CD-WOW og told!!!
Fra : Anders Kjærsgaard Va~

Dato : 15-02-04 19:46

Hej

CD-wow er begyndt at skrive følgende, hvis man vil købe noget der overstiger
en vis pris:

----
Please note that within the European Union you MAY be charged CUSTOMS
DUTY/VAT on this item as the value of this product is in excess of your
personal import allowance.

If applicable, this Customs charge is collected by the Post Office/Postal
Agent who may also charge you an additional handling fee for clearing your
package through Customs.

We are unable to provide any guidance as to how much the Customs Duty/VAT or
Post Office clearance fee will be as unfortunately these charges are
completely beyond our control.
----

Hvad skal man ligge i det? Kan man være heldig og slippe for told, eller
hvordan og hvorledes?
hvorfor begynder de at skrive dette, det har de da ikke gjort tidligere?
Hvor meget er en eventuel told på?

Hvis der bliver lagt told på alt hvad man køber hos dem, så er det jo lige
med ét fuldstændigt uinteressant at handle hos dem, det ender jo med at
blive den samme pris eller endda dyrere hvis der kommer told oveni hatten!

Mvh Anders

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-02-04 20:56

On Sun, 15 Feb 2004 19:46:01 +0100, "Anders Kjærsgaard Valen"
<andersvalenFJERN@mail.dk> wrote:

> [...]
>blive den samme pris eller endda dyrere hvis der kommer told oveni hatten!

Kommer ikke told på da de sender fra et EU land som Sverige og UK!

mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 15-02-04 21:08

> Kommer ikke told på da de sender fra et EU land som Sverige og UK!
>
> mvh
>
> MA

Hvordan forklare du så den her sætning ?

"Please note that within the European Union you MAY be charged....."

mvh

Morten Wulff Nielsen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-02-04 21:29

On Sun, 15 Feb 2004 21:07:35 +0100, Morten Wulff Nielsenfjern_dette wrote:

> Hvordan forklare du så den her sætning ?
> "Please note that within the European Union you MAY be charged....."

Så har de deres på det tørre.
Jeg har ikke hørt om nogen, der har betalt told af deres CD-WOW ordrer.

--
Mvh. Lars

Fra : ML-78

Dato : 15-02-04 21:30

Morten Wulff Nielsen skrev:

> Hvordan forklare du så den her sætning ?
>
> "Please note that within the European Union you MAY be charged....."

Fordi et eller andet sted ankommer pakken fra udenfor EU til EU og skal
følgelig toldbehandles. Det er bare ikke i Danmark.

ML-78

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-02-04 21:34

Morten Wulff Nielsen wrote:

> Hvordan forklare du så den her sætning ?
>
> "Please note that within the European Union you MAY be charged....."
>
> mvh
>
> Morten Wulff Nielsen

Det er bare en disclaimer, ikke noget at bekymre sig om
Der var altså også en disclaimer før, men den var bare ikke så tydlig

Rune Jensen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-02-04 09:53

"Morten Wulff Nielsen" <wulffonline(fjern_dette)@hotmail.com> skrev:

> Hvordan forklare du så den her sætning ?
>
> "Please note that within the European Union you MAY be charged....."

Den retter sig bla. mod englænderne. Men forsendelser til DK sendes
normalt via Sverige og da Sverige er medlem af EU kan du ikke modtage
en opkrævning på moms/told.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 16-02-04 11:41

> Den retter sig bla. mod englænderne. Men forsendelser til DK sendes
> normalt via Sverige og da Sverige er medlem af EU kan du ikke modtage
> en opkrævning på moms/told.

Øh... England er også medlem af EU?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-02-04 11:45

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev:

> Øh... England er også medlem af EU?

Ja men CDWOW sender direkte fra Hong Kong til kunderne i England.
Derfor kommer englænderne til at betale told og moms når værdien er
over deres beløbsgrænse.

Når der sendes til DK sendes der fra Hong Kong til Sverige, der har en
relativt høj beløbsgrænse for told og moms. Fra Sverige sendes varerne
videre til Danmark.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : PerX ...

Dato : 15-02-04 22:41

In article <402fbea8$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
andersvalenFJERN@mail.dk says...
> [...]
> Please note that within the European Union you MAY be charged CUSTOMS
> DUTY/VAT on this item as the value of this product is in excess of your

Ned med Unionen!

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-02-04 22:56

On Sun, 15 Feb 2004 22:40:45 +0100, PerX ... wrote:

> Ned med Unionen!

