bundkort cpu størrelse
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 16:11

Hej Gruppe

jeg mangler lige lidt hjælp til opgradering af en pc

pc en er en Fujitsu siemens
bundkortet hedder msi ms-6342/k7m pro

det kører i øjeblikket med en 850 mhz cpu og 128 mb ram

er det muligt at sætte en større cpu i dette bundkort hvis ja hvor stor kan
jeg sætte i

hvad med ram hvilken type ram kan jeg bruge kun sd ram eller kan jeg sætte
noget hurtigere ram i

i øjeblikket er der 128 mb sdr ram i

er det muligt at opgradere denne pc så den kan bruges til spil

eller skal ´jeg vælge at sætte et nyt bundkort og grafikkort i selve kabinet
med strømforsyning er vel godt nok

problemet er at de nye spil ikke rigtig vil køre i denne pc

på forhånd tak for evt hjælp

claus v

Fra : Finn og Angela

Dato : 15-02-04 22:15

"claus v" <clausekstra1 snabelaaa esenet punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er det muligt at opgradere denne pc så den kan bruges til spil
>
> eller skal ´jeg vælge at sætte et nyt bundkort og grafikkort i selve

Søg på bundkortproducentens hjemmeside (motherboards - Archives), hvor du
kan finde en manual.

Den fortæller blal.: Max cpu 1Ghz (kan dog i praksis godt være et par 100
mhz. højere).
Bundkortet kan kun tage Sd-ram, dog formentlig op til 2X512mb.

Mht. cpu og ram skal du være opmærksom på at Fsb er 100mhz.

Der er 32 mb riva tnt 2 "onboard" grafik og ikke noget agp-slot.

Hvis du, hvad jeg nok ville, vælger at udskifte bundkort, skal du være
opmærksom på, om der kan sidde et normalt Atx-kort i (dit nuværende er
Micro-Atx). Om din strømforsyning så kan trække et nyt Mb, grafik og nye ram
(DDr) må komme an på en prøve. Kan den ikke det og du skal udskifte den
også, skal du undersøge, om din nuværende Psu er normal- eller micro-Atx.
(De sidste er noget svære at få fat i i ordentlige størrelser)

Hilsen Finn.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 22:44

> Hvis du, hvad jeg nok ville, vælger at udskifte bundkort, skal du være
> opmærksom på, om der kan sidde et normalt Atx-kort i (dit nuværende er
> Micro-Atx).
hvordan ser jeg om der kan det

Om din strømforsyning så kan trække et nyt Mb, grafik og nye ram
> (DDr) må komme an på en prøve.

hvor stor skal strømforsyningen være

Kan den ikke det og du skal udskifte den
> også, skal du undersøge, om din nuværende Psu er normal- eller micro-Atx.

det der micro lyder som om det er til nogen specielle pc denne her er normal
størrelse tower tror jeg nok ligner i hvertfald alle andre

tak for hjælp

Fra : Finn og Angela

Dato : 16-02-04 08:18

> hvordan ser jeg om der kan det

Af med låget og se, om bundkortet når helt ned til bunden. Hvis det ikke
gør, og der er ledige "riller" bagpå (til 2-3 Pci-slots mere) er det
formentlig normal Atx.

> Om din strømforsyning så kan trække et nyt Mb, grafik og nye ram
>
> hvor stor skal strømforsyningen være

Kommer an på Mb, cpu, ram, grafikkort samt, hvad du ellers har i maskinen.
Især de nyere Geforcekort skulle være ret strømkrævende. 300W. er standard i
billigere kabinetter i dag, men en 250W. kvalitetsPsu (Antec, Enermax mv.)
kan være bedre end en 300W no-name.

> Kan den ikke det og du skal udskifte den
>
> det der micro lyder som om det er til nogen specielle pc denne her er
normal
> størrelse tower tror jeg nok ligner i hvertfald alle andre.

Så er den sikkert god nok; check for en sikkerheds skyld psu
(strømforsyning). Det vigtige er skruehuller og hvilken vej blæseren vender.
Normal Atx er en fælles standard, god hvis man skal udskifte, mens micro-atx
psu´er som nævnt kan være vanskelige at finde i større effekt. Når du
alligevel har låget af er der også den mulighed at kigge på den label, der
sidder på Psu´en. Der står som regel producent, modelnummer og effekt. En
søgning på Google kan ofte afsløre, hvilken standard det er.

> tak for hjælp

Selv tak

Hilsen Finn

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 17:19

"Finn og Angela" <finnogangelaFjerndette.chris@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:Z8_Xb.23$9C.12@news.get2net.dk...

> [...]
> sidder på Psu´en. Der står som regel producent, modelnummer og effekt. En
> søgning på Google kan ofte afsløre, hvilken standard det er.

okay tak for hjælp so far jeg må have den nærstuderet

claus v