste ven og en kanon
leder ,..så sørger man altid for at FORHINDRE sin bedste ven i at komme i
sådan en situation !
De fleste ulve og hunde vil altid forsøge at UNDGÅ konflikter , ved du
hvorfor ?
Fordi det skader flokken mere , med sårede dyr , end med raske !!!!
Derfor pålægger du din hund et meget kedeligt ansvar , og jeg garanterer dig
at den ikke betragter dig som en god leder , når den altid skal gå og
forsvare sig ...endda se sig tilbage over skulderen ( dette skulle være dit
job ...)...som en fornuftig fører !!

....Ja , her har vi da en fornuftig "boss"...!!!

> og nej jeg stiller mig ikke imellem for at stoppe en dum hundeejers
> dumme hund, jeg har set et par stykker blive bidt af fremmede hunde,
> så det gør jeg ikke

......aha...chefen er selv bange ?? ; 0))...hvorfor tror du nu din hund føler
den skal være i forsvars position ??..den har også dig at passe på...ud over
sig selv ...meget stressende og hårdt ..især hvis man ikke har mulighed for
at løbe bort...

> [...]
> ud, jeg har loven på min side, og dem der ikke overholder eller
> forstår loven er fjolser længere er den ikke.

.....Ja , jeg giver dig ret i at mange aldrig burde deres hunde gå løs , så
langt er vi enige ...., men til gengæld vil jeg lige sige at jeg har set
nogle af de allerværste kampe mellem hunde , netop når de har været i snor
....med hver deres "stærke boss" for enden af denne snor ...((

> [...]
almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en
person, som har fuldt herredømme over dem.

Det betyder også at man ikke lader sin hund bide nogen , om den så er i snor
eller ej !!!

Til sidst vil jeg bare sige , at jeg udmærket forstår , at du mener din hund
skal have lov til at forsvare sig , og ja ..til en vis grad , den skal
selvfølgelig ikke bides og tyraniseres af løsgående hunde ..og uheld sker ,
sådan ER det bare .
....og hele denne enorme lange tråd ,...som i øvrigt igen blev til en række
mundhuggeri og mudderkastning ...kunne godt være undgået , akkurat som
hundeslagsmål og misforståede hunde , og mindre intelligente hundeførere som
bare lader deres hunde strejfe omkring ...eller lader dem klare
paragrafferne selv ved at bide eller optræde truende .

Jeg lader aldrig mine hunde gå frit hvor der er andre med mindre jeg kender
dem , eller adspørger fremmede først , og jeg vil til enhver tid forsvare
mine hunde mod at blive lemlestet af andre , med fare for mine egne fingre
....dette er den aftale jeg har med mine bedste venner , og derfor holder de
også deres aftale med mig , om at jeg er chefen...altid .
Det får man afslappede og velbalancerede hunde ud af , for de behøver aldrig
tvivle , og de stoler fuldt og fast på mig ......, det gør det lettere for
både hunde og mennesker at leve sammen .Nul stress, og nul argumentation om
lederposten .

Venlige hilsener

Holm .

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-02-04 23:03

On Wed, 18 Feb 2004 12:28:28 +0100, "Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

>ego.

>Hej...og
>......Hmmmm ?

,,,,,,,ja så burde diskutionen egentlig ikke være længere ! man kan
ikke lære en hund ikke at forsvare sig, og hvis den bliver overfaldet
så forsvarer den sig !? hvad er det egentlig at i snakker om her ? min
hund ligesom alle andre hunde vil forsvare sig hvis den bliver
overfaldet, kan det være anderledes ?

hvis man bliver overfaldet så forsvarer man sig ! det ville du vel
også gøre ikke ??? hvordan kan du så bebrejde min hund at den gør det
sammen som du selv ville gøre ????

> [...]
>at den ikke betragter dig som en god leder , når den altid skal gå og
>forsvare sig ...endda se sig tilbage over skulderen ( dette skulle være dit

,,,,,,,,,jaja i er så smarte at høre på , men hvis en hund komer
løbende hen og vil slås, så tror jeg ikke en skid på at i kan gøre
noget heller !

>.....aha...chefen er selv bange ?? ; 0))..

,,,,,,,,,,hohoho ja jeg vil sku ikke bides ! vil du ? hvis der er
noget at være bange for/have respekt for og man ikke er bange/har
respekt, så er man fandme dum !!! men i er vist smartere på skrift end
hvis i selv skal slås med en hund og bides af den

..hvorfor tror du nu din hund føler
>den skal være i forsvars position ??.

,,,,hahahah hvad fanden snakker du nu om, jeg er sku da ikke bange men
har respekt for noget der kan være farligt, det har alle fornuftigt
fungerende mennesker altså

> [...]
>nogle af de allerværste kampe mellem hunde , netop når de har været i snor
>...med hver deres "stærke boss" for enden af denne snor ...((

,jammen så har de jo gået for tæt på hinanden længere er den vel ikke
!

> [...]
>person, som har fuldt herredømme over dem.
>

>Det betyder også at man ikke lader sin hund bide nogen , om den så er i snor

.........jaja det er godt med dig, du er måske juraprofessor ? det
betyder at hunde skal være under kontrol og hvis de ikke er det og
bliver bidt af en hund i snor, så er der ingen penge til at lappe den
sammen med sådan er det bare. Alle har ret til at forsvare sig også
hundene.

