MS Windows
briani 27239
xp ej finde usb-disk - linux kan?
Fra : Eric

Dato : 15-02-04 16:55

Min Medion MD8008XL har virket udemærket men kan pludselig ikke genkende
min externe usb harddisk, jeg har geninstalleret med den medfølgende cd som
skulle genetablere systemet som leveret, men det gør ingen forskel.

Når jeg derimod booter på en Linux Knoppix cd (fulgte med sidste Alt Om
Data særudgave) finder den alle de usb drev jeg føder den uden vrøvl.

Hvad kan man lære af det?
Det kan vel ikke være en hardvare fejl vel?

Kan det være således at den medfølgende re-etablerings cd ikke starter helt
fra bunden af så jeg skal starte med en formatering af drev c for at være
sikker på at det er en ren ny installation??

Mvh
Eric

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 15-02-04 20:29

"Eric" <Eric@spam.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra bunden af så jeg skal starte med en formatering af drev c for at være
> sikker på at det er en ren ny installation??

Hvilken Windows-version ??

Er det XP skal du sikkert en tur ind over system/diskhåndtering for at fange
disken igen.

Er det 95/98/ME kan jeg heldigvis ikke huske det

Er det NT/2000 er det noget i stil med ovenstående.

Ellers må vi ha' flere detaljer; Windows-version, USB-type, extern disk
navn/model, skostørrelse, hattenr, bankkonto-nr, pin-kode osv

Ikke ?? - Nå-så bare de første 3......

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Eric

Dato : 16-02-04 18:44

> Hvilken Windows-version ??

Windows XP home

> Er det XP skal du sikkert en tur ind over system/diskhåndtering for at
> fange disken igen.

Disken vises ej heller under diskhåndtering, hvorledes fange ??

Tak for svar
Eric

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-02-04 19:16

Eric <Eric@spam.no> wrote:

>Windows XP home

Hvad fortæller 'Enhedshåndtering' om dine USB-controllere ??

Du skulle gerne ha' et antal USB-rodhub'er, og når du tilslutter USB
disken sku' den gerne vise sig under 'Strømforsyning' i een af
USB-rodhub'erne. Samtidig skulle der gerne fremkomme en
USB-Lagerenhed.

Hvis du ikke kan genfinde USB-rodhub'er vil jeg tro du

- måske har deaktiveret USB i din BIOS ??

- ikke har installeret USB driverne til bundkortet - Check Medion's
hjemmeside for nyeste driver.

<mlr>

Fra : Eric

Dato : 17-02-04 21:08

> [...]
> disken sku' den gerne vise sig under 'Strømforsyning' i een af
> USB-rodhub'erne. Samtidig skulle der gerne fremkomme en

Den dukker op som ukendt enhed, jeg har prøvet "skift driver", hvorefter
win søger på nettet og ikke finder bedre driver..

> Hvis du ikke kan genfinde USB-rodhub'er vil jeg tro du

Masser af rodhubber

> - måske har deaktiveret USB i din BIOS ??

Nej har overhovedet ikke været inde i bios, desuden finder den fint min
usb1 flashdisk, det er ret mystisk..

> - ikke har installeret USB driverne til bundkortet - Check Medion's
> hjemmeside for nyeste driver.

Som jeg skrev, virkede det fra begyndelsen, købt som ny i Aldi, detektede
3 forskellige usb2 diske uden problemer, pludselig en dag virkede det
ikke og jeg har siden flere gange startet fra bunden med en re-install
ved at boote på den medfølgende cd som så geninstallerer fra en anden
partion på harddisken, det burde betyde en komplet genfødt windows, men
tilsyneladende har den erindring fra det tidligere liv.
Eftersom det virker når jeg booter på en linux cd, må det vel være
således at hardwaren er ok.
Jeg prøver at formaterer drev c inden jeg geninstallerer næste gang..

tak for svar
Eric

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-04 15:27