Hvorfor dog det? Grunden til de lave priser er netop unionen.
Skulle du sige noget, så sig: "Ned med de høje danske afgifter".

--
Mvh. Lars

Fra : Martin Møller

Dato : 15-02-04 23:48

Lars Jørgensen wrote:

> Hvorfor dog det? Grunden til de lave priser er netop unionen.
> Skulle du sige noget, så sig: "Ned med de høje danske afgifter".

Det er da Unionen der har gjort at vi ikke kan få lov at købe R1 film i
Danmark.

--
/Martin Møller

- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-02-04 00:03

On Sun, 15 Feb 2004 23:47:43 +0100, Martin Møller wrote:

> Det er da Unionen der har gjort at vi ikke kan få lov at købe R1 film i
> Danmark.

Mjae... med en god portion lobbyarbejde fra filmbranchen kom det desværre
igennem. Det er trods alt filmbranchen der ikke ønsker at sælge.

Og det med at vi ikke kan købe R1 film i Danmark, er ikke helt rigtigt. Jeg
kan da godt sidde her hjemme i Danmark og bestille R1-film gennem fx.
AxelMusic eller CD-WOW.

Men jeg er da enig i at det kunne være rart med et udvalg af alle regioner
i de danske (rigtige) butikker. Nogle filmtitler er jo at foretrække på fx.
R1.

--
Mvh. Lars

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 16-02-04 11:44

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Og det med at vi ikke kan købe R1 film i Danmark, er ikke helt rigtigt.
Jeg
> kan da godt sidde her hjemme i Danmark og bestille R1-film gennem fx.
> AxelMusic eller CD-WOW.

Som det har været diskuteret her i gruppen ganske meget, så er Axel Musics
fremgangsmåde jo netop en OMGÅELSE af EU-direktivet og dets nationale
følgelovgivning, så det er forkert at henvise til Axel Music som et eksempel
på, at EU ikke vil forhindre denne type import.

> [...]
> i de danske (rigtige) butikker. Nogle filmtitler er jo at foretrække på

Der er ganske enkelt tale om forskellige produkter med forskelle i sprog,
ekstramateriale m.m.

Mikkel

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-02-04 22:27

On Mon, 16 Feb 2004 11:44:25 +0100, Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> [...]
> følgelovgivning, så det er forkert at henvise til Axel Music som et eksempel
> på, at EU ikke vil forhindre denne type import.

Okay, det var jeg så ikke klar over.

--
Mvh. Lars

Fra : PerX ...

Dato : 18-02-04 21:25

In article <mr5j9nh0yw0c$.m5a74fjlpzl0.dlg@40tude.net>,
fake@email.invalid says...

> Hvorfor dog det?

Fordi de lægger afgifter på alt muligt (åndsvagt)

Fra : Tim Christensen

Dato : 19-02-04 12:13

PerX ... wrote:

> Fordi de lægger afgifter på alt muligt (åndsvagt)

Der var sgu da også told før vi kom i EU og tolden er under alle
omstændigheder langt mindre end momsen.

Mvh

Tim

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-02-04 12:29

Tim Christensen wrote:

> Der var sgu da også told før vi kom i EU og tolden er under alle
> omstændigheder langt mindre end momsen.

Det frie indre marked er ikke meget værd når der skal betales dansk moms
så snart forretningen sælger for mere end 280.000 kroner om året i
Danmark. Det betyder i praksis at der ikke er noget frit marked.

/David

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 19-02-04 21:00

In <c1261r$a7h$1@news.net.uni-c.dk> David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

>Det frie indre marked er ikke meget værd når der skal betales dansk moms
>så snart forretningen sælger for mere end 280.000 kroner om året i
>Danmark. Det betyder i praksis at der ikke er noget frit marked.

Det betyder jo at amazon-uk f.x. skal konkurrence paa lige vilkaar med
danske butikker. Det er rimeligt nok.

/Martin

Fra : PerX ...

Dato : 19-02-04 21:50

In article <c134kt$m48$1@news.net.uni-c.dk>, tusk@daimi.au.dk says...

> Det betyder jo at amazon-uk f.x. skal konkurrence paa lige vilkaar med
> danske butikker. Det er rimeligt nok.

Nej, det er netop det det ikke er. Vilkårne er jo netop ikke lige. Det
er en irriterende amoralsk teknisk handelshindring.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 20-02-04 13:58

In <MPG.1a9f3ff9735e2ad198a3b4@news.usenetserver.com> PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:

>In article <c134kt$m48$1@news.net.uni-c.dk>, tusk@daimi.au.dk says...