> [...]
>selvfølgelig ikke bides og tyraniseres af løsgående hunde ..og uheld sker ,

,jammen så er vi vel enige

> [...]
>bare lader deres hunde strejfe omkring ...eller lader dem klare
>paragrafferne selv ved at bide eller optræde truende .

enige igen

> [...]
>både hunde og mennesker at leve sammen .Nul stress, og nul argumentation om

vi holder bare hund på lidt forskelilige måder, men her er skam slet
heller ingen tvivl om at jeg er leder, selv om min hund får lov til at
forsvare sig ! og jeg hjælper ham skam også, bare på en anden måde end
du gør, jeg venter til slåskampen er started da det efter min mening
aldrig er til at vide om det sker eller ej, men min hund har skam
ingen skrammer fået, for jeg passer skam meget på ham, på min egen
måde, og det foregår ved at jeg hjælper ham hvis han bliver
overfaldet, og der er mange som mig, og det må i bare lære at leve
med, at vi ikke gør det på jeres måde. Vi har skam stadig lige så
meget ret til at være her, dem der ikke burde være her er dem med løse
hunde ude af kontrol.

du vil aldrig overbevise mig om at det er smart at stille sig imellem
2 knurende hunde, eller som en anden skrev "hvis det ikke var dig" at
stikke armen i munden på den hund der overfalder ens hund

desværre jeg har min egen måde at klare det på, det kunne som sagt
undgås hvis folk havde styr over deres hunde, men sådan er verden jo
bare ikke, og så må de lære at leve med risikoen for at deres hunde
bliver bidt.

Fra : Holm

Dato : 18-02-04 14:54

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

Kære Punish...

> hvis man bliver overfaldet så forsvarer man sig ! det ville du vel
> også gøre ikke ??? hvordan kan du så bebrejde min hund at den gør det
> sammen som du selv ville gøre ????

....Jeg bebrejder overhovedet ikke din hund ...prøv at læs mit indlæg igen
uden straks at gå i forsvarsposition..det er jo det du altid gør .
Du må føle dig meget angrebet altid ??

> ,,,,,,,,,jaja i er så smarte at høre på , men hvis en hund komer
> løbende hen og vil slås, så tror jeg ikke en skid på at i kan gøre
> noget heller !

Jo , det gør jeg rent faktisk !!

> [...]
> respekt, så er man fandme dum !!! men i er vist smartere på skrift end
> hvis i selv skal slås med en hund og bides af den

Hvis man virkelig forstår sig på hunde og taler deres sprog , så sker der
rent faktisk meget sjældent noget alvorligt ,...jeg har stået i situationen
virkelig mange gange og er aldrig kommet til skade ...jeg siger jo netop at
man skal forhindre tingene i at udvikle sig , det gør man hvis man ellers er
klog nok til den slags !! )..

> .hvorfor tror du nu din hund føler

> ,,,,hahahah hvad fanden snakker du nu om,

Jeg vidste du ikke forstod det ...*GGG*
Måske er det ret svært for dig at forstå noget , så jeg er sikker på at vi
er mange der bare spilder vores tid med at forklare dig noget , som rent
faktisk måske ville være til gavn for dig og din hund ....bare ærgeligt.

jeg er sku da ikke bange men
> har respekt for noget der kan være farligt, det har alle fornuftigt
> fungerende mennesker altså

Klart nok ..., men hvad er mest fornuftigt ? At undgå konflikter eller
konstant havne i dem ?

> ........jaja det er godt med dig, du er måske juraprofessor ?

Næ...jeg tænker mig bare om...

> ,jammen så er vi vel enige

Ja , i det punkt at hunde skal være i snor i flg loven.....

> enige igen

Fint..! )

> [...]
> du gør, jeg venter til slåskampen er started da det efter min mening
> aldrig er til at vide om det sker eller ej,

Det er det en klog leder altid forudser ....!!!
Hvordan hjælper du ham så ???

> [...]
> overfaldet, og der er mange som mig, og det må i bare lære at leve
> med, at vi ikke gør det på jeres måde. Vi har skam stadig lige så

Selvfølgelig har I det ..du føler dig meget "ramt" gør du ikke ?Hvis du ved
du har ret , hvorfor behøver du så forsvare dig så voldsomt ??

> du vil aldrig overbevise mig om at det er smart at stille sig imellem
> 2 knurende hunde, eller som en anden skrev "hvis det ikke var dig" at
> stikke armen i munden på den hund der overfalder ens hund

Nu er der jo andre metoder end at lade sin arm amputere )
Nemlig at UNDGÅ konflikten ...som jeg så ihærdigt har forsøgt at få dig til
at forstå..uden held , desværre snøft ..;o((

> desværre jeg har min egen måde at klare det på, det kunne som sagt
> undgås hvis folk havde styr over deres hunde,

( hvorfor siger du desværre ? Er du ikke helt sikker ? ))

....og var forudseende , f eks....således at konflikter IKKE opstod ..
( forstå mig ret , hvis du kan ..nogle gange kan man desværre være uheldig,
og hunde KAN slippe løs..og Kan angribe andre som er i snor...og JA der ER
dumme hunde ejere som burde holde deres hunde i snor.......)

ÅÅÅÅÅHHHH , hvad , nytter det her noget ??)

Hvis der i en by findes 1000 hunde så vær sikker på at der dobbelt så mange
forskellige meninger om dem !!

Hilsen Holm....

Fra : Eifelvuf

Dato : 18-02-04 18:02

"Holm" skrev d. 18-02-04 14:54 dette indlæg : som i øvrigt var nærmest
uhyggeligt godt. Det ramte lige i plet.

