Online Butikker der tager US-dollar.
Fra : Jess Møller

Dato : 15-02-04 13:14

Kender godt til amazon.com men er der andre steder på nettet???
De skal samtidig ha' et pænt stort udvalg...

Leder nemlig efter Beatles: Ultimate Box som koster ca. 2500 i DK, så ville
jeg se om jeg kunne spare nogle penge ved at udnytte den billige dollar
kurs...

Jess Møller

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-02-04 14:07

In an article of 15 Feb 2000 Jess Møller wrote:

> [...]
> jeg se om jeg kunne spare nogle penge ved at udnytte den billige dollar

Husk på, at der ved ankomsten til Danmark bliver tillagt told på så vidt
jeg husker 3,8 % beregnet på basis af varens pris plus porto. Til dette
nye beløb tillægges så dansk moms på 25 % beregnet på basis af varens pris
plus porto plus told. Endelig tillægges et fortoldningsgebyr, som hos
Post Danmark er 55 kr., mere hos andre.

Det siges ofte, at det ikke rigtig kan betale sig at købe ting i USA på
grund af dette, men at man bør finde en leverandør inden for EU.

--
Uffe Holst

Fra : Jess Møller

Dato : 15-02-04 14:35

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det siges ofte, at det ikke rigtig kan betale sig at købe ting i USA på
> grund af dette, men at man bør finde en leverandør inden for EU.

Ja, det ved jeg godt, men tænkte på noget alá CD-WOW, som også har en
US-side.
Det bevirker at en del af deres vare er noget billigere...

Jess Møller

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 15-02-04 17:57

On Sun, 15 Feb 2004 14:34:34 +0100, "Jess Møller"
<jess.moeller@tdcadsl.danmark> wrote:

> [...]
>US-side.
>Det bevirker at en del af deres vare er noget billigere...
Du er vel ikke så heldig at have familie "over there" som du kan alliere dig
med?

Isåfald kan de videresende din bestilling som en ganske almindelig pakke - nul
told eller andet tjavs.........og du får det du vil ha´ til en fair pris.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Thomas Aabo

Dato : 16-02-04 22:25

"Metal Coven.dk" <no@way.net> wrote in message

> [...]
nul
> told eller andet tjavs.........og du får det du vil ha´ til en fair pris.

Hvis din pakke bliver åbnet i tolden skal du betale moms og told af værdien
af (varerne+fragtomkostninger). Uanset om de er gamle eller nye, fra et
firma eller privat.
Spørgsmålet er bare hvordan de prissætter varen, hvis det ikke direkte står
på pakken, eller en medfølgende forsikringsfaktura (hvis man vælger at
forsikre pakken).
Er der nogen der ved det?
vh Thomas