Ny bil - og ny forsikring?
Fra : Landberg

Dato : 16-02-04 00:46

Halløj

Jeg regner med at bytte bilen ud her i løbet af få dage. Måske får jeg ikke
den nye bil nu men først om 3-4 uger og skal således ikke betale forsikring.
Jeg er forsikret hos IF og dem vil jeg skrækkeligt gerne væk fra, men
eftersom forsikringen blev tegnet i november kan jeg først skifte til
november. Men gælder det også når jeg køber en anden bil? Måske er vilkårene
hos IF meget anderledes med den nye bil? Har det noget at sige om man har
haft sin forsikring "afmeldt" eller om man køber en ny bil med det samme?

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-02-04 05:12

"Landberg" <thomaslandberg@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> haft sin forsikring "afmeldt" eller om man køber en ny bil med det samme?

Så vidt jeg ved så kan du selv vælge hvor du vil forsikrer når du skifte
bil.
Du får enda sikkert penge tilbage hvis du opsiger din forsikring før tid,
Pga.
Bilskift.
--
Hilsen Martin.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 16-02-04 09:30

> [...]
> haft sin forsikring "afmeldt" eller om man køber en ny bil med det samme?

Så vidt jeg ved, fungerer det på den måde at en bilforsikring er bindende i
ét år, eller indtil man sælger bilen. Dvs. at du kan ringe og afmelde
forsikringen fra den dag den er solgt. Dog skal du være opmærksom på at hvis
du har tegnet indboforsikring m.fl. sammen med bilen, kan disse IKKE
opsiges. I langt de fleste tilfælde vil dit "nye" selskab dog stille sig
tilfredse med at du skriver under på at de må overtage forsikringerne fra
november.
Så der er ingen ko på isen.
Og som Martin skriver, får du penge tilbage, hvis du har betalt for lang tid
forud.

Alt dette burde du også kunne læse ud af dine vilkår - det står i hvert fald
i mine.

/Kasper Hansen

Fra : Uni Bull

Dato : 16-02-04 16:28

Landberg wrote:
> Jeg er forsikret hos IF og dem vil jeg skrækkeligt
> gerne væk fra...

Hvorfor det??
--
Uni Bull
København K

Fra : Jasper Norman

Dato : 17-02-04 01:26

Hej.

Uanset om du køber ny bil eller ej, har du altid en "skjult" mulighed for at
skifte selskab...Det eneste det kræver er, at du omregistrerer bilen til
konen eller en anden i samme husstand. Det er gratis! Men til gengæld vil
sikkert tage et par måneder før du får pengene retur fra IF.

PS. Jeg kører som assurandør for et lille selskab i nordjylland, og siden du
gerne vil skifte fra IF vil jeg da gerne give et godt tilbud! Du er meget
velkommen til at skrive til:

"jna@vendsyssel.nu" eller ring på 30295509

Mvh

Jasper Norman