> ÅÅÅÅÅHHHH , hvad , nytter det her noget ??)

Nej Holm, det er nyttelyst, men jeg kan heller ikke selv lade være en
gang imellem, selv om jeg godt er klar over, at det praller af, som vand
på en gås. P. fatter det ganske enkelt ikke. Der er ikke noget at rafle
om.

Det er håbløst. Desværre.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-02-04 05:21

On Wed, 18 Feb 2004 14:53:33 +0100, "Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote:

> [...]
>

>...Jeg bebrejder overhovedet ikke din hund ...prøv at læs mit indlæg igen
>uden straks at gå i forsvarsposition..det er jo det du altid gør .

jammen så er der jo ikke mere at snakke om vel, jeg forhindrer ikke
andre hunde i at overfalde min hund hvis de er dumme nok til det, og
min hund forsvarer sig og jeg hjælper ham sådan fungerer det her !

og helt ærligt om jeg føler mig angrebet her ?? hvad tror du selv folk
ævler løs om at min hund er et misfoster og skal aflives eller have
mundkurv ? om jeg føler mig angrebet ? hvad tror du selv , det er
fandme svært at tage folk seriøst samtidig med at de skriver den slags
det må du kunne forstå

>Jeg vidste du ikke forstod det ...*GGG*

taget ud af en sammenhæng, helt ærligt nu er det sku for plat

> [...]
>er mange der bare spilder vores tid med at forklare dig noget , som rent
>faktisk måske ville være til gavn for dig og din hund ....bare ærgeligt.

,jeg lytter skam og hvis der er noget jeg kunne bruge ville jeg da
gøre det, men jeg stiller mig ikke foran en knurende fremmed hund,
eller propper min arm i munden på den i kan slet ikke selv høre
hvor latterligt det lyder vel ?

>Klart nok ..., men hvad er mest fornuftigt ? At undgå konflikter eller
>konstant havne i dem ?

,det er bedst at undgå dem, og derfor bremser jeg ikke en angribende
hund, eller propper min arm i munden på den ! jeg undgår konflikten

>Det er det en klog leder altid forudser ....!!!
>Hvordan hjælper du ham så ???

jeg gidder ikke en gang begynde at forklare da du jo bare kritiserer
ligemeget hvad, men det virker for os og hunden der angriber fortryder
det uden tvivl !

>men min hund har skam
>
>Selvfølgelig har I det ..du føler dig meget "ramt" gør du ikke ?Hvis du ved
>du har ret , hvorfor behøver du så forsvare dig så voldsomt ??

,jeg siger ikke at jeg har ret jeg siger bare at vi gør det på
forskellige måder, og det kan jeg godt akseptere, kan du ?

>Nu er der jo andre metoder end at lade sin arm amputere )
>Nemlig at UNDGÅ konflikten ...som jeg så ihærdigt har forsøgt at få dig til
>at forstå..uden held , desværre snøft ..;o((

,,,,,,jaja og den anden snøftede over at han ikke kunne overbevise mig
om at det var det bedste at proppe armen i munden på hunden ? jeg kan
godt se at der er forskellige metoder, og i kan snøfte så meget i vil,
jeg har ikke tænkt mig at bruge jeres metoder da jeg mener at de er
farlige.

>Hvis der i en by findes 1000 hunde så vær sikker på at der dobbelt så mange
>forskellige meninger om dem !!

jammen så er vi jo enige i noget igen ! spørgsmålet er så om du kan
akseptere at der er andre meninger end din ?

Fra : Holm

Dato : 18-02-04 22:46

> [...]
> andre hunde i at overfalde min hund hvis de er dumme nok til det, og
> min hund forsvarer sig og jeg hjælper ham sådan fungerer det her !

....Indtil den dag han kommer alvorligt til skade , fordi du ikke hjalp ham
rettidigt !!
Så kommer vi til at høre på hvor synd det er for ham,..og det skyldes blot
at hans gode leder ikke fra starten hjalp ham med at undgå kamp!!

> [...]
> mundkurv ? om jeg føler mig angrebet ? hvad tror du selv , det er
> fandme svært at tage folk seriøst samtidig med at de skriver den slags

Det er faktisk ligeså svært at tage folk der konstant bander og hidser sig
op , alvorligt .
Du skælder og smælder konstant , derfor tager ingen dig seriøst...du lyder
som en meget vred dreng på 10 år , der står og stamper i jorden , og ikke
kan forstå hvor al den uretfærdighed kommer fra .....

> taget ud af en sammenhæng, helt ærligt nu er det sku for plat

mere banderi...ingen seriøs debat..

(klip)
> [...]
> gøre det, men jeg stiller mig ikke foran en knurende fremmed hund,
> eller propper min arm i munden på den i kan slet ikke selv høre

Hvis nu du kunne læse , så ville du igen kunne se , at jeg ikke stikker arme
og ben i munden på vrede hunde , men at jeg undgår den slags overflødige og
meget frustrerende oplevelser FØR de sker , ..og undgår dermed kampen , som
ganske enkelt er det bedste man kan gøre for sig selv og sin hund ..

> ,det er bedst at undgå dem, og derfor bremser jeg ikke en angribende
> hund, eller propper min arm i munden på den ! jeg undgår konflikten

Gør du ? Så er vi jo enige ....sjovt nok er det ikke sådan jeg ellers har
opfattet tingene i dine tidligere udsagn, helt præcis , hvordan er det så du
gør det ? Jeg er nysgerrig ..

