Danmark USA snerpet.....
Fra : Andropov

Dato : 14-02-04 12:53

Der er åbenbart ikke en gang billeder af hverken dyre eller bæsex.
Hvor anstødeligt kan det i grunden være....
Når man tænker på at børn kan finde i massevis af den slags på
internet. Var det så ikke bedre at de fik lidt information om det på
en cdrom....

"Ministeren har reageret på, at der i CD'ens ordbog kan findes
oplysninger om emner såsom dyresex og toiletsex. Der er ingen
pornografiske billeder, men der er detaljerede oplysninger om de
forskellige sexformer."

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2267208/

Fra : Nicolai

Dato : 14-02-04 16:13

On 14 Feb 2004 03:53:01 -0800, andropov@ofir.dk (Andropov) wrote:

> [...]
>Når man tænker på at børn kan finde i massevis af den slags på
>internet. Var det så ikke bedre at de fik lidt information om det på

Jeg synes vores indenrigsminister har overreageret i denne
forbindelse. Der er ikke noget på den CD som børn ikke lynhurtigt
finder på internettet, og den er trods alt baseret på Sex og Samfunds
mange tusinde brevkasse spørgsmål fra børn og unge.

Men hele balladen er jo kommet af én journalist fra Indre Missions
Tidende henvendte sig til ham. Jeg må indrømme at jeg synes det er
brandærgeligt at en kirkelig organisation skal have så meget magt i
vort land.

For yderligere læsning er der på følgende link endnu en artikel om
det, og på den artikel linkes der til resten af Politikens artikler om
denne sag.

/Nicolai
--
http://babylai.dk http://infantilism.org http://bledreng.dk

Fra : vvv

Dato : 15-02-04 21:21

Så kan i måske lære ikke at stemme på venstre længere, det er jo kun endnu
et eksempel på at den regering ikke tænker på mennesker, men kun tænker på
penge og amerikansk bibelfilosofi, Vreden burde rejse masserne, men alle
sidder tilbage uden at gøre noget

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-02-04 23:23

On Sun, 15 Feb 2004 21:20:44 +0100, vvv wrote:

> [...]
>penge og amerikansk bibelfilosofi, Vreden burde rejse masserne, men alle

Stemte ikke på venstre, men på kons .... kan idag ikke huske hvorfor og
har bittert fortrudt det hver eneste dag de sidste par år - for der er sgu
ingen i den bande der er istand til at slå et liberalt søm i en lort uden
at ødelægge begge dele.....

Kontrol og straf, med mindre man har røven fuld af penge eller har
udenlands kapital (US-.Dollar foretrækkes) med sig..

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Dyslexics of the world, untie!

Fra : Big dane

Dato : 14-02-04 16:58

Hejsa
Tak for artiklen.
Ja der er sgu intet galt med information. Hvad er ministeren mon bange for?

De lefler sgu sådan for amerikanerne. Tænk, der over må kvinder ikke vise
brystvorder på tv. Uha hvor forfærdeligt! Hvis man ikke vil have pornografi
skulle man jo lukke internettet.

BD

Fra : Gitte

Dato : 14-02-04 17:33

> [...]

>Når man tænker på at børn kan finde i massevis af den slags på
>internet. Var det så ikke bedre at de fik lidt information om det på

Jo helt kart. Og når man tænker på den ballade, der er om emnet nu,
skal de unge da nok først søge infor om disse "forbudte" emner på
nettet. Hvor billeder næsten er en obligatorisk del....

MVH
Gitte

Fra : Per O. Madsen

Dato : 14-02-04 18:05

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oplysninger om emner såsom dyresex og toiletsex. Der er ingen
> pornografiske billeder, men der er detaljerede oplysninger om de

