R-Type
Fra : Kim2000

Dato : 14-02-04 13:58

Findes en slags R-type klon (vertikalt scrollende skydespil) til pc?
Naturligvis i en lidt moderne udgave, der kan styres med gamepad.

Jeg har Windows XP

På forhånd tak

Kim

ps) Hvis nogen har R-type til C64 så vil jeg blive glad for få et link eller
en mail med det.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-02-04 14:27

Kim2000 wrote:
> [...]
>
> På forhånd tak
>
> Kim
>
> ps) Hvis nogen har R-type til C64 så vil jeg blive glad for få et

Kan du ikke finde ud af at bruge en søgemaskine?

R-Type official homepage hos IREM:
http://www.irem.co.jp/e/game/r/index.html

Du kan spille den originale spillehalsversion i MAME, samt R-Type II og
R-Type Leo
http://www.romnation.net/index.php/roms/id/24824/

C64 version her:
http://www.c64unlimited.net/games/r/R-Type/R-Type.htm

Imponerende ZX Spectrum version her:
http://www.worldofspectrum.org/hackersanon/nvgcat/sna/sna-r06.htm

Amiga version her (bedste konvertering af spillehalsudgaven) II'eren er
her også:
http://www.back2roots.org/Games/ADF-Games/R/

R-Type Delta til Playstation er også ret godt:
http://www.gamespot.com/ps/action/rtypedelta/review.html

Alle ovenstående kan spilles med gamepad i en emulator.

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Kim2000

Dato : 14-02-04 14:28

joh, enten er min explorer sat forkert op eller også laver jeg noget
forkert. I google kom der en masse sider frem med underlige (japanske eller
lign tegn), nogle tyske (er dårlig til tysk) og en enkelt emulationsside,
der fik explorer til at gå ned hver gang jeg prøvede at hente.

De link du kommer med her fandt min ikke, så mange tak for dem.

mvh
Kim

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-02-04 14:49

Kim2000 wrote:
> [...]
> at hente.
>
> De link du kommer med her fandt min ikke, så mange tak for dem.

Velbekomme. Hvis du har spørgsmål omkr. nogle af emulatorerne så bare
fyr løs.

R-Type Delta spiller forresten perfekt under ePSXe
http://www.epsxe.com/news.php

Grafik plug-in:
http://home.t-online.de/home/PeteBernert/
Lyd Plug-in (Eternal SPU):
http://www1.odn.ne.jp/psx-alternative/

Playstation BIOS image:

US:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=SCPH1001%2Ebin
Euro:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=SCPH7502%2EBin

Se også Einhänder, et andet legendarisk horisontalt shoot 'em up til
Playstation.
Hvis du synes R-Type er fedt vil du helt sikkert kunne lide det:
http://www.gamespot.com/ps/action/einhander/review.html

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?