Cisco 1605 R
Fra : Kristian jensen

Dato : 16-02-04 16:27

Hej NG
Jeg er blevet ejer af en Cisco 1605 Router, som jeg har tænkt mig at have
foran mit netværk.
Ved konfiguration af routeren, har jeg opdaget at det ikke er muligt at
sætte mit eksterne interface til automatisk konfiguration. Min software er:
"IOS (tm) 1600 Software (C1600-Y-M), Version 12.0(19a)"

xegate01(config-if)#ip address ?
A.B.C.D IP address
xegate01(config-if)#ip address

Nogen som har en idé om hvad jeg kan gøre?

//Kristian

Fra : Tom Madsen

Dato : 16-02-04 19:36

"Kristian jensen" <_NOSPAM_kristianbondejensen@hotmail.com> wrote in

> [...]
> A.B.C.D IP address
> xegate01(config-if)#ip address
>
> Nogen som har en idé om hvad jeg kan gøre?

Hej Kristian

Jeg går ud fra at når du snakker om automatisk konfiguration, at det
frejer sig om en ADSL forbindelse.

Du kan ikke med en Cisco 1605 router, sætte den op til at modtage en DHCP
adresse fra udbyderen. Jeg tror ikke engang at du ved at opgradere til et
nyere IOS image, kan lokke den til det.

Mvh

Tom Madsen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-02-04 21:27

On 16 Feb 2004 18:35:44 GMT, Tom Madsen wrote:
> [...]
> adresse fra udbyderen. Jeg tror ikke engang at du ved at opgradere til et

Jo, virker i al fald i nyere 12.2T og 12.3 versioner, som er
supporteret paa en 1600

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-04 22:58

<tom.madsen@nospamchicks.dk> wrote:

> Du kan ikke med en Cisco 1605 router, sætte den op til at modtage
> en DHCP adresse fra udbyderen.

Sludder.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-04 22:58

On Mon, 16 Feb 2004 16:27:23 +0100, "Kristian jensen"
> [...]

> sætte mit eksterne interface til automatisk konfiguration. Min software
> er: "IOS (tm) 1600 Software (C1600-Y-M), Version 12.0(19a)"

Din software er for gammel. 'ip addr dhcp' er først understøttet
i 12.1(2)T på 1605R, men også i nyere releases som 12.2, 12.2T
etc.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/