>Nej, det er netop det det ikke er. Vilkårne er jo netop ikke lige. Det
>er en irriterende amoralsk teknisk handelshindring.

Vroevl, igen. Det er da lige vilkaar at baade en dansk netbutik og amazon i UK skal
betale det samme i moms nemlig 25%.

/Martin

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 19-02-04 23:03

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

> Det betyder jo at amazon-uk f.x. skal konkurrence paa lige vilkaar med
> danske butikker. Det er rimeligt nok.

Hvis de danske butikker ikke kan klare konkurrencen må de lukke. Det er
altid bedst at varen produceres og handles der hvor den er billigst.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-02-04 23:06

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> "Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

> Hvis de danske butikker ikke kan klare konkurrencen må de lukke. Det er
> altid bedst at varen produceres og handles der hvor den er billigst.

Så hvis afgifterne i DK betyder, at noget er billigere i udlandet, bør man
nedlægge produktionen i Danmark? Sikke dog et fjollet synspunkt.

Mikkel

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 19-02-04 23:29

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> wrote in message
> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse

> Så hvis afgifterne i DK betyder, at noget er billigere i udlandet, bør man
> nedlægge produktionen i Danmark? Sikke dog et fjollet synspunkt.

Tjaeh, heldigvis viser historien at planøkonomi, som du øjensynligt støtter,
ikke fungerer i det lange løb.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-02-04 23:37

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse

> Tjaeh, heldigvis viser historien at planøkonomi, som du øjensynligt
støtter,
> ikke fungerer i det lange løb.

Alle ansvarlige regeringer har brugt og bruger skatter og afgifter til at
regulere økonomien. Det har intet med planøkonomi at gøre.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 19-02-04 23:49

> støtter,
>
> Alle ansvarlige regeringer har brugt og bruger skatter og afgifter til at
> regulere økonomien. Det har intet med planøkonomi at gøre.

Mener du at den danske regering skulle:

Sænke afgifter, så de kom på linie med andre lande, og dermed gav butikker i
Danmark en chance for at overleve.

Eller:

Beholde afgifterne, og gøre det svært for borgere at handle i udlandet.

?

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-02-04 23:56

> [...]
> Danmark en chance for at overleve.
>
> Eller:
>
> Beholde afgifterne, og gøre det svært for borgere at handle i udlandet.

På længere sigt forventer jeg, at forskellen på afgifterne i nabolande
bliver udjævnet. Ind til da må det være rimeligt at føre en politik, så
danske virksomheder ikke straffes ekstra ved at de skal opkræve en moms, som
udenlanske sælgere til danskere ikke skal opkræve.

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-02-04 23:38

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Tjaeh, heldigvis viser historien at planøkonomi, som du øjensynligt støtter,
> ikke fungerer i det lange løb.

*suk*... Fri os fra dine hovedløse dogmer.

/David

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 19-02-04 23:52

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> *suk*... Fri os fra dine hovedløse dogmer.

Det er ikke et dogme.

Hvis Mikkel mener at man bør støtte en person som kræver 5 kroner, for den
samme vare som kan købes andetsteds for 4 kroner, så er det planøkonomisk
tænkning. I stedet for at belønne den effektivitet ham der producerer til 4
kroner ligger for dagen, straffer vi befolkningen som helhed for den
ineffektivitet ham til 5 kroner ligger for dagen.

Men det er off-topic, hvilket det meste af denne tråd har været.

EOD.

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-02-04 23:57

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Det er ikke et dogme.

Jo.

/David

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-02-04 23:59

> [...]
> kroner ligger for dagen, straffer vi befolkningen som helhed for den
> ineffektivitet ham til 5 kroner ligger for dagen.

Du overser at det her handler om afgifter og ikke om effektivitet. Vi taler
ikke om hvor en vare kan produceres billigst, men om hvor den på grund af
nogle regler kan handles billigst.

Hvis du vil tale om at "straffe" befolkningen som helhed, så gør man det da
netop ved ikke at ville betale den moms, som alle andre betaler.

Fra : Tim Christensen

Dato : 20-02-04 11:43

Anders Vind Ebbesen wrote:

> [...]
> kroner ligger for dagen, straffer vi befolkningen som helhed for den
> ineffektivitet ham til 5 kroner ligger for dagen.

