MS Windows
briani 27239
aktivering af xp
Fra : Mikael N

Dato : 15-02-04 19:17

Hej
jeg kan ikke aktivere min win xp, den skriver at jeg skal købe en ny nøgle
til min xp.jeg har kun inst den 2 gange skal jeg det ?? eller er der et
smart tricks så man kan aktivere den alligevel så den ikke udløber efter 30
dage.

mikael

Fra : Pico

Dato : 15-02-04 19:44

Mikael N wrote:
> [...]
> nøgle til min xp.jeg har kun inst den 2 gange skal jeg det ?? eller
> er der et smart tricks så man kan aktivere den alligevel så den ikke

Du skal da ringe til MS og spørge hvad det er. Du må da installere
den så mange gange du vil. Hvis du køber en ny PC må du da gerne
installere den på den, under forudsætning af det er en du har købt,
hvordan de vil kontrolere du har fjernet den fra den gamle PC ved jeg
ikke.
Pico

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-02-04 21:12

Du kan aktivere den et uendeligt antal gange, hvis det sker på samme
hardware. Ingen smarte tricks nødvendige.

Fra : Sven

Dato : 15-02-04 21:40

> [...]
> til min xp.jeg har kun inst den 2 gange skal jeg det ?? eller er der et
> smart tricks så man kan aktivere den alligevel så den ikke udløber efter

Du ringer til det gratisnummer der kommer op på aktiveringssiden, først
kommer man gennem en telefonsvarer, som prøver at give et alternativt
aktiveringsnummer, og virker det ikke, kan du blive stillet igennem til en
supporter, som snakker dansk/norsk. Han/hun hjælper dig så igennem
aktiveringen. Dette har jeg måeet gøre 2 gange nu, pga skift af bundkort og
CPU. Min er en skolelicens, og der stillen INGEN spørgsmål fra Microsoft's
side, hverken om dit navn, din windowsversion eller andet.

Sven

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 15-02-04 22:12

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Min er en skolelicens, og der stillen INGEN spørgsmål fra Microsoft's
> side, hverken om dit navn, din windowsversion eller andet.

hvorfor i alverden skal du aktivere en skolelicens? (med mindre du mener en
studenterlicens) - de fleste skolelicenser er jo aktiveret på forhånd iht.
til selectaftalerne. Vi skal f.eks. ikke aktivere vores skolelicenser.
---
ahw

Fra : Mikael N

Dato : 16-02-04 16:55

takker for alle svar
mikael

Fra : Sander

Dato : 16-02-04 17:24

Den har vel ikke været lånt ud, så der
er en masse andre der også har prøvet
at aktivere den.

Sander.

Fra : Lyrik

Dato : 16-02-04 17:29

"Sander" <REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE> wrote in message
> Den har vel ikke været lånt ud, så der
> er en masse andre der også har prøvet
> at aktivere den.
++++++++++++++++++++++++++++++
Gi' den et crack så er den potte ude)
Jens

Fra : Sven

Dato : 17-02-04 19:58

> [...]
> studenterlicens) - de fleste skolelicenser er jo aktiveret på forhånd iht.
> til selectaftalerne. Vi skal f.eks. ikke aktivere vores skolelicenser.

Min fejl. Det er en studie-licens jeg har. Altså en enkeltstående licens, og
IKKE som jeg fik skrevet en skole-licens der jo ikke skal aktiveres alá
Corporate-versionerne.

Sven