Skærme
Fijala 3554
Tilslutning af Sony G-420
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 12:50

Efter min skærm har været til reparation og er blevet ombyttet,
ser den lidt anderledes ud end tidligere.

Hvor der tidligere var et fast kabel til tilslutning til grafikkortet
skal der nu et løst kabel til og så er der, så vidt min hukommelse
rækker, kommet en ny tilslutningsmulighed, nemlig en separat
R+G+B+HD+HV - den virker dog ikke.

Da frontchassiet og bagchassiet har fået forskellige farver, så
er jeg i tvivl om hvorvidt den separate tilslutning overhovedet skal
være på en G-420.

Kan i andre Sony 420-ejere ikke prøve at kigge bag på jeres
skærme - hvilke tilskutningsmuligheder er der?

Billeder af ombytningsskærmen:
http://www.lotte-m.dk/jpg/skaerm/

I øvrigt er jeg utilfreds med det revnede frontchassis, ligeså
farveforskellen - nok er skærmbilledet blevet skarpt, men det
er ikke længere den pæne og velholdte skærm, som jeg
afleverede til reparation :-/

--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/

Fra : Kurt Lund

Dato : 15-02-04 13:28

"Lotte M" <post(at)lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> Efter min skærm har været til reparation og er blevet ombyttet,
> ser den lidt anderledes ud end tidligere.

Hej
Min har kun 1 ekstra stik til en ekstra computer
og den er fra Juni 2002

Kurt

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-02-04 14:10

"Lotte M" <post(at)lotte-m.dk> wrote in

> [...]
> skal der nu et løst kabel til og så er der, så vidt min hukommelse
> rækker, kommet en ny tilslutningsmulighed, nemlig en separat

På min Viewsonic med samme tilslutning skal man skifte til at den skal
bruge BNC inde i OSD skærmmenuen - Ellers sker der intet når man sætter et
kabel på. Har du sådan et menupunkt inde i OSD menuen?

Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 14:39

Flemming Joensson skrev i <news:Xns949090882ABF7flemmingfjerndettejo@212.242.40.196,>:

> På min Viewsonic med samme tilslutning skal man skifte til at den skal
> bruge BNC inde i OSD skærmmenuen - Ellers sker der intet når man sætter
> et kabel på. Har du sådan et menupunkt inde i OSD menuen?

Menuen er som den plejer at være - tjekker lige for en sikkerhedsskyld -
nej, der er intet omskiftningspunkt. Der er input-omskifteren på fronten, men
skærmen viste "no signal", uanset om den stod til input 1 eller 2.

Det kan i teorien være kablet, men det er helt nyt, så det er ikke det mest
sandsynlige.

Manualen rummer ikke noget om R+G+B+HD+HV tilslutning.

--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 17-02-04 08:48

> [...]

> skal der nu et løst kabel til og så er der, så vidt min hukommelse
> rækker, kommet en ny tilslutningsmulighed, nemlig en separat

Sony ændrede specifikationerne en smule på G420, efter den havde været på
markedet i ca. 2 år. BNC-tilslutning var én af de nye features. Du har
såmænd bare fået en ny revision af skærmen. Tør øjnene

> Da frontchassiet og bagchassiet har fået forskellige farver, så
> er jeg i tvivl om hvorvidt den separate tilslutning overhovedet skal
> være på en G-420.

Front- og bagchassis har ALTID haft forskellige farver. Lys grå i fronten,
mørkere grå bagtil. Også din gamle G420.

> Kan i andre Sony 420-ejere ikke prøve at kigge bag på jeres
> skærme - hvilke tilskutningsmuligheder er der?

Jeg har en af de første udgaver af skærmen, dvs. med fastmonteret VGA-kabel
og et ekstra VGA stik. Og to-farvet chassis.

> [...]
> farveforskellen - nok er skærmbilledet blevet skarpt, men det
> er ikke længere den pæne og velholdte skærm, som jeg

Du skal ikke acceptere et defekt chassis. Ring til Sony, og de ombytter
straks.

Efter at have fået ombyttet den tidligere model G400 et par gange, hvor
chassiset og / eller billedrøret var ridset, kontaktede jeg Sony. Her tog de
sagen meget seriøst, og uden de store problemer resulterede det i, at jeg i
stedet fik en spritny G420.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 12:26

Chuke Mimergolf skrev i <news:c0sh18$ke1$1@sunsite.dk,>:

> Sony ændrede specifikationerne en smule på G420, efter den havde været på
> markedet i ca. 2 år. BNC-tilslutning var én af de nye features. Du har
> såmænd bare fået en ny revision af skærmen.

Tak - det var akkurat så'n en opklarende information jeg søgte!

> Tør øjnene

De trænger ikke

> Du skal ikke acceptere et defekt chassis. Ring til Sony, og de ombytter
> straks.

Det er ikke min erfaring, at Sony servicerer hurtigt :-/

Jeg har modtaget et fragtbrev fra InfoCare og skærmen bliver sendt
dertil i morgen.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/