Det handler netop ikke om effektivitet, hvis effektivitet skal belønnes
skal der jo nettop lægges den samme afgift på alle varer uanset hvor de
bliver produceret, de er din tankegang der er planøkonomisk hvor det
netop er afgiftsniveauet der afgør hvor/hvad der købes og ikke hvem der
kan producere produktet mest effektivt.

Mvh

Tim

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 20-02-04 14:01

In <40353886$0$1599$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> writes:

>"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> wrote in message

>Tjaeh, heldigvis viser historien at planøkonomi, som du øjensynligt støtter,
>ikke fungerer i det lange løb.

Anders, det er jo digm der vil nedlaegge produktion i Danmark, saa det er dig der
stoetter planoekonomi.

/Martin

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 20-02-04 14:00

In <4035329c$0$1647$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> writes:

>"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

>Hvis de danske butikker ikke kan klare konkurrencen må de lukke. Det er
>altid bedst at varen produceres og handles der hvor den er billigst.

Vroevl. Da producten kun skal betale de direkte udgifter ved en produktion.
De indirekte udgifter saasom forurening betaler samfundet i mange lande istedet for
firmaerne. Derfor kan de saelge billigere, men samfundsoekonomisk er det ikke billigst.

/Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-02-04 23:37

Martin Moller Pedersen wrote:

> Det betyder jo at amazon-uk f.x. skal konkurrence paa lige vilkaar med
> danske butikker. Det er rimeligt nok.

Hvorfor?

/David

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-02-04 23:46

> Hvorfor?

Meningen med den danske momssats er jo ikke, at man skal tilskyndes til at
købe varerne i udlandet i stedet for i Danmark.

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-02-04 23:51

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Meningen med den danske momssats er jo ikke, at man skal tilskyndes til at
> købe varerne i udlandet i stedet for i Danmark.

Det forstår jeg godt, men så er markedet heller ikke åbent. Ikke for
forbrugeren.

/David

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 20-02-04 14:02

In <c13d5f$ot9$1@news.net.uni-c.dk> David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

>Hvorfor?

hvad ? At amazon-uk skal tillaegge dansk moms paa 25% istedet for engelsk paa 0% er
lige vilkaar.

/Martin

Fra : Allan Pedersen

Dato : 20-02-04 16:27

In article <c150fc$8gn$4@news.net.uni-c.dk>, tusk@daimi.au.dk says...

> hvad ? At amazon-uk skal tillaegge dansk moms paa 25% istedet for engelsk paa 0% er
> lige vilkaar.

Engelsk moms er nu 17,5% ... ihvertfald hvis vi snakker DVD. Denne
trækkes fra priserne hos Amazon UK hvorefter de danske 25% lægges på.

Med andre ord skal man lægge ca. 6,4% til DVD-priserne hos Amazon.co.uk

Bøger har dog ingen moms i UK, og er derfor 'trælse' at købe hos Amazon.

Allan

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-02-04 13:30

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> skrev i en meddelelse

> Der var sgu da også told før vi kom i EU

Rigtigt.

> og tolden er under alle
> omstændigheder langt mindre end momsen.

Det irriterende er ikke at skulle betale tolden på 3,5% af en DVD's værdi
(typisk 5-10 kr.). Det irriterende er at man derudover skal betale 44 kr. i
fortoldningsgebyr samt 11 kr. i moms af fortoldningsgebyret, i alt 55 kr.
for en enkelt DVD. Hvortil kommer momsen på 25% af DVD'ens værdi *inkl.*
toldafgiften.

Mikkel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-02-04 13:53

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> escribió

> Det irriterende er at man derudover skal betale 44 kr. i
> fortoldningsgebyr samt 11 kr. i moms af fortoldningsgebyret,

Hvilket du kan takke Post-DK for, men sandelig ikke EU.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-02-04 15:41

> "Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> escribió

> Hvilket du kan takke Post-DK for, men sandelig ikke EU.

Vi kan gå videre endnu: at jeg ender med at betale 55 kr. i gebyr for at
kunne komme til at betale en toldafgift på 7 kr. (af en DVD til ca. 200
kr.) - hvilket naturligt af mange opfattes som chikane - skyldes (efter hvad
jeg har læst mig til her i gruppen), at vi i Danmark har en bagatelgrænse
for toldbelagte varer, som er lavere end f.eks. Sveriges.

Mikkel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-02-04 15:58

> [...]

> jeg har læst mig til her i gruppen), at vi i Danmark har en bagatelgrænse
> for toldbelagte varer, som er lavere end f.eks. Sveriges.