> jeg gidder ikke en gang begynde at forklare da du jo bare kritiserer
> ligemeget hvad, men det virker for os og hunden der angriber fortryder
> det uden tvivl !

Nej da !
Jeg mener sagtens man kan lære noget hele tiden ( modsat dig ) , men jeg vil
faktisk meget gerne vide hvordan du hjælper din hund ???
I bider måske i fællesskab den anden hund ??
Eller stiller du op og strinter på den , ???
.....eller sparker I den i fællesskab...så den fortryder ?? Eller nøjes I med
at råbe bande ord efter den ?? )

Jeg vil bare så gerne høre om den metode ...fortæl ..

og det foregår ved at jeg hjælper ham hvis han bliver

ja...og ??( hvordan gør du det ? ) )

> ,jeg siger ikke at jeg har ret jeg siger bare at vi gør det på
> forskellige måder, og det kan jeg godt akseptere, kan du ?

Ja det kan jeg sagtens acceptere ...jeg synes bare du er ekstra sjov at
diskutere med ...)

> [...]
> godt se at der er forskellige metoder, og i kan snøfte så meget i vil,
> jeg har ikke tænkt mig at bruge jeres metoder da jeg mener at de er

jeg mener du er ude på en rigtig gal vej med din hund , for en dag så er han
så frustreret over at han altid skal være bodyguard og ikke helt ved hvad
han gør rigtigt og forkert ...og DET er farligt ...( med hvilken som helst
hund ....selvom en chihuavava nok ikke kan bide så store huller ...)

> jammen så er vi jo enige i noget igen ! spørgsmålet er så om du kan
> akseptere at der er andre meninger end din ?

Ja , det kan jeg som sagt godt , kan du ? og samtidig have fred med det ?

Hilsen Holm
Tak for en vældig debat ..)G´nat !!

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-02-04 18:52

On Wed, 18 Feb 2004 22:46:08 +0100, "Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote:

> [...]
>Så kommer vi til at høre på hvor synd det er for ham,..og det skyldes blot
>at hans gode leder ikke fra starten hjalp ham med at undgå kamp!!

,,,,,,,,jaja eller indtil den dag du selv kommer alvorligt til sade
når du stiller dig imellem din egen hund og en frådende arig hund, så
kommer vi til at høre hvor synd det er for dig at du overvuderede dine
egne evner imod en fremmed hund .

> [...]
>som en meget vred dreng på 10 år , der står og stamper i jorden , og ikke
>kan forstå hvor al den uretfærdighed kommer fra .....

,,,jaja helt sikkert prøv at gå tilbage i tråden den oprindelige og
læg mærke til hvem der begynder at svine hvem til først, vi bliver
vist ikke enige her, jeg mener ikke at i lyder som nogle på 10 år men
nogle en del ældre mænd der får for lidt fisse og derfor skal
afreagere på nogen andre pga det..........

>mere banderi...ingen seriøs debat..

,,,,,,,,,,,men stadig taget ud af en sammenhæng !! men det var heldigt
at du kunne finde et bandeord så du ikke behøvede at besvare det at
det er taget ud af en sammenhæng hva

> [...]
>hund ....selvom en chihuavava nok ikke kan bide så store huller ...)

>Ja , det kan jeg som sagt godt , kan du ? og samtidig have fred med det ?

,ja je er sådan set ligeglad hvad andre gør når deres hund bliver
overfaldet, bare jeg ved at jeg gør det som er bedst for mig og min
hund ! du skal stadig vide at der er kæmpe forskel på vores hunde båbe
i deres måde at slås på deres måde at være over for mennesker på osv
og i størelsen, så derfor vælger jeg en helt anden måde at takle
tingene på. Jeg kan huske sidste sommer hvor jeg så en schæfer og en
labrador komme op at slås, folk var helt i panik osv men jeg så det
hele og for mig gik det meget meget langsomt da de sloges måden de
vender sig på når de hopper rundt om hinanden for at bide er næsten
slowmotion i forhold til hvad jeg har set og der var så mange chanser
for at gribe ind og fjerne den ene, også fordi begge hunde har en
højde hvor man meget let kan få fat i dem, men hvis ejerne aldrig har
set andet så er det jo vildt i deres verden, og det aksepterer jeg,
men som sagt er der ekstremt meget forskel på hunderacer og der findes
ingen universalløsning til at stoppe sådan noget

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 19-02-04 11:41

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

Endnu en dumrian som ikke har forstand på hunde - hva punish

Og du mener stadig at det er dig der er rigtig på den, og ALLE vi andre der
er forkert på den

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-02-04 02:34

On Thu, 19 Feb 2004 11:41:02 +0100, "Peter K. Nielsen"
> [...]

>Endnu en dumrian som ikke har forstand på hunde - hva punish
>
>Og du mener stadig at det er dig der er rigtig på den, og ALLE vi andre der

nej ikke ALLE læg lige mærke til at der er mange der giver mig ret, de
gidder nok bare ikke blive svinet til af sådan en som dig !

Fra : Verner

Dato : 19-02-04 17:04

On Thu, 19 Feb 2004 09:51:33 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>men som sagt er der ekstremt meget forskel på hunderacer og der findes
>ingen universalløsning til at stoppe sådan noget

Jo da, en mundkurv er faktisk en god måde at stoppe en bidegal hund på
!

