WiFi - logging af hastighed...
Fra : Uni Bull

Dato : 16-02-04 16:52

Hej.

Jeg har et Dell TrueMobile 1300 (11g) i min computer.
Med Dell's software er det muligt at logge signal-/støjforholdet, men ikke
umiddelbart hvilken forbindelseshastighed (altså fra 1-54 Mbit/s) jeg har
til AP.

Er der nogen der kender et lille program der kan det?
--
Uni Bull
København K

Fra : Benjamin

Dato : 16-02-04 17:00

dumeter - men det koster lidt.

Jeg bruger statbar.nl

Fra : Uni Bull

Dato : 16-02-04 19:10

Benjamin wrote:
> dumeter - men det koster lidt.
>
> Jeg bruger statbar.nl

Øh - det kan godt være det er mig, men jeg ser ingen logging funktion i
DUMeter... Overvågning, ja. Men ikke logging til fil...
Jeg er ikke interesseret i hvor meget data der transporteres - udelukkende
hvilken forbindelse mit trådløse netkort har med AP...

Fra : Benjamin

Dato : 17-02-04 09:51

Dumeter kan godt logge.. ?!?

Fra : Uni Bull

Dato : 17-02-04 14:11

Benjamin wrote:
> Dumeter kan godt logge.. ?!?

Ok - det må være mig der ikke kan se det!?
Jeg er heller ikke faldet over nogle stedet hvor der står angivet hvilken
netværkshastighed det pågældende netkort er tilsluttet ved...
WiFi-kort kan jo skifte hastighed løbende - det er dén opkobling jeg ønsker
at logge til en fil...

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-02-04 14:56

On Tue, 17 Feb 2004 13:11:10 -0000, "Uni Bull" <Nojoy@sorry.com> wrote:

> [...]
>netværkshastighed det pågældende netkort er tilsluttet ved...
>WiFi-kort kan jo skifte hastighed løbende - det er dén opkobling jeg ønsker

Er jeg ikke sikker på at du kan. Det eneste jeg kender til der er
programmel der kan logge, er den faktiske overførselshastighed når at
der overfører noget, og ikke selve forbindelsehastigheden.
Flemming Jacobsen

Fra : Aggeboe

Dato : 17-02-04 01:12

Uni Bull wrote:
> [...]
> til AP.
>
> Er der nogen der kender et lille program der kan det?

Windows eller Linux?

Hvis vi snakker WinXP fortæller Indstillinger -> Netværksforbindelser ->
Dobbeltklik på 'Din LAN fobindelse' dig så ikke hvor meget du er
tilsluttet med?

På linux kan du måske bruge mii-tool?!?!

/Aggeboe

Fra : Uni Bull

Dato : 17-02-04 08:26

Aggeboe wrote:
> Windows eller Linux?

Windows

> Hvis vi snakker WinXP fortæller Indstillinger -> Netværksforbindelser
> -> Dobbeltklik på 'Din LAN fobindelse' dig så ikke hvor meget du er
> tilsluttet med?

Ja - *fortælle* mig... Men jeg er interesseret i at *logge* denne
information til en fil...

Fra : Aggeboe

Dato : 18-02-04 07:37

> Ja - *fortælle* mig... Men jeg er interesseret i at *logge* denne
> information til en fil...

Puhaa, hvor jeg sov der. Sorry

/Aggeboe