Tænk hvis det havde været muslimerne som havde været ude i det ærinde ! Så
skulle I bare have set hvor man kunne tordne mod religiøst snerperi. Men nu
er det jo gode danske religiøse grupperinger som er på banen, og så er det
jo noget andet. Det er da dobbeltmoralsk så det batter.Hvis nogen tror at de
unge mennesker er så dumme at de ikke kan se på oplysning uden straks at
skulle prøve alle typer på cd'en med det samme, så er de efter min mening
galt afmarcheret. Men mange såkaldt kristne mennesker vil hellere have emnet
tiet ihjel end berøre det. Tænk hvis de stakkels børn skulle have en idé om
hvad sex er !!!! Nej så hellere leve videre i uvidenhed og gøre de samme
fejl som forældrene !
Den ene dag er de unge voksne nok til at komme i fængsel når de er 12 og den
næste dag er de ikke gamle nok til at læse om forskellige typer sex når de
15-16 år !!!!
Hvad er bedst ? At de læser et nogenlunde pædagogisk stykke tekst om sex
eller at de finder alle oplysninger på Internettet ??? Jeg ved da godt hvad
jeg ville foretrække, men jeg kan da også se hvad Lars L Rasmussen og de
'kristne' vælger ! Fred være med dem, for det får de brug for.

Per O.

Fra : Andropov

Dato : 14-02-04 18:39

Per skrev:

> [...]

Men nu
>er det jo gode danske religiøse grupperinger som er på banen, og så

Jo, det er måske nok lidt sværere at komme med kritik når det er ens
egen tro.

> [...]
mening
>galt afmarcheret. Men mange såkaldt kristne mennesker vil hellere

Ja, i gamle dage som tiden hvor serien "krøniken" foregår var
samfundet endnu mere snerpet, hvilket førte til aborter med
strikkepinde. Sådanne nogle ting spekulerer indremissionske folk nok
ikke så meget over i deres iver for at forbyde alt der har med sex at
gøre....

> [...]
og den
>næste dag er de ikke gamle nok til at læse om forskellige typer sex

Det er som om at indremission tror at de kan forhindre børn i at få
information om dyresex og bæsex. Men blot man skriver animal i en
søgemaskine for at ville se på nogle flotte billeder af dyr så dukker
der såmænd nok noget om animalsex op på skærmen :)

Fra : Andropov

Dato : 14-02-04 19:17

Per skrev:

> [...]
godt hvad
>jeg ville foretrække, men jeg kan da også se hvad Lars L Rasmussen
vælger !

Nu er Lars Løkke åbenbart blevet mopset så selv om fyfy ordene bliver
fjernet må cd'en ikke omdeles....
Hvad gør man ikke for ikke at tabe ansigt.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-02-04 15:29

Andropov wrote:

> [...]
> fjernet må cd'en ikke omdeles....
> Hvad gør man ikke for ikke at tabe ansigt.

Ja, jeg er fuldstændigt enig med dig.

Han er godtnok noget af et naivt fjols!

Tænk at rende rundt og og trække hele projektet i land, til var det
kr.400.000??? Totalt hjernedødt. Han har sku' da ingen realitetssans. Nu
vidste jeg ikke at det (åbenbart?) var Indre Mission, som havde fået ham på
andre tanker, men ham gider jeg sku' da ikke at stemme på nogensinde når
han sådan render rundt og spilder vores skatte-kroner på den måde der...

Han kunne ligeså godt have taget de kr.400.000,- og smidt dem ud af vinduet
på Christiansborg! Sikke et fjols
I det mindste kunne han da sørge for at censurere de skide 2 ord, hvis
problemet virkeligt er så stort for ham. Men så læste jeg i går at han ikke
ønskede at rokke sig en milli-meter og ikke ville indgå et kompromis med
sex & samfund, svjh...

tsk.tsk. Det pisser mig faktisk ret meget af. Tror han skatte-pengene i
dette land hænger på træerne? Jeg kunne godt finde på noget mere fornuftigt
at lade de penge gå til. Eksempelvis de hjemløse, psykisk syge eller
andet...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Anita

Dato : 17-02-04 00:35

"Martin Jørgensen" <unoder(spam-protected)@(remove-these)jay.net> skrev

> [...]
fornuftigt
> at lade de penge gå til. Eksempelvis de hjemløse, psykisk syge eller

Tja, eller bare til at giver skolerne nogle undervisningsmaterialer. Der kan
immervæk købes en del skolebøger for ½ mio.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 15-02-04 18:41

Martin skrev:

> [...]

når
>han sådan render rundt og spilder vores skatte-kroner på den måde

Ja, så kunne han lige så godt have givet pengene til værdigt trængende
computer nørder til at købe hardware for :)
Det ville såmænd være en meget billigere måde at folk kunne oplære sig
autodidakt i stedet for en masse forkromede dyre uddannelser....