Det er stadig at vende situationen på hovedet. Hvis ikke der var nogen
samhandels union, skulle vi betale told af import fra _alle_ lande. Nu
slipper vi i det mindste for at betale told af vare fra andre EU lande.
Det er korrekt at ved køb udenfor EU, har danmark en bagatel grænse på 80
kroner, hvorimod Sverige har på ca 300 kroner, nu valgte du også lige det
land som tilføldigvis har den højeste grænse i EU. I spnien hvor jeg bor, er
bagatelgrænsen f.eks på 0 kr. At du er utilfreds med at betale 55 kroner i
gebyr må du snakke med post-dk om, det har intet med EU at gøre. har netop
/fjernet/ mange af de afgifter, moms, told og skat som vi i Danmark er så
glade for.
Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 19-02-04 16:10

> Det er stadig at vende situationen på hovedet. Hvis ikke der var nogen
> samhandels union, skulle vi betale told af import fra _alle_ lande. Nu
> slipper vi i det mindste for at betale told af vare fra andre EU lande.

Jaja, men nu gik jeg heller ikke ind i diskussionen for at give Unionen
skylden for det hele. Jeg protesterede bare imod, at toldafgiftene ikke
skulle være nogen væsentlig hindring i forhold til momsen. Min pointe var at
selv om selve toldsatsen er lav (3,5%) er gebyret så stort - i mit tilfælde
8 gange så stort som selve toldbeløbet - at tolden faktisk udgør en
hindring. Og nu er det altså EU der har vedtaget et direktiv, der gør alle
andre former for import af R1-dvd'er ulovlig, således at individuel
toldbehandling med tihørende gebyr er den eneste lovlige måde.

> Det er korrekt at ved køb udenfor EU, har danmark en bagatel grænse på 80
> kroner, hvorimod Sverige har på ca 300 kroner, nu valgte du også lige det
> land som tilføldigvis har den højeste grænse i EU.

Jeg valgte vores naboland, som vi har mere til fælles med end f.eks.
Spanien, ¿no crees?

> [...]
> /fjernet/ mange af de afgifter, moms, told og skat som vi i Danmark er så

DVD region1 (som var emnet for denne tråd) er bare et dårligt valgt
eksempel: Hvis nu EU ikke havde forbudt forhandler-import af region1-film,
så ville toldsatsen slet ikke have været noget problem. For så ville
importøren sørge for toldbehandlingen og dermed ville der ikke være tale om
individuel toldbehandling af hver enkelt vare med et fordyrende gebyr på 55
kr. pr. stk., men et langt mindre beløb.

Mikkel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-02-04 17:10

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> escribió

> Min pointe var at
> selv om selve toldsatsen er lav (3,5%) er gebyret så stort

Ja det kan vi hurtigt blive enige om er hul i hovedet.

> [...]

55
> kr. pr. stk., men et langt mindre beløb.

Mjaeh, det er lidt søgt at give EU skylden for at post dk tager er latterlig
sats for at toldbehandle pakker. Det er da rigtigt at forbuddet mod
parallelimport heller ikke lige er min kop te, men det er stadig ikke det
der er grunden til at du skal betale 50 kroner for en toldbehandling.
MEd venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : AJC

Dato : 19-02-04 21:55

> [...]
> land som tilføldigvis har den højeste grænse i EU. I spnien hvor jeg bor,

Dvs, at du betaler for alle pakker/breve, som du modtager fra lande udenfor
EU?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-02-04 22:50

AJC escribió / skrev

> Dvs, at du betaler for alle pakker/breve, som du modtager fra lande
> udenfor EU?

Ja, hvis de ikke sendes via f.eks sverige som de jo gør hos CD-WOW. Det
skal så siges at det ikke er så ofte at ting bliver snuppet i tolden
hernede.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : PerX ...

Dato : 19-02-04 21:57

In article <c12ipk$e1f$1@newsreader.mailgate.org>,
lars@intercambiodvd.com says...
> har intet med EU at gøre. har netop
> /fjernet/ mange af de afgifter, moms, told og skat som vi i Danmark er så
> glade for.

Det er da godt du er lykkelig. Jeg ved bare jeg hele tiden støder på at
du skal jeg opkræves mere via nettet fordi EU har lagt afgifter på.

Men man kan jo håbe den franske sociolog (hvis navn jeg lige har glemt)
som forudsagde sovjet unionens fald 15 år før det sket, også siger at EU
kolapser senest 2013.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-02-04 22:48

PerX ... escribió / skrev

> Det er da godt du er lykkelig. Jeg ved bare jeg hele tiden støder
> på at du skal jeg opkræves mere via nettet fordi EU har lagt
> afgifter på.

