Routing Problemer
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 21:34

Hej NG

Jeg har problemer med routning på en Speedstream 5781, jeg har fået fat i
routeren, det var et problem tidligere, men efter et par gange reset af
routeren, og release/renew, fik jeg hul igennem...

Men selvom jeg følger opsætningsanvisningerne, kan jeg ikke få det til at
virke......;-(

Jeg har en 98 + en XP maskine smidt på routeren, som så er smidt på et
Webspeed Motorola kabelmodem...

Hvis jeg forbinder det som anvist, ENET1 med krydset kabel til Motorolaen,
ENET0 med straight kabel til PC'erne, virker det ikke...

Men forbinder jeg ENET1 straight til PC og til Motorolaen, så virker det, så
kan jeg gå på nettet og det hele, men hvordan går det til......???

Fatter ikke en lyd....

Er der en der kan forklare mig opsætningen af sådan en router med alt dertil
hører, og fortælle mig hvad det er jeg gør galt...??

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-02-04 06:42

On Sun, 15 Feb 2004 21:33:41 +0100, "Bevidst" <bevidst[snabel
a]tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>routeren, og release/renew, fik jeg hul igennem...
>
>Men selvom jeg følger opsætningsanvisningerne,

Er det: <url:
http://hufflepuff.opasia.dk/pub/zillion/Partner/SP5781_inst_vejl.doc>
- ?

>kan jeg ikke få det til at
>virke......;-(

>Jeg har en 98 + en XP maskine smidt på routeren, som så er smidt på et
>Webspeed Motorola kabelmodem...

Nu kender jeg ikke Speedstream 5781, men er du sikker på, at den har
indbygget hub/switch, så du kan koble flere PC'ere på?

>Hvis jeg forbinder det som anvist, ENET1 med krydset kabel til Motorolaen,
>ENET0 med straight kabel til PC'erne, virker det ikke...

Det kan der så være flere grunde til ...

>Men forbinder jeg ENET1 straight til PC og til Motorolaen, så virker det, så
>kan jeg gå på nettet og det hele, men hvordan går det til......???

Hvis ikke du bruger ENET0, har du vel bare koblet routeren ud?
ENET1-stikkene fungere vel så bare som parallelle stik? (Bare et gæt.)

>Er der en der kan forklare mig opsætningen af sådan en router med alt dertil
>hører, og fortælle mig hvad det er jeg gør galt...??

Jeg ville gå tilbage til den butik, du har købt den i, og så få dem
til at resette den og levere en ordentlig vejledning.

PS: For en anden gang skyld, så er det smartest at fortsætte i den
tråd, du allerede havde startet dagen i forvejen.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 20:49

Hej Jørn

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Er det: <url:
> http://hufflepuff.opasia.dk/pub/zillion/Partner/SP5781_inst_vejl.doc>
> - ?

Nej, det er ikke helt den, men den ligner den meget, der står faktisk det
samme i den....

> Nu kender jeg ikke Speedstream 5781, men er du sikker på, at den har
> indbygget hub/switch, så du kan koble flere PC'ere på?

Den er med indbygget hub...

Motorolaen,

> Det kan der så være flere grunde til ...

Ja, og det var derfor jeg godt kunne tænke mig lige at høre fra en som havde
forstand
på routing, og specielt lige 5781, for som du kan se er der to porte, ENET0
og ENET1,
skal der bygges nogen bro, eller skal det bare køre med 'hent det hele selv'
opsætning...

> Hvis ikke du bruger ENET0, har du vel bare koblet routeren ud?
> ENET1-stikkene fungere vel så bare som parallelle stik? (Bare et gæt.)

Igen, 'fisk' , har ikke et klap forstand på routing, så det gæt kan være
lige så godt
som alt andet...

> Jeg ville gå tilbage til den butik, du har købt den i, og så få dem
> til at resette den og levere en ordentlig vejledning.

Nu har jeg så købt den privat, men har faktisk tænt på at skrive og spørge
ham om det...

> PS: For en anden gang skyld, så er det smartest at fortsætte i den
> tråd, du allerede havde startet dagen i forvejen.

Ja, det har du nok ret i, det er jo lidt det samme problem jeg roder rundt
i...

Og tak

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : Leif Poulsen

Dato : 17-02-04 17:43

Hej

"Bevidst" <bevidst[snabel a]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

dertil
> hører, og fortælle mig hvad det er jeg gør galt...??