>Han kunne ligeså godt have taget de kr.400.000,- og smidt dem ud af
vinduet
>på Christiansborg! Sikke et fjols

Ja, er det den måde de borgerlige sparer penge på....

> [...]

fornuftigt
>at lade de penge gå til. Eksempelvis de hjemløse, psykisk syge eller

Ja, når arbejdet med cd'erne er lavet virker det lidt tosset at man
ikke bare kan fjerne et par fyfy ord hvis det skulle være så
skrækkeligt med dem.

Fra : Andropov

Dato : 15-02-04 18:47

Mette skrev:

> [...]
> internet. Var det så ikke bedre at de fik lidt information om det på
> en cdrom....

>Jeg tror mere, at problemet ligger i, at CD'en ikke er tænkt som et
>oplysningsværk om sex.
>Den er tænkt som oplysning om prævention og sex med
>omtanke for at nedbringe antallet af provokerede aborter i Danmark.
>Set i
>dét lys, kan jeg godt forstå, at han stejlede over de beskrivelser,
der
>intet som helst har at gøre med prævention eller sexuel omtanke.

Men man har så også lavet lidt oplysning om sex på cd'en fordi der
alligevel var plads nok på skiven. Hvis der kun skulle stå noget om
prævention ville det nok ikke fylde alverden. Når man tænker på at der
ikke var billeder af hverken bæsex eller dyresex så kan kan jeg stadig
ikke forstå den store opstandelse over et par fyfyord.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-02-04 09:21

> Når man tænker på at der
> ikke var billeder af hverken bæsex eller dyresex så kan kan jeg stadig
> ikke forstå den store opstandelse over et par fyfyord.

Kulturministeren har selv sagt i tv, at han ikke ønsker, at det skal være
Staten, der introducerer de unge for de mere specielle seksuelle
minoriteter.

Det er nu ikke et specielt borgerligt fænomen at sætte sådanne
begrænsninger - snarere tværtimod. I andre sammenhænge er oppositionen også
meget optaget af hvilke signaler, regeringen sender, og i dette tilfælde
ønsker regeringen ikke direkte at anspore til f.eks. toilet-sex og dyre-sex.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 23-02-04 09:25

Boerge Rahbech Jensen skriver:

> [...]
> ønsker regeringen ikke direkte at anspore til f.eks. toilet-sex og dyre-sex.

Nu anspore CD-en ikke til toilet-sex og dyre-sex, den fortæller bare om det.

Og regeringen ønsker ikke at udsende CD-en selvom de to opslag bliver fjernet.

Så der må være noget andet som er problemet.

Fra : Mette

Dato : 15-02-04 18:37

Fra : Demix

Dato : 15-02-04 19:43

"Mette" <nospam@hotmail.com> wrote in message
> Jeg tror mere, at problemet ligger i, at CD'en ikke er tænkt som et
> oplysningsværk om sex. Den er tænkt som oplysning om prævention og sex med
> omtanke for at nedbringe antallet af provokerede aborter i Danmark.

Sådan har jeg også forstået det. Man er vist gået lidt ud over hvad der
egentligt var ment med CD´en, og at det kan være et problem ift. at
Sundhedsstyrelsen har været involveret.

Noget andet er, at jeg så synes at det er ualmindeligt ærgerligt at den nu
er skrottet. Unge hører idag utroligt meget om sex, uden nødvendigvis at få
nogen troværdig viden. Det er jo ikke fordi, at de nu ikke skal forholde sig
til alle mulige former for sex fordi de nu ikke får CD´en. De får bare deres
viden via internettet, pornofilm og blade istedet.

Og personligt kunne jeg sku godt have tænkt mig, at få udleveret sådan en CD
dengang jeg gik i 9. klasse, og på den måde kunne få noget ordentlig
information, uden at skulle involvere nogle voksne. For den
seksualundervisning som jeg modtog i folkeskolen var rimelig elendig, og jeg
tvivler nok en del på, at den skulle være blevet så meget bedre de sidste 15
år.

Så jeg synes ærligt talt at det er meget ærgerligt, at man ikke har fundet
et passende kompromis.

Lars