Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flere ugler
Fra : Thor

Dato : 15-02-04 22:36

Jeg har været ude at fotografere ugler igen, denne
gange med mere held og lavere ISO.

Billederne kan ses på

www.logihouse.dk/privat/ugler

og jeg hører da gerne meget kommentarer

mvh Thor

Fra : max

Dato : 15-02-04 22:56

"Thor"

> Jeg har været ude at fotografere ugler igen, denne
> [...]

Du er en heldig mand at have sådan en fin ugle i
nabolaget, bare det var mig.. -max-

Fra : Simon Nielsen

Dato : 16-02-04 07:32

"Thor" <thor@thor.thor> wrote in message

> Jeg har været ude at fotografere ugler igen, denne
> gange med mere held og lavere ISO.
>
> Billederne kan ses på
>
> www.logihouse.dk/privat/ugler
>
> og jeg hører da gerne meget kommentarer

Jeg syntes at det miderste er det bedste. Jeg syntes de to andre er mere grå
i det, prøv måske med så stor blændeåbning som mulig. Og gerne måske et
andet snit, altså klippe billederne på en anden måde. Det er aldrig godt at
have det objekt man skal fokusere på lige i midten af billedet.

Mvh
Simon

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-02-04 08:10

Thor skrev:
> Jeg har været ude at fotografere ugler igen, denne
> gange med mere held og lavere ISO.
> og jeg hører da gerne meget kommentarer

Jeg synes alle tre billeder af to(?) flotte ugler er gode.

Nr. 1 præsenterer skovhornuglens udseende rigtig godt.
Nr. 2 er *herligt*.
Nr. 3 kunne måske undværes, når vi har set nr. 1.

Men jeg er ikke enig med Simon i at en fugl som objekt
*aldrig* må være lige i centrum. Men jeg kunne ønske
mig et billede, hvor man ser ind i et par åbne ugleøjne.

Bliv endelig ved!
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 16-02-04 13:03

Hej Thor.
Det er meget bedre end de første du lavede, men jeg tror, at du skal finde
flash'en frem, og så spot-lysmåle hvis du kan dét.
Jeg kender ikke dit kamera, men den meget mørke baggrund, som grantræer jo
er, kan nemt narre dit kamera og din lysmåler.

Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Flare

Dato : 16-02-04 16:30

> Billederne kan ses på
>
> www.logihouse.dk/privat/ugler
>
> og jeg hører da gerne meget kommentarer

Fine billeder. Men det er synd du ikke har hjulpet dem lidt på vej med lidt
optimering.

Engang saturation / unsharpmask (50 px) og lidt andet krydderi kan kvikke
det lidt døde billede op:

http://www.pings.dk/ugle.jpg

Mvh
Anders J

Fra : Paul Nilsson

Dato : 18-02-04 20:29

Hej - her er aktuelt endnu mere, Store Ugler :

www.microbirding.se Klik på Lund

eller www.skof.se her er forsk. links at klikke på

-ser spændende ud! mvh .paul