MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan reddes data på win98 disk, muligvi~
Fra : Jakob

Dato : 15-02-04 18:44

Min søster har en pc med win98. Den har opført sig mærkeligt og jeg har
derfor opfordret hende til at virusscanne den og lave en backup. Så
langt nåede hun dog ikke. Efter indledende scanning blev bugbear fundet
men kunne ikke fjernes. Efter genstart var der blå skærm og en besked og
loveletter !! Jeg har ikke helt kunne gennemskue hvad der er der er sket
men det må vel være en besked fra antivirus programmet.

Når maskinen nu blev startet op kan de se deres almindelige skrivebord
og bevæge musen, men ellers kan de intet foretage sig.

Mit spørgsmål er hvad der er den bedste vej at gå i forsøget på at redde
data, skal jeg mounte deres disk på en anden computer og se om jeg kan
få adgang til filerne på den måde eller hvad ???

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Pico

Dato : 15-02-04 18:57

Jakob wrote:
> [...]
> redde data, skal jeg mounte deres disk på en anden computer og se om
> jeg kan få adgang til filerne på den måde eller hvad ???

Ja det ville jeg gøre, men selvfølgelig en der er godt beskyttet af et opdateret
antivirusprogram.
Pico

Fra : Sander

Dato : 15-02-04 19:17

ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/free/
Eller downloade Fprot for dos, udpakke i en mappe i roden at disken,
herefter boote maskinen på en ren systemdiskette, og starte Fprot.

Så skulle den kunne fjerne skidtet, desværre kan den kun bruges
på Fat drev, men det er jo heller ikke noget problem i dette tilfælde.

Sander.

Fra : Jakob

Dato : 15-02-04 20:04

In article <402fb77d$0$1559$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE says...
> ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/free/
> Eller downloade Fprot for dos, udpakke i en mappe i roden at disken,

HVordan kan jeg komme til at udpakke den hvis systemet ikke reagerer ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-02-04 21:25

Jakob wrote:

> HVordan kan jeg komme til at udpakke den hvis systemet ikke reagerer
> ??

Gør det på en rask pc. Brænd så mappen over på en cd og rens den syge
pc med den. Gør det fra DOS via en bootdiskette. Gør du cd'en bootbar
sparer du disketten. Har selv renset en pc på den måde.

mvh
Henning

Fra : Jakob

Dato : 15-02-04 20:05

> Ja det ville jeg gøre, men selvfølgelig en der er godt beskyttet af et opdateret
> antivirusprogram.

Ja det er jo lidt spændende. Har selv en xp maskine med sophos antivirus
så det skulle vel være ok, men er sgu ikke helt glad for det , men
tak for buddet.

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 22:34

Jakob skriblede:

> Ja det er jo lidt spændende. Har selv en xp maskine med sophos
> antivirus så det skulle vel være ok, men er sgu ikke helt glad for
> det , men tak for buddet.

Hvorfor har du så valgt Sophos
hvis du ikke er glad for det

--
/Gevaldi

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-02-04 23:31

"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er jo lidt spændende. Har selv en xp maskine med sophos antivirus
> så det skulle vel være ok, men er sgu ikke helt glad for det , men
> tak for buddet.
>
> Jakob

Det er faktisk meget nemt, og du behøver ikke at brænde cd.er osv. Du skal
bare have 2 disketter klar.
www.avirus.dk
Vejledning på dansk m.m. Det er stadig f-prot der tales om her.

Kurt

Fra : Jakob

Dato : 16-02-04 17:55

In article <402ff32d$0$206$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
kurtnospam@portalen.no says...

> [...]
> bare have 2 disketter klar.
> www.avirus.dk
> Vejledning på dansk m.m. Det er stadig f-prot der tales om her.

tak for svarene det vil jeg prøve når jeg får fingrene i maskinen ,
tak til de andre svar også

Hygge

Jakob