Er du ryger? Tager du en lille snaps en gang imellem? Hvordan er det nu
lige det er gået med de danske røg og sprut afgifter?

Fra : Tim Christensen

Dato : 20-02-04 11:50

PerX ... wrote:

> Det er da godt du er lykkelig. Jeg ved bare jeg hele tiden støder på at
> du skal jeg opkræves mere via nettet fordi EU har lagt afgifter på.

Det er fordi du har misforstået noget, told bliver også opkrævet i
nogenlunde samme grad i fx. USA eller Canada som den gør i EU, EU sørger
dog for at vi ikke skal betale told når vi køber ind fra andre EU lande.

Derudover har EU gjort at diverse import restriktioner er blevet
afskaffet så man fx. må hente stortset lige så meget sprut, cigaretter,
olie, kul osv. i andre EU lande så længe det er til eget brug.

Mvh

Tim

Fra : PerX ...

Dato : 19-02-04 21:49

In article <40349a55$0$27398$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
nospam@eson.dk says...

> Der var sgu da også told før vi kom i EU og tolden er under alle
> omstændigheder langt mindre end momsen.

Told på online computer spil fx? Næppe.

Fra : Tim Christensen

Dato : 20-02-04 11:52

PerX ... wrote:

> Told på online computer spil fx? Næppe.

Der var told på alle varer, at der ikke var told på online computerspil
fordi at der ikke eksisterede online computerspil før vi blev medlem af
EU/EF er fuldstændigt irrelevant.

Mvh

Tim

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-02-04 23:46

PerX ... escribió / skrev

> Ned med Unionen!

Øh det er netop unionen der gør at du kan købe toldfrit i andre lande
end DK. Vi skal bare lige have Kina med i EU, så er der billige film til
alle

Fra : PerX ...

Dato : 18-02-04 21:26

In article <Xns9490F26D0ED7DintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.17>,
lars@intercambiodvd.com says...
> PerX ... escribió / skrev

> Øh det er netop unionen der gør at

at en masse ting er dyrer at købe fordi de lægger afgifter på. Ja.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-02-04 21:57

PerX ... escribió / skrev

> at en masse ting er dyrer at k›be fordi de l‘gger afgifter p†. Ja.

Kan vi lige blive fri for quotefucking tak. Desuden var min pointe jo
netop at unionen _fjerner_ afgifter så længe der er tale om samhandel
imellem EU landene. At der er forskellige afgifter for handel med lande
der ikke er medlem af unionen kan man men vel næppe beskylde unionen
for.
FUT: dk.politik

Fra : PerX ...

Dato : 19-02-04 21:49

In article <Xns9493DFD95488FintercambiodvdPUNTOc@130.133.1.4>,
lars@intercambiodvd.com says...
> PerX ... escribió / skrev

> Kan vi lige blive fri for quotefucking tak.

Hvis du har ønsker om et eller andet kan du forklare det på dansk (og
også gerne bruge et dansk tegnsæt)

> Desuden var min pointe

Irrelvant. At nogen ting bliver biligere er jeg ligeglad med, mange ting
er blevet dyrer, derfor skrev jeg som jeg oprindelig skrev.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-02-04 22:54

PerX ... escribió / skrev

> Hvis du har ønsker om et eller andet kan du forklare det på dansk

Du er da træls. Jeg brokker mig over at du bevidst citerer min tekst
delvist, således at det fremstår som om jeg har udtrykt det modsatte af
hvad jeg reelt har skrevet.

> (og også gerne bruge et dansk tegnsæt)

Kan du finde mere at brokke dig over?

> Irrelvant. At nogen ting bliver biligere er jeg ligeglad med, mange
> ting er blevet dyrer, derfor skrev jeg som jeg oprindelig skrev.

Der er intet der er blevet dyrere, du har alle dage skulle betale moms
af dit indkøb i udlandet.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-02-04 00:07

"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> skrev:

> Så hvis afgifterne i DK betyder, at noget er billigere i udlandet,
> bør man nedlægge produktionen i Danmark? Sikke dog et fjollet
> synspunkt.

Nej når de danske afgifter er et problem må man omlægge de danske
afgifter så problemet mindskes eller helt fjernes.

Det har vi set et eksempel på med afgifterne på alkoholholdige
produkter og med læskedrikke.

--
Morten http://miljokemi.dk