Bilen er fundet.. :o)
Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 15-02-04 19:18

Hej folkens.

Jeg har tidligere spurgt jer til råds ang. bilkøb. Nu er bilen fundet. Bilen
er en Seat Ibiza 1,6 Stella (sort) årgang 2000 med 65.000 km på bagen. Så
jeg gik fra tanker om at købe en Fiat Punto 1,2 SX fra 1996 til en noget
nyere, en anelse sjovere bil og lidt dyrere bil. Fiat'en ville formentlig
koste mig et sted imellem 45.000 og 50.000 kr. Jeg skal gi' små 90.000 kr.
for Ibizaen. Det synes jeg ikke er meget for så meget mere bil. Glæder mig
som et lille barn til juleaften. Lækker lækker..

Nå, jeg overvejer at hæve lånebeløbet med 10.000-13.000 kr. Pengene skal
bruges til en sænkning (ikke meget) og et sæt 16" alufælge og dæk (der skal
alligevel nye dæk på, da de er totalt nedslidte).

Hvor kan man få sænket sådan en ka'l nogenlunde billigt (indenfor
Storkøbenhavn)? Gerne et sted, der også har et større udvalg af fælge og
dæk, men det er ikke strengt nødvendigt.

CD-afspiller er åbenbart ikke standard i Ibizaen. Jeg kunne ikke umiddelbart
se nogen knap på dens indbyggede radio/båndoptager til CD. Kan man købe en
CD-skifter til svinet? Gerne en original, hvis de findes. Hvis ikke, kan man
så få skiftet radioen ud med en headunit med CD-afspiller i? Så skal
plastikken omkring displayet m.v. jo også skiftes. Displayet vil jeg ikke af
med, så jeg håber da det kan laves.

--
Mvh, Lasse K

Fra : chr

Dato : 15-02-04 20:04

"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> for Ibizaen. Det synes jeg ikke er meget for så meget mere bil. Glæder mig
> som et lille barn til juleaften. Lækker lækker..

lad mig gætte:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=365008&page=1

men checkede du denne Punto HGT...(med Alu'er)

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=328274&page=2

Chr.

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 15-02-04 20:08

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote in message

> lad mig gætte:

Præcis.

> men checkede du denne Punto HGT...(med Alu'er)

Nej, og den tiltaler mig heller ikke nok til, at jeg vil ofre 90.000 kr. på
den. For det første, så var økonomien den eneste årsag til mine overvejelser
omkring køb af en Punto. Det var ikke af "must-have" årsager. Jeg er ikke
ubetinget vild med Puntoer. HGT'en er meget dyre at forsikre for mig i
forhold til Seat'en og den er 1000 kr. dyrere i grønafgift. Og den er gul.
Alt i alt - naaah!

Selvfølgelig ville det være sjovere med de 130 HK, men HK indgik ikke i mine
overvejelser i denne omgang. Mit næste bilkøb bliver nok mere præget af den
slags, men til den tid har jeg formentlig også en del mere at rufle med.

--
Mvh, Lasse K.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 20:47

On Sun, 15 Feb 2004 19:17:46 +0100, "Lasse Kristiansen"
> [...]

>så få skiftet radioen ud med en headunit med CD-afspiller i? Så skal
>plastikken omkring displayet m.v. jo også skiftes. Displayet vil jeg ikke af

Den radio der fulgte min i mine forældres gamle 1996 Seat Cordoba og den
nye Seat Cordoba fra 2002 som de har haft fra ny er det Bosch/Blaupunkt
Bånd optager og Radio i dem begge.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 20:55

On Sun, 15 Feb 2004 20:46:42 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Den radio der fulgte min i mine forældres gamle 1996 Seat Cordoba og den
>nye Seat Cordoba fra 2002 som de har haft fra ny er det Bosch/Blaupunkt
>Bånd optager og Radio i dem begge.

Så underforstået, så burde det være muligt at finde en løsning eller et
system der kan indbygges i bilerne.

Jeg ved det findes, for jeg har da kørt rundt i en Seat Toledo TDI, til
"KTA's kørsel" med en ok potent anlæg. At jeg så ikke fatter hvad en bil
tilbrug på et KTA har at bruge et potent standard anlæg til fatter jeg
ikke.
Flemming Jacobsen

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 16-02-04 11:08

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> Den radio der fulgte min i mine forældres gamle 1996 Seat Cordoba og den
> nye Seat Cordoba fra 2002 som de har haft fra ny er det Bosch/Blaupunkt
> Bånd optager og Radio i dem begge.