Verner

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-02-04 04:55

On Thu, 19 Feb 2004 17:04:08 +0100, Verner <Verner@post.dk> wrote:

>Jo da, en mundkurv er faktisk en god måde at stoppe en bidegal hund på
>!
>
>Verner

hohoho jammen så beder jeg da bare ejerne af den næste løse hund der
overfalder min, og at hurtigt give ham mundkurv på ! tak for tippet

Fra : Verner

Dato : 19-02-04 22:24

On Thu, 19 Feb 2004 19:55:02 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>hohoho jammen så beder jeg da bare ejerne af den næste løse hund der
>overfalder min, og at hurtigt give ham mundkurv på ! tak for tippet

Er det ikke bedst du selv giver din hund den mundkurv på ?

Det kan du da ikke byde andre at gøre

Verner

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-02-04 18:35

On Thu, 19 Feb 2004 22:23:53 +0100, Verner <Verner@post.dk> wrote:

>Er det ikke bedst du selv giver din hund den mundkurv på ?

,,tjae er det mon ikke bedst at sådan nogle som dig fik mundkurv på så
?

>Det kan du da ikke byde andre at gøre

jo hvis de ikke har styr over deres hunde så burde de faktisk

Fra : Verner

Dato : 20-02-04 15:12

On Fri, 20 Feb 2004 09:35:20 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>,,tjae er det mon ikke bedst at sådan nogle som dig fik mundkurv på så

Hvorfor nu det - det er da dig der vimser stolt rundt med det hidsige
apparat !

Det er da ikke helt normal adfærd for en hund, at snurre rundt med
lynets hast, og bevidstløst bidde en der blot snuser den i rø... !

Er det normalt for den type af hunde ?

Verner

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-02-04 18:46

On Fri, 20 Feb 2004 15:11:54 +0100, Verner <Verner@post.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er da ikke helt normal adfærd for en hund, at snurre rundt med
>lynets hast, og bevidstløst bidde en der blot snuser den i rø... !

er det normalt for sådan nogle som dig at være så dum at høre på i så
lang tid af gangen ?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 21-02-04 10:06

> er det normalt for sådan nogle som dig at være så dum at høre på i så
> lang tid af gangen ?

Nej men det er åbenbart HELT normalt for dig når du løber tør for
argumenter, så begynder du at svine folk til

Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-02-04 19:29

On Sat, 21 Feb 2004 10:05:42 +0100, "Peter K. Nielsen"
> [...]

>Nej men det er åbenbart HELT normalt for dig når du løber tør for
>argumenter, så begynder du at svine folk til

jeg er skam ikke løbet tør for argumenter de præller jo bare af på dig
! du ævler om mundkurve misfostre og forbud, hvis du snakkede pænt og
ordentligt om mig og min hund ville jeg også snakke pænt til dig, men
det lykkes for dig at rive mig med ned på dit lave plan desværre !

Fra : Pwh

Dato : 21-02-04 11:00

> [...]
> ordentligt om mig og min hund ville jeg også snakke pænt til dig, men
> det lykkes for dig at rive mig med ned på dit lave plan desværre !

En Punish skal man ikke tirrer, så bider han sgu

/Jens

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 21-02-04 13:30

> [...]
> ordentligt om mig og min hund ville jeg også snakke pænt til dig, men
> det lykkes for dig at rive mig med ned på dit lave plan desværre !

Du har ALDRIG hørt eller set et indlæg fra mig hvor jeg anbefaler mundkurv
SÅ jeg ved ikke rigtigt hvem det er der trækker niveauet ned.

Derudover så er det sjovt at alle som ikke er enige med dig, er nogle
idioter der ikke ved hvad de taler om, og som trækker niveauet ned

Peter

Fra : Verner

Dato : 21-02-04 16:55

On Sat, 21 Feb 2004 09:45:46 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

>er det normalt for sådan nogle som dig at være så dum at høre på i så
>lang tid af gangen ?

Det var godt, nu kender vi dig igen på sproget lille P !

Det ville da klæde dig bedre at svare så begavet som du nu kan på et
ganske simpelt spørgsmål

Du kunne da bare forsøge..

Verner

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 22-02-04 05:32

On Sat, 21 Feb 2004 16:55:16 +0100, Verner <Verner@post.dk> wrote:

>Det var godt, nu kender vi dig igen på sproget lille P !
>
>Det ville da klæde dig bedre at svare så begavet som du nu kan på et
> [...]

hvis du selv øvede dig i at snakke pænt ville det måske smitte af på
andre , og folk kan da regne ud at jeg ikke gidder snakke pænt til
nogen som råder mig til at aflive min hund forbyde den give mundkurv
på osv ! hvad havde du regnet med ? måske hvis visse personer kunne
føre en begavet debat jeg også ville svare begavet, men i kan jo
forsøge ?

Fra : Verner

Dato : 21-02-04 22:55

On Sat, 21 Feb 2004 20:31:53 -0800, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

> måske hvis visse personer kunne føre en begavet debat jeg også ville svare begavet.....

Det er der da mange der har forsøgt i tidens løb - det er som regel
endt nede på dit niveau ,,,,

Verner

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-02-04 10:44

"Verner" <Verner@post.dk> wrote in message

> Det var godt, nu kender vi dig igen på sproget lille P !
>
> Det ville da klæde dig bedre at svare så begavet som du nu kan på et
> ganske simpelt spørgsmål
>
> Du kunne da bare forsøge..