Blot et totalt naivt spørgsmål til ovenstående.
Hvad lys får du i lamperne, når du tilslutter PC til Enet 0, med henholdsvis
straight og krydset kabel?

Mvh Leif

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 09:00

Hej Leif

"Leif Poulsen" <removeleif@fakse.bynet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

<snap>

> Blot et totalt naivt spørgsmål til ovenstående.
> Hvad lys får du i lamperne, når du tilslutter PC til Enet 0, med
henholdsvis
> straight og krydset kabel?

Må tilstå at jeg har pillet hele skidtet fra lige nu, synes lige det er lidt
noget skod, men kan da tjekke det senere...

Jeg ringede i øvrigt til TDC og spurgte dem hvad der kunne være galt, om det
kunne ha' noget med at det har været deres router og deres opsætning at
gøre...

Men det havde det ikke sagde, han mente derimod at det der skulle til var at
de fik aktiveret routeren på nettet, så jeg skulle finde MAC adressen på
den...

Har den sådan én, og hvordan finder jeg den...??

Og sidt, men ikke mindst, har han ret i det han siger, det drejer sig om
Webspeed...??

Mvh

Carsten, Østerbro

Fra : Leif Poulsen

Dato : 18-02-04 22:35

Hej igen

Lige et par naive spørgsmål mere.

Du siger senere i tråden at routeren tidligere var en TDC router, mener du
så at du har købt den og at du har brugernavn/adgangskode så du med Console
interfacet kan ændre i routeren?

Forbinder du PC direkte til Enet O eller er det via hub/switch og i så fald
fra uplink porten eller en af de almindelige porte, for at sige det kort har
du prøvet et krydset kabel i stedet for et straight kabel fra router mod PC?

Så hudt jeg visker burde du kunne pinge Enet 0 på 192.168.1.1, hvis det er
en standart opsætning.

For ikke at rode mig ud i noget jeg ikke har altfor meget forstand på, ville
jeg mene at dine muligheder enten var at lokke en TDC tekniker til at
resette din router på afstand (Hvis det ikke virker med et andet kabel),
ellers må du selv ind og rode i opsætningen af routeren.

Angående om din router har en MAC adresse, så har det meste netværksgrej en
sådan og ihvertifald en router. Hvis TDC gutten kiggede ud imod dig ville
han typisk kunne se MAC adressen og producentnavnet, selv om din router
f.eks. afviste ping. Hvad du skal bruge MAC adressen til har jeg ikke lige
fantasi til at forestille mig.

Mvh Leif

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 00:11

Hej Leif

> [...]
>
> Du siger senere i tråden at routeren tidligere var en TDC router, mener du
> så at du har købt den og at du har brugernavn/adgangskode så du med

Jeps, jeg har fuld adgang, tror jeg da nok, med mindre der er nogle menuer
der kan gemmes med et andet password...

> [...]
har
> du prøvet et krydset kabel i stedet for et straight kabel fra router mod

Jeps, de forbindes direkte til ENET0 med et straight kabel, har for sjov
skyld
testet det med et krydset, men lige meget hjælper det...

> Så hudt jeg visker burde du kunne pinge Enet 0 på 192.168.1.1, hvis det er
> en standart opsætning.

5781, har standard 192.168.254.254...

> [...]
> resette din router på afstand (Hvis det ikke virker med et andet kabel),
> ellers må du selv ind og rode i opsætningen af routeren.

Jeg kan sagtens selv resette den, det er der en knap til, det jeg har behov
for
hjælp til er at opsætte den, for det er der det går galt, der jeg tror den
hænger
er i 'routing table', for alt det andet kan sættes til auto næsten, så der
ikke kan
gå så meget galt der...

> [...]
> f.eks. afviste ping. Hvad du skal bruge MAC adressen til har jeg ikke lige

MAC adr skulle bruges til TDC, da de så ville aktivere/registrere udstyret
hos dem
på min linie, så der var hul igennem fra dem til routeren, egenligt kan jeg
ikke se det
skulle være nødvendigt da man manuelt kan opsætte routeren til den IP man
får tildelt
af dem, men hvad ved jeg om det...

Mvh

Carsten, Østerbro

PS: Har forresten smidt lortet i en kasse nu, ind til videre, så nu er min
XP sat til at
route trafikken, den står alligevel tændt deet meste af tiden, det andet var
bare nemmere..