MS Windows
briani 27239
Hjælp!!! Min PC crasher under spil...
Fra : Bamse

Dato : 15-02-04 01:05

Når jeg starter counterstrike op og spiller, går der 5-10 minutter og så
fryser PC'en og jeg bliver nødt til at genstarte.

Problemet opstår også ved andre 3D-spil.

Er der nogen kloge mennesker derude, der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre
for at ordne problemet?

Spec for min PC:

Intel Celeron 2500 MHz
256 MB PC3200 DDR RAM
Asus P4V8X-X bundkort
Asus V9520 Magic (m/ TV-out) Geforce FX5200 grafikkort
40 GB Harddisk
O/S : windows 2000 pro

Mange tak på forhånd.

Fra : Spangkuk

Dato : 15-02-04 07:06

"Bamse" <info@spamabuse.org> skrev i en meddelelse

> [...]

> Problemet opstår også ved andre 3D-spil.
>
> Er der nogen kloge mennesker derude, der kan fortælle mig hvad jeg

9 ud af 10 forklaringer på det problem er, at din PC er
underafkølet.

Åben PC'en og check at køleren på CPU og grafikkort kører.
Prøv så at spille uden at sætte låget på igen.

Virker det nu ?

Spang

Fra : Spangkuk

Dato : 15-02-04 07:47

"Spangkuk" <hrmfkekgh@tiyestkt.øå> skrev i en meddelelse

> 9 ud af 10 forklaringer på det problem er, at din PC er
> underafkølet.

1 ud af 10 gange er det driveren til grafikkortet, du skal
kigge nærmere på. Ofte hjælper opdatering af driveren , men
forbløffende ofte hjælper det at "ned-datere" den !

Spang

Fra : Sander

Dato : 15-02-04 08:51

Og en ud af 100 gange er det fordi dit asus mb
har sat computeren til en forkert type.
I enhedshåndtering, åbn enheden Computer,
og hvis der her står Uniprocessor pc, så prøv
at opdatere driveren, og vælg " Pc med avance-
ret konfigurations og strømstyringsgrænseflade"

Hvis det ikke hjælper kan du bare ændre tilbage
igen til det den var. På mit Asus p4s333 er det løsningen.

Sander.

Fra : Bamse

Dato : 15-02-04 10:29

> I enhedshåndtering, åbn enheden Computer,
> og hvis der her står Uniprocessor pc, så prøv
> at opdatere driveren, og vælg " Pc med avance-
> ret konfigurations og strømstyringsgrænseflade"

Du har ret! Men når jeg prøver at opdatere,
kan jeg ikke vælge "PC med avanceret....."

Hvad gør jeg så?

Fra : Bamse

Dato : 15-02-04 10:33

Uniprocessor pc, så prøv
> at opdatere driveren, og vælg " Pc med avance-
> ret konfigurations og strømstyringsgrænseflade"

Der står ACPI Uniprocessor PC. Men det er vel ikke
rigtigt?

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 15-02-04 10:44

Den Sun, 15 Feb 2004 10:32:52 +0100, "Bamse" <info@spamabuse.org> skrev:

>Uniprocessor pc, så prøv
>>

>Der står ACPI Uniprocessor PC. Men det er vel ikke
>rigtigt?

ACPI betyder Advanced Configuration and Power Interface.
Det er mere sandsynligt at det er et varmeproblem.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Bamse

Dato : 15-02-04 11:06

> Det er mere sandsynligt at det er et varmeproblem.

Det har du nok ret i. For jeg har lige prøvet at følge
det råd jeg fik, men PC'en crasher stadigvæk under
spil...typisk 5-10 minutter inde i spillet...

Fra : Bamse

Dato : 15-02-04 11:42

> Det er mere sandsynligt at det er et varmeproblem.
>
> --

Jeg har lige kørt PC Probe mens jeg spillede og af loggen kan jeg se at
CPU-temperaturen kom op på 51 grader før PCen crashede....Er det for højt?

Fra : enco1989

Dato : 15-02-04 13:27

"Bamse" skrev d. 15-02-04 11:42 dette indlæg :

> Jeg har lige kørt PC Probe mens jeg spillede og af loggen kan jeg se
at
> CPU-temperaturen kom op på 51 grader før PCen crashede....Er det for
højt?

din processor burde først crashe ved 71 grader
ved mindre du har været i bios'en og pille

http://www.kandu.dk/

Fra : bamse

Dato : 15-02-04 13:34

med mindre du har været i bios'en og pille

det har jeg ikke...

Fra : Per Pedersen

Dato : 15-02-04 13:58

bamse wrote:
> med mindre du har været i bios'en og pille
>

> det har jeg ikke...

Hej

Der er noget der siger mig at det er et kendt problem, især med bundkort
fra Asus, jeg har også store knuder med min maskine, denne gang et
A7V600. Der er også en tilsvarende tråd på
<dk.edb.hardware->"Mørkelægning" & Reboot?>, og hvis vi nu følger med i
dem begge, så kommer der måske en løsning.

Mvh

Per Pedersen

Fra : bamse

Dato : 16-02-04 22:22

nå....det lader åbenbart til at et Asus V9520 Magic/T FX 5200 ikke er
kompatibelt
med et Asus P4V8X-X bundkort. Jeg har sat grafikkortet over i en anden
maskine
og der virker alt som det skal...Det gamle grafikkort (Suma Geforce2 TI) har
jeg så monteret på Asus
bundkortet....så nu får vi at se om det holder....