Det er jo også det han gør

Peter

Fra : I8NY

Dato : 19-02-04 21:32

Ups,var det mig?Var det det jeg sagde?
Nej vel?
Den må have været stor den terrier hva?
ALLE de gange jeg har forhindret en konflikt imellem
min hund og andre løse hunde er jeg ikke blevet bidt en eneste gang.
Her er et tip,selvom jeg faktisk ved det rager dig:
Når du ser en løs hund nærme sig din,trækker du din hund til dig går imod
hunden en to-tre skridt,
stoppe op for an den og råb GÅ VÆK!ellerGÅ HJEM!
Spil på din autoritut.

Det virker måske naivt åndsvagt,you name it.
Jeg lover dig,at selv store hunde,jeg har mødt vender rundt på en tallerken
og forsvinder med halen mellem benene
Det skulle kunne standse sådan nogle grumme terriere i at genere og
"provokere" din hund/dig.
Det er ikke for at være bedrevidende,jeg giver bare mine erfaringer videre
til dig,som du så kan lukke op og skide i,eller prøve af næste gang det
sker.
Men så vidt jeg har forstået har du tænkt dig at lade din hund bide sig ud
af alle konflikter.

Mvh I8NY

"Now children,can anyone tell me why Chubby Checker left The Beatles in
1972?"Mr.Garrison.
"Enhver beslutning er en fejltagelse!"Edward Dahlberg

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-02-04 18:35

On Thu, 19 Feb 2004 21:31:53 +0100, "I8NY" <tul@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>hunden en to-tre skridt,
>stoppe op for an den og råb GÅ VÆK!ellerGÅ HJEM!

,,jeg har nu en ide om at hvis jeg begynder at råbe så hidser det min
egen hund mere op, derfor vil jeg hellere virke rolig for hvis jeg
begyndte at råbe ville han da netop tro at han skulle forsvare mig og
at jeg var bange for den anden hund.

>Det virker måske naivt åndsvagt,you name it.
>Jeg lover dig,at selv store hunde,jeg har mødt vender rundt på en tallerken
>og forsvinder med halen mellem benene

,jeg ved godt at det kan virke, men som jeg skrev tror jeg at det
hiidser min egen hund op

> [...]
>sker.
>Men så vidt jeg har forstået har du tænkt dig at lade din hund bide sig ud

,,,,nej jeg lader ham da kun forsvare sig med at bide det er jo den
eneste måde hunde kan forsvare sig på, og jeg ved da godt at alderen
har meget at sige med selvsikkerhed udstråling osv, og når min hund er
lidt ældre så kommer der endnu mere selvtilid på og så burde de andre
eventuelt løse hunde ikke være i tvivl om at det er dumt at overfalde
lige præcis ham, så det jeg glæder mig til i sådannne situationer er
netop at han kan stire dem væk istedet for at knurre osv, og jeg ved
at den selvtilid kommer langsomt har lagt mærke til det med små hunde
som han knurede af i "starten" som han nu bare stirer på, så faktisk
tror jeg at tiden løser det problem med de løse hunde af sig selv

Fra : Eifelvuf

Dato : 18-02-04 17:28

"I8NY" skrev d. 17-02-04 19:20 dette indlæg :

******KLIP KLIP KLIP*******

> Køb to mundkurve.
>
> Mvh I8NY
> "Succes er en utilgivelig synd mod medmennesket"
> Ambrose Bierce

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 18-02-04 15:41

Det er vigtigt at du der er i den anden ende af snoren forstår at reagerer
hurtigt så ingen kommer til skade det er ikke rart at være upopulær blant
andre hundeejere den med den stærkeste har ikke ret men kan være ensom.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-02-04 05:19

On Wed, 18 Feb 2004 15:41:03 +0100, "STIG RASMUSSEN"
<dorthe.b.rasmussen@get2net.dk> wrote:

> Det er vigtigt at du der er i den anden ende af snoren forstår at reagerer
>hurtigt så ingen kommer til skade

,,nemmer sagt end gjordt !

det er ikke rart at være upopulær blant
>andre hundeejere den med den stærkeste har ikke ret men kan være ensom.

,tjae jeg kan godt leve med at der nogle hanhundeejere der ikke bryder
sig om mig, jeg skal jo aligevel ikke snakke med dem, men snakke med
tæveejerne

jeg siger ikke at jeg har ret fordi jeg har den stærkeste hund, men at
jeg har ret fordi jeg har snor på

en gammel kone med en lille minnipudel har sku lige så mget ret som
jeg har til at gå i fred med sin hund i snor, uden at den bliver
overfaldet.

Fra : Holm

Dato : 18-02-04 22:24

> jeg siger ikke at jeg har ret fordi jeg har den stærkeste hund, men at
> jeg har ret fordi jeg har snor på

.....hej igen..
Øhhh, jeg glemte helt at spørge dig om noget , "Hvor lang er den snor du har
på din hund , egentlig.....??? hmm he he ...

Kærligst Holm ...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-02-04 18:52

On Wed, 18 Feb 2004 22:23:40 +0100, "Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote:

> [...]
>Øhhh, jeg glemte helt at spørge dig om noget , "Hvor lang er den snor du har
>på din hund , egentlig.....??? hmm he he ...

kære holm

jeg har da selvfølgelig en 20meter tøjsnor på ham ?? hvad tror du selv
? jeg har sku da en rigtig hundesnor, og ja han er tæt på mig i snoren
når der er andre hunde.

