Køb af CV i Tyskland
Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 15-02-04 22:31

Jeg vil godt have nogle tips om køb af cv i tyskland, og det skal være helt
ny vogn, kan det lade sig gøre og hvordan?

--
Mvh. Hans J Mathiesen

Fra : BHR

Dato : 16-02-04 00:16

Køb af tysk Hobby campingvogn kræver Dansk Dataerklæring som kun kan fåes af
den danske importør for 300 euro, så dansk indr. + nummerplade løber op i
godt 400 euro, hvilket svarer nogenlunde til leveringsudgifterne hos en
dansk forhandler.

Jeg har hørt at dataerklæringen ikke er noget problem efter 1. august 2004,
så man umiddelbart kan indregistrere en tysk købt vogn uden denne fordyrende
omvej.

Alternativt kan man starte med at indregistrere den i tyskland først og 3
mdr. senere omregistrere denne "brugte" vogn til dansk nummerplade. Så længe
den er på tysk nummerplade skal den stå syd for grænsen.

Ringer man til synskontorer eller færdselsstyrelsen får man forskellige
forklaringer alt efter hvem man snakker med. F.eks.: Hvis campingvognen er
CE-godkendt skulle den kunne indregistreres efter et syn, men det er der
vist ingen CV der er. Enkelte dele på en CV kan være CE-godkendt men det
skal være hele vognen.

Derudover koster vognen ca. 16% mindre i vejledende tysk pris i forhold til
vejledende dansk pris. Priserne kan selvfølgelig nedforhandles i Tyskland
ligesom i Danmark!

Fra : Henning Keseler

Dato : 20-02-04 17:11

"BHR" <bhrFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
op i
> godt 400 euro, hvilket svarer nogenlunde til leveringsudgifterne hos

Jeg vil godt lige tilføje at lige netop Hobby fabrikken udsteder
Dataerklæringen ganske gratis hvis det er en model fra forrige år,
dvs. allerede fra august - september hvor de nye modeller begynder at
komme frem.
Jeg købte selv en ny 2002 Hobby i efteråret hos Caravan Würdig i Bad
Düben, og fik tilsendt dataerklæringen fra ham inden vi handlede, og
var henne på synshallen hvor de sagde god for at det var det stykke
papir de skulle have.
Prøvepladen til cv-en lånte jeg af forhandleren og skulle bare sende
den til ham når jeg var hjemme igen.
De eneste omkostninger jeg havde, var dansk prøveplade ved grænsen,
synsgebyr, nr.plade og brændstof til turen.
Besparelse ca 30.000 kr på listeprisen i DK.

mvh Henning

Fra : phk

Dato : 21-02-04 11:02

"Henning Keseler" <keseler@pil-dette-udtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De eneste omkostninger jeg havde, var dansk prøveplade ved grænsen,
> synsgebyr, nr.plade og brændstof til turen.

Nøjagtigt samme måde vi handlede på da vi købte Knaus ved Kiel i 97. Dengang
var der blot intet der hed dataerklæring.

> Besparelse ca 30.000 kr på listeprisen i DK.

Jeps.

--
Per, Esbjerg

Fra : lene larsen

Dato : 16-02-04 00:17

Efterhånden er der mange danske forhandlere, der kan sælge/leverer over
tyskland
Jeg købte selv hos cc camping & marine på den måde.
Der er jo penge at spare.

Fra : phk

Dato : 16-02-04 14:42

"lene larsen" <59366000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Efterhånden er der mange danske forhandlere, der kan sælge/leverer over
> tyskland
> Jeg købte selv hos cc camping & marine på den måde.
> Der er jo penge at spare.

Men køber du hos tysk forhandler er der yderligere besparelse at hente.

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 17-02-04 23:53

Jeg må sige at der mange ting at holde styr på kan jeg se, så man skal nok
se sig for, før man gør noget overhovedet.

Til Lene Larsen, den vogn i købte, var det en Adria eller ?

Fra : Hans J Mathiesen

Dato : 23-02-04 22:01

Jeg siger mange tak til alle jer der har svaret på mit spørgsmål, det kan
man da bruge til noget, jeg hører gerne mere vis nogen har noget

Mvh. Hans J