Hvad er normalt
Fra : Jan Østergaard

Dato : 16-02-04 17:16

En lille ting, som jeg funderer lidt over.
Hvis man har en forfader, gift med børn. Konen dør og manden bliver gift
igen.
De får ingen børn. Er det så normalt også at gå baglæns fra hende???

Mvh
Jan Østergaard

---

Fra : Jørgen Ladegaard

Dato : 16-02-04 17:26

"Jan Østergaard" <j_andersen-slettes@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen.
> De får ingen børn. Er det så normalt også at gå baglæns fra hende???

Jeg ved ikke, hvad der er normalt. Jeg gør det i hvert fald ikke. Du er jo
ikke i slægt med hendes forældre.

Jørgen Ladegaard
NB fjern SLET i e-mailadressen

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 16-02-04 17:57

"Jan Østergaard" <j_andersen-slettes@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> igen.
> De får ingen børn. Er det så normalt også at gå baglæns fra hende???

Det er vist helt individuelt. Jeg kunne måske nok finde på at prøve at finde
ud af hvem hendes (eller hans, hvis det er en mand som dør) forældre er men
heller ikke mere. Bare lige sådan at der i mine rapporter står noget i
retning af "...gift med Anne Jeppesdatter, datter af Jeppe Andersen og Else
Sørensdatter". Men yderligere information ud over deres navne søger jeg som
regel ikke. Det er måske mere relevant hvis man arbejder med områder og ikke
bare en slægt/aner - så kan man se hvorledes de forskellige familien i
området hænger sammen via giftemål.

Med venlig hilsen
- Jesper Holgersen (http://familien-holgersen.dk/jesper/)

Fra : Jan Østergaard

Dato : 16-02-04 18:17

"Jesper Holgersen" <holgersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> bare en slægt/aner - så kan man se hvorledes de forskellige familien i

Tak for hjælpen

Mvh
Jan Østergaard

---