MS Windows
briani 27239
XP Home, IE6.0, Cookie problem
Fra : Christian

Dato : 15-02-04 00:28

Jeg har på en eller anden måde fået blokeret komplet for modtagelsen
af cookies med denne kombination. Jeg har prøvet på alle mulige måder
at åbne for cookies, men uden held. Kan nogen give mig en idé?

Jeg har været de foreskrevne steder i internet indstillingerne under
beskyttelse af personlige oplysninger og under sikkerhed - og jeg har
forsøgt at tillade alt muligt, men det virker ikke efter hensigten.
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Sander

Dato : 15-02-04 08:56

Forstår ikke helt hvad du mener, men
hvis du går ind i Internet indstillinger,
fanebladet Beskyttelse af personlige oplysninger,
knappen Avanceret, og her har jeg altid flueben i
"Tilsidesæt automatisk behandling af cookies", og
Bloker cookies fra oprindeligt websted og bloker
Tredjeparts cookies. Og så et flueben i Tillad altid
cookies under sessionen.
Med den opsætning har jeg ikke problemer med
funktionaliteten og jeg slipper for at der gemmes
cookies på maskinen.

Sander.

Fra : Christian

Dato : 15-02-04 11:03

On Sun, 15 Feb 2004 08:56:22 +0100, "Sander"
<REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE> wrote:

>Forstår ikke helt hvad du mener,

Du har forstået det godt nok

> [...]
>cookies under sessionen.
>Med den opsætning har jeg ikke problemer med
>funktionaliteten og jeg slipper for at der gemmes

Jeg har prøvet igen, men det hjælper ikke. Hvis jeg forsøger at gå
til for eksempel www.surftown.dk eller at sætte mine præferencer i
Google, får jeg at vide, at jeg ikke tillader cookies.

--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Edmund

Dato : 15-02-04 11:26

Christian skrev:

> Jeg har prøvet igen, men det hjælper ikke. Hvis jeg forsøger at gå
> til for eksempel www.surftown.dk eller at sætte mine præferencer i
> Google, får jeg at vide, at jeg ikke tillader cookies.

og du har prøvet at dobelt klikke på det lille røde icon nedert i
browersen
marker google / Resume / tillad / ok / luk

--
Mvh Edmund

Fra : Christian

Dato : 15-02-04 12:44

On Sun, 15 Feb 2004 11:25:55 +0100, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>
wrote:

>og du har prøvet at dobelt klikke på det lille røde icon nedert i
>browersen
> marker google / Resume / tillad / ok / luk

Hvad er det for et icon? Jeg kan ikke se det nogen steder.

Husk, jeg bruger IE 6.0. Kan det være en forklaring?
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Edmund

Dato : 15-02-04 14:10

Christian skrev:

> Hvad er det for et icon? Jeg kan ikke se det nogen steder.

Indkørsel forbudt ikonet
http://home20.inet.tele.dk/edworks/a.png

Har du prøvet at tømme midlertidige internetfiler, og slet cookies
--
Mvh Edmund

Fra : L. E. P.

Dato : 15-02-04 17:38

Sun, 15 Feb 2004 00:27:36 +0100 skrev Christian
<chr.jessen@tdc_væk_adsl.dk> i en meddelelse:

> [...]
>beskyttelse af personlige oplysninger og under sikkerhed - og jeg har
>forsøgt at tillade alt muligt, men det virker ikke efter hensigten.

Har du en firewall installeret?

Hvis ja, så prøv også at undersøge indstillingerne i den.

Lars

--
Fjern 'paa' i e-mail adressen hvis du vil skrive til mig.

Fra : Christian

Dato : 17-02-04 11:05

On Sun, 15 Feb 2004 00:27:36 +0100, I wrote:

> [...]
>beskyttelse af personlige oplysninger og under sikkerhed - og jeg har
>forsøgt at tillade alt muligt, men det virker ikke efter hensigten.

Mystisk. Jeg har været inde i "beskyttelse af personlige oplysninger"
og sat de rigtige flueben (tilsidesat automatisk behandling, blokeret
for cookies men åbnet for dem under sessionen osv), hvilket skulle
resultere i at acceptere cookies men slette dem igen bagefter. I min
firewall (Norton Internet Security) har jeg deaktiveret alle
cookie-kontroller. Men ligemeget hjælper det. På www.surftown.dk får
jeg bare en linie tilbage "you do not have cookies enabled" uden et
forsøg på at forklare mig, hvad jeg kan gøre ved det. Hvis jeg
forsøger at sætte nogle præferencer på Google siger den "Du har
umiddelbart ikke aktiveret cookies. Du kan ikke indstille
præferencer, før du aktiverer cookies i din browser" hvorefter den
henviser til en opskrift på, hvordan man aktiverer cookies. Det
hjælper bare ikke at følge den opskrift. Forøvrigt står der kun, hvad
man skal gøre i Netscape 4.x og i IE4.x og IE5.x - intet om IE6.0, og
det er jo den jeg anvender. Kan det være det, der er forklaringen?

Forøvrigt har jeg endnu ikke kunnet finde den "indkørsel forbudt"
ikon, som skulle give mig mulighed for at lave en "ad hoc" adgang til
cookies.

--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)