Fra : Holm

Dato : 19-02-04 12:14

> [...]
> når du stiller dig imellem din egen hund og en frådende arig hund, så
> kommer vi til at høre hvor synd det er for dig at du overvuderede dine

Hvis jeg kommer sådan til skade , så er det fordi jeg har optrådt meget dumt
, og ingen vil høre om det ...Nu har jeg også kun arbejdet med dyr i 30 år
uden ét eneste bid eller skade forvoldt af dyr , og det har drejet sig om
risikabelt arbejde ( dyreklinik , internat , pension , opdræt ,
træning..)alle steder hvor der er stor sandsynlighed for at møde agressive
og bange dyr )...men måske er det blot den erfaring der "beskytter" mig ,
fordi jeg ved hvordan jeg skal tackle sådanne situationer.

(klip)

> [...]
> nogle en del ældre mænd der får for lidt fisse og derfor skal
> afreagere på nogen andre pga det..........

.....hi hi ..måske ..men jeg er altså ikke I , og jeg er heller ikke en
mand..*GGG*

(klip)

> [...]
> i deres måde at slås på deres måde at være over for mennesker på osv
> og i størelsen, så derfor vælger jeg en helt anden måde at takle

Ved du hvad , du snakker bare videre , og undlader gang på gang at fortælle
hvad det egentlig ER du gør når du hjælper din hund ?
Kan du slet ikke forklare det ??? Eller er det i virkeligheden fordi du ikke
gør noget særligt smart eller hvad ?

At vores hunde er forskellige , selvfølgelig er de det ...og ja du har ret i
at der er meget stor forskel på hvordan hunde slås.
Derfor vil jeg meget gerne vide noget om dine metoder , måske kunne jeg lære
noget nyt ?

Med venlig hilsen Holm

Fra : Eifelvuf

Dato : 19-02-04 17:02

"Holm" skrev d. 19-02-04 12:14 dette indlæg :

*****klip*****

> Derfor vil jeg meget gerne vide noget om dine metoder , måske kunne
jeg lære
> noget nyt ?

*GIGGLE*GIGGLE*FNIS*

Holm - du hører garanteret ikke mere fra lille P. i denne tråd.

I øvrigt tak for dine vise ord, det er en udsøgt fornøjelse, at læse
dine indlæg.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Holm

Dato : 19-02-04 18:55

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Holm - du hører garanteret ikke mere fra lille P. i denne tråd.
>
> I øvrigt tak for dine vise ord, det er en udsøgt fornøjelse, at læse

Hej Eifel & co..

Mange tak...dine er ligeså gode !!
Og Punish sætter da , om ikke andet , gang i nogle debatter..)

Hilsen Holm

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-02-04 04:55

On Thu, 19 Feb 2004 12:14:24 +0100, "Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote:

> [...]
>og bange dyr )...men måske er det blot den erfaring der "beskytter" mig ,
>fordi jeg ved hvordan jeg skal tackle sådanne situationer.

,,ja det er det nok, vi er jo ikke alle veteraner inden for at tackle
alle slags dyr, og har prøvet alt hvad der overhodedet har med dyr at
gøre

>(klip)

>....hi hi ..måske ..men jeg er altså ikke I , og jeg er heller ikke en
>mand..*GGG*

,nå du lød bare sådan, så må du være en skrap madamme

> [...]
>at der er meget stor forskel på hvordan hunde slås.
>Derfor vil jeg meget gerne vide noget om dine metoder , måske kunne jeg lære

jammen ved du hvad jeg er ved at være mættet af alt jeres snak,
fornemmer meget stærkt at jeg bliver rakket ned ligemeget hvad jeg
siger, det keder mig lidt efterhånden, desuden har jeg skrevet det
tidligere eller i den første tråd, læs tilbage og du vil finde mit
triks

Fra : Holm

Dato : 19-02-04 21:06

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

Hej Punish..dear !!

> ,nå du lød bare sådan, så må du være en skrap madamme

Nej..jeg er da blid som et lam )

(klip)
> [...]
> siger, det keder mig lidt efterhånden, desuden har jeg skrevet det
> tidligere eller i den første tråd, læs tilbage og du vil finde mit

Pyhaaa...nu har jeg tygget mig gennem alle dine indlæg , og ved du hvad ?
Jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst der fortæller hvad du egentlig
gør når du hjælper din hund .

Jeg kan finde en hel masse snik snak om trafik , paragraffer , andre dumme
menneskers dumme hunde , en masse bande ord , en hel bunke latterkramper
over andres meninger , og ligegyldig plidder pladder...men intet om dine
trænings metoder ??( Jo jeg tror jeg fandt et indlæg hvor du forklarede at
du gik over på det andet fortov..? Er det tricket ?? )

Jeg tror slet ikke du har nogen .
....og siden du nu er blevet "træt" af at diskutere i din egen tråd , så vil
jeg lade emnet hvile i fred ...med mindre du altså lige fik lyst til at give
din viden videre til alle os fjolser ??

....Men jeg synes det retfærdigvis skal siges at det er synd din hund er
blevet overfaldet , især som hvalp..det er rigtigt at det kan være svært at
komme over igen....derfor er det endnu mere vigtigt at du ikke lader ham
blive i denne "neurose"..ved at lade ham opleve , at du selvfølgelig passer
på ham , så han kan komme over oplevelsen , som tydeligt har præget ham.(
Hvorfor pokker , for nu at bruge et sprog du kan forstå , lod du ham i
stikken som "barn " ?? )....

