MS Windows
briani 27239
XP pro - forfra...
Fra : thomas

Dato : 15-02-04 15:49

Min PC har kørt rigti ringe et stykke tid.

Jeg fatter o - så nu vil jeg starte forfra...

Min HD skulle være 80 G - men den fortæller mig, at den er 74 G.

Hvordan sletter jeg alt på HD, så jeg bare kan kaste XP-CD-en i, og begynde
fra bunden?

/Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-02-04 16:12

"thomas" <thomas@sook.tagdether.væk.dk> wrote:

>Min HD skulle være 80 G - men den fortæller mig, at den er 74 G.

Tja, diskstørrelse kan opgives på flere måder og måles forskellige
steder..

Min egen 160 Gb disk har således 149 Gb efter partitionering og
formattering.

>Hvordan sletter jeg alt på HD, så jeg bare kan kaste XP-CD-en i, og begynde
>fra bunden?

Egentlig tror jeg bare du ka' lade XP's installationsprogram ordne
sagerne, men er det en mærkevare computer med skjulte
systempartitioner kan du bruge programmer som wipedisk eller lignende,
der hårdt og brutalt sletter ** alt ** på disken, inden du installerer
XP.

<mlr>

Fra : N´far

Dato : 15-02-04 16:16

"thomas" <thomas@sook.tagdether.væk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min HD skulle være 80 G - men den fortæller mig, at den er 74 G.
>
> Hvordan sletter jeg alt på HD, så jeg bare kan kaste XP-CD-en i, og

A) 1. boot device skal du indstille i bios til at være dit cd rom drev.Save
& Exit. Ind med XP-cd´en så og resten finder du selv ud af, tror jeg.

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-02-04 21:14

1,024*1,024*1,024*74=79,45

Fra : Frede Sørensen

Dato : 16-02-04 01:14

--
Ja.
Af en eller anden grund regnes harddiske altid efter formlen 1GB=10

Med venlig hilsen

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk
http://web.sonofon.dk/frede-plesner/

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-02-04 02:11

Frede Sørensen wrote:

Hej Frede
Du skriver, så mit program tror at din brødtekst
er en signatur og skærer den væk når jeg vil svare.
Det er nok fordi du skriver under de to --

Nå men til sagen.

> Jeg kender ikke grunden

Det er da fordi harddsikproduktienterne vil have det størst
mulige tal på harddiskens volumestørrelse. Og forståeligt.
Forbrugerne kræver det.

mvh
Henning