Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Internethandel.
Fra : Leif Christensen

Dato : 15-02-04 10:00

Hej alle.

Er der her blandt læserne af nyhedsgruppen nogle som har erfaring med at
handle på internet hos det franske PIXmania. De frister med meget lave
priser på mange produkter. Ofte hører man at det går godt med købet (hos
mange internetbutikker), men at problemerne så opstår hvis produkterne skal
retur i garantiperioden eller hvis der er andre fejl med leverancen.

De bedste hilsener, Leif.

Fra : Knud Bonke

Dato : 15-02-04 10:30

"Leif Christensen" <oz8gw@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:402f352a$0$95098$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
: Hej alle.
:
[...]
For nylig ville jeg købe x-drive2 hos pixmaia.fr, men da jeg skulle til at betale,
var jeg pludselig i "Danmark", og så stoppede jeg og gik til http://www.hl-tronics.de/
hvor momsen stadig var tysk, efter ordren var blevet bekræftet.
Jeg er en tumling til fransk, måske gjorde jeg noget forkert, men jeg har hørt
om samme problem her i gruppen tidligere
Hilsen Knud

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-02-04 12:16

"Leif Christensen" <oz8gw@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
skal
> retur i garantiperioden eller hvis der er andre fejl med leverancen.

Der er ingen problemer ved at handle hos det firma, men der kommer dansk
moms oveni, køb hellere hos et tysk firma hvor du ikke kommer til at betale
dansk moms.

Mvh
Simon

Fra : Leif Christensen

Dato : 15-02-04 15:45

Hej Simon.
Tak for svaret. Jeg kan blot ikke forstå hvis der skulle komme dansk moms
oven i deres priser, da der ved alle deres priser står at de er incl. moms.

Hilsen Leif.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-02-04 16:47

"Leif Christensen" <oz8gw@post.tele.dk> skrev :

>Tak for svaret. Jeg kan blot ikke forstå hvis der skulle komme dansk moms
>oven i deres priser, da der ved alle deres priser står at de er incl. moms.

Såfremt en forretning i et andet EU-land sender varer til kunder
i DK for over DKK 288.000 om året, så skal forretningen opkræve
dansk moms i stedet for hjemlandets moms.

Hvis forretningen sælger for mere end dette beløb og ikke opkræve
dansk moms, så er det forretningen, der overtræder reglerne.

Det er ikke køberens problem.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Leif Christensen