K H . Holm ))

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-02-04 18:35

On Thu, 19 Feb 2004 21:05:56 +0100, "Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
>
>Hej Punish..dear !!

>Nej..jeg er da blid som et lam )

,det tvivler jeg nu lidt på

> [...]
>trænings metoder ??( Jo jeg tror jeg fandt et indlæg hvor du forklarede at
>du gik over på det andet fortov..? Er det tricket ?? )

det kan være et af tricksene ! men mit triks hvis hunden er kommet op
at slås er at tage fat i bagbenene, som jeg har skrevet før, men jeg
gør det kun hvis ejeren af hunden ikke selv fjerner den, hvis han/hun
ikke gør det med det samme så må jeg jo være barnepige for ham/hende,
men som jeg også skrev så kan jeg ikke stoppe 2 hunde alene jeg kan
ikke dække min hund af imens jeg står med en anden hund i bagbenene
der prøver at bide mig " det har de prøvet hver gang" derfor skifter
jeg hånd"har fat i begge bagben" skifter hånd alt efter hvilken side
hunden prøver at bide mig fra, på den måde når den mig aldrig !og da
jeg ikke kan stoppe min egen hund i at hjælpe mig " for jeg er ret
sikker på at han tror at jeg er med i slåskampen" så han hjælper mig,
og gæt hvad der sker i den anden ende når hunden prøver at bide mig!
så man kan sige at jeg distrahereer hunden med bagbenene imens min
egen hund sørger for den anden ende af hunden ! det lyder måske
usympatisk men det ville ikke ske hvis ejeren af hunden handlede med
det samme og tog sin hund væk ! men hvis ejeren ikke gør det så
foregår det på denne måde til jeg har fået kastet hunden væk og fået
fat i min egen, ret besværeligt men jeg kan ikke gøre det på andre
måder ! og du vil sikkert spørge om hvorfor jeg ikke tager min egen
hund først, men han er ikke så stor, så jeg kan ikke få fat i ham
imens en større hund prøver at ligge sig oven på ham ! hvis min hund
skulle komme op at slås med en lille hund fjerner jeg selvfølgelig min
egen med det samme ! men det kan ikke lade sig gøre hvis det er imod
en stor hund. Denne måde jeg ordner det på, er absolut ingen
universalløsning det ved jeg, det ville fungere på en helt anden måde
hvis min hund var større end han er !42cm over ryggen ! Og det er
absolut ikke noget jeg syntes at er sjovt men som sagt sørger jeg på
denne måde for at der ikke sker noget med min hund. Det bedste ville
være hvis ejeren af den anden hund tog sin hund væk med det samme ,
men det har jeg desværre kun set en enkelt gan, de andre gange har de
bare stået og rystet eller gået rundt om sig selv selv om jeg har sagt
til dem med det samme at de skulle tage deres hund. Håber at dte var
svar nok nu venter jeg bare på kritikken

> [...]

>på ham , så han kan komme over oplevelsen , som tydeligt har præget ham.(
>Hvorfor pokker , for nu at bruge et sprog du kan forstå , lod du ham i

,nej det gjorde jeg ikke, jeg prøvede faktisk bare at socialisere ham
med andre fredelige hunde ! og jeg har været meget forsigtig med
hvilke hunde han fik lov til at hilse på, men selv om jeg udvalgte
fredelige midelaldrene damer med deres søde almindelige hunderacer så
gik det galt aligevel. Modsat min første hund som jeg lod møde alle
hunde på sin vej da det var hvad jeg havde opfattelsen af at var bedst
at de skulle bare møde så mange som muligt så ville de blive
supersocialiseret osv det var der nogle "kloge" hoveder der havde
fortalt mig, men det gik ikke godt overhovedet, da jeg så fandt ud af
at der er mange hunde der ikke kan lide hvalpe, og med min nye hund
prøvede jeg så at undgå disse hunde men det lykkes så ikke aligevel.

stort set mener jeg at det også kommer an på hvor meget man lufter sin
hund hvis man kun går små ture hver dag og kun lige møder naboerne med
deres hunde, så sker der ikke noget men jeg lufter ham meget
forskellige steder det er en af tingene jeg syntes at er godt ved at
have hund, men så har jeg også en større rissiko for at støde ind i
forkerte hunde da jeg jo møder endnu flere hunde .

Fra : Holm

Dato : 20-02-04 10:46

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

Hej Punish .

Jeg har klippet hele dit indlæg , og jeg har overhovedet intet at kritisere
dig for .
Det var for en gangs skyld helt dejligt at læse dit indlæg , ikke nogle
vrede udbrud eller sure miner ...bare en fin forklaring på hvad du gør
....det virker !
Det er meget nemmere at forstå dine argumenter når du er venlig....

Mange tak .
......og så er jeg stadig enig med dig i at hunde som hovedregel bør færdes i
snor , derved undgåes mange konflikter.

Ha´nu nogle bedre gå-ture fremover .

Hilsen Holm

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-02-04 19:14

On Fri, 20 Feb 2004 10:46:13 +0100, "Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote:

> [...]
>...det virker !
>Det er meget nemmere at forstå dine argumenter når du er venlig....

jammen i ligemåde da, det går jo begge veje og hvis du er flink ved
mig så er jeg det også ved dig

>Mange tak .
>.....og så er jeg stadig enig med dig i at hunde som hovedregel bør færdes i
>snor , derved undgåes mange konflikter.
>
>Ha´nu nogle bedre gå-ture fremover .

jo tak