Mangler speciel pære?
Fra : IlJokar

Dato : 16-02-04 11:11

Jeg mangler en lidt speciel pære.

Pæren er på 12V/21W og med bajonetfatning (De to "låse" sidder LIGE overfor
hinanden). Det kan også sagtens fås - intet problem. Det sjove er så at der
er 2 kontaktpunkter i bunden af pæren - og ikke 1 som der er på standard. Og
der er selvf. kun 1 glødetråd i pæren.

Jeg har forsøgt i Bildillen, Bauhaus, Harald Nyborg, Biltema uden held.

HVOR skaffer jeg sådan en pære :o/

P.S.: De sidder i en maskine jeg har anskaffet mig - så det er ikke
bilrelateret. Men pæren minder mest om dem der sidder i en bil så jeg har en
forestilling om at i måske kunne have en ide om hvor jeg skaffer sådan en
pære...

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 16-02-04 12:55

"IlJokar" <iljokar@for_use.invalid> wrote in

> [...]
> ikke bilrelateret. Men pæren minder mest om dem der sidder i en
> bil så jeg har en forestilling om at i måske kunne have en ide om

Jeg kender dem, de sidder i en del bowlingmaskiner, og dem vi havde
kom fra Osram. Det er fordi amerikanerne er nogle dumme fjolser, at
de har fået den udførelse. De sidder vist også i nogle
enarmedetyveknægt (LÆS: spillemaskine).

--
Apollo14 aka Kenneth Rugaard
Nyd livet, det er alt for kort.

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 16-02-04 13:12

Kenneth Rugaard <mail@no-spamkenneth-rugaard.dk> wrote in

> [...]
> kom fra Osram. Det er fordi amerikanerne er nogle dumme fjolser, at
> de har fået den udførelse. De sidder vist også i nogle

Og fatningen er en BA15D, kan ikke huske hvad nr. den havde, men det
er til at finde ud af senere idag.

Fra : Jørgen L

Dato : 16-02-04 13:41

> [...]
> der er selvf. kun 1 glødetråd i pæren.
>
> Jeg har forsøgt i Bildillen, Bauhaus, Harald Nyborg, Biltema uden held.

Såvidt jeg kan se og regne ud er det en BA15D se
http://www.impex-corp.co.jp/Japanese_version/kelly.htm
de kan fås hos www.RS-components.dk vare nr. 307-8416 til kr. 6,67 plus moms
men du skal købe 10 stk.
http://makeashorterlink.com/?T26322C67

eller hos Farnell www.farnell.com
http://makeashorterlink.com/?A3A352C67

Hilsen Jørgen

---

Fra : Brian M

Dato : 16-02-04 16:49

"IlJokar" <iljokar@for_use.invalid> wrote in message news:<QI0Yb.91527$jf4.5715917@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> forestilling om at i måske kunne have en ide om hvor jeg skaffer sådan en

Hvis jeg ikke husker forkert, sidder den samme type pære i baklygterne
på min 65` Mustang. Prøv hos en af dem der handler med dele til
amerikanerbiler. F.eks www.lynegaard.dk eller www.usa-autodele.dk for
lige at nævne et par stykker.