Tak for svaret. Ibizaen har et panel med display, hvor tuneren/båndoptageren
sidder indbygget under displayet. Så man kan ikke bare skifte skidtet ud.
Jeg har lige snakket med Seat, som siger at der kun er en mulighed og det
er, at få sat en Sony-omskifter til en ekstern radioantenne indgang. Der
sidder nemlig ingen indgang til en cd-afspiller (eller aux for den sags
skyld). Det er dybt godnat. Sælgeren hos Seat fattede heller ikke, at det er
så dumt lavet.

Du kan se et eksempel på panellet her:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=645675&page=1

Det er ikke bare sådan lige at ændre.. Øv.

--
Mvh, Lasse K

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-02-04 14:58

On Mon, 16 Feb 2004 11:07:38 +0100, "Lasse Kristiansen"
> [...]

>http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=645675&page=1
>
>Det er ikke bare sådan lige at ændre.. Øv.

Billedet er fr lille til at jeg ordentligt kan se den
Flemming Jacobsen

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 16-02-04 18:59

> Billedet er fr lille til at jeg ordentligt kan se den

Jeg kan ikke finde bedre billeder på nettet. De er allesammen taget lidt
væk fra, så man kan se instrumentbræt m.v. Hvis du har Bilmagasinet
Eksklusiv opsamling fra i år kan du se panelet tættere på, på side 159.

--
Mvh, Lasse K

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 16-02-04 11:00

Et spørgsmål mere: Hvor kan jeg købe Haynes manual til Ibizaen? På nettet
kan jeg kun finde dem op til årgang '99.

--
Mvh, Lasse K

Fra : chr

Dato : 16-02-04 21:05

"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.com> wrote in message
> Et spørgsmål mere: Hvor kan jeg købe Haynes manual til Ibizaen? På nettet
> kan jeg kun finde dem op til årgang '99.

du skal kunne tysk

http://images-eu.amazon.com/images/P/3768815358.03.LZZZZZZZ.jpg

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 16-02-04 21:27

> du skal kunne tysk

Åhh nej.

> http://images-eu.amazon.com/images/P/3768815358.03.LZZZZZZZ.jpg

Den er til modeller fra 04/02 og fremefter. Tror du, at jeg kan bruge den?

--
Mvh, Lasse K.

Fra : chr

Dato : 16-02-04 23:27

"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.com> wrote in message
> "chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote in message

> Åhh nej.

> Den er til modeller fra 04/02 og fremefter. Tror du, at jeg kan bruge den?

Hmm...det er jo en 2000 model..er det ikke den med det store seat mærke bag
på, som også virker som opluk til bagklappen?..den kan jeg ikke finde, kun
modellen før og efter?!?!

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 16-02-04 23:31

> [...]
bag
> på, som også virker som opluk til bagklappen?..den kan jeg ikke finde, kun

Lige præcis! Nej, jeg kan desværre også kun finde den til de andre modeller.

Ellers tak for indsatsen!

--
Mvh, Lasse K

Fra : Carsten Petersen

Dato : 17-02-04 11:11

"Lasse Kristiansen" <lasseheindorff@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40312883$0$1650> >
http://images-eu.amazon.com/images/P/3768815358.03.LZZZZZZZ.jpg

> Den er til modeller fra 04/02 og fremefter. Tror du, at jeg kan bruge den?

Nej, det er den nye model, der er helt anderledes. Din 2000-model er en
faceliftet udgave af den hidtidige model, du vil derfor bedre kunne bruge
manualen til denne model. Dog ikke mht. dit radiodisplay som blev indført på
2000-modellen, men sidenhen blev ændret til det gamle system
I Stella versionen som du har var radioen ikke forberedt til CD-changer,
derfor den lidt kluntede løsning som du har fået beskrevet hos forhandleren.
Signo-modellen derimod var udstyret med en anden model af den integrerede
radio, som var forberedt til CD-changer. Denne radio blev kort efter
standard også i grundversionen.

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!