Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
nybegynder spørgsmål
Fra : Palle

Dato : 14-02-04 21:06

jeg har et gammelt jvc digitalt videocamera.Når man likker den op sidder der
et plastic kassettebånd indeni, hvordan får jeg det flyttet over på min
pcer,kan ikke se noget stik på apperatet
--
Hilsen Palle & Charlotte
\\\\////

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-02-04 22:00

"Palle" skrev
> jeg har et gammelt jvc digitalt videocamera.Når man likker den op sidder der
> et plastic kassettebånd indeni, hvordan får jeg det flyttet over på min
> pcer, kan ikke se noget stik på apperatet.

Der er ikke megen info at hente på nettet om dit kamera.
Men mig bekendt har det et Firewire-stik som du skal
bruge til overførsel af film til pc.
Kig efter et usb-lignende stik på kameraet.
I givet fald skal du bruger et Firewirekort i pc'en også...
Og videredigeringssoftware...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Palle

Dato : 15-02-04 07:19

jeg har fundet en gul-rød og hvid jack stik foran cameraet er det noget jeg
kan bruge til et eller endet

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-02-04 09:32

On 2004-02-15, Palle <palle@palle.dk> wrote:
> jeg har fundet en gul-rød og hvid jack stik foran cameraet er det noget jeg
> kan bruge til et eller endet

Det er til overførsel i almindelig analog format. Det digital er et
lille aflangt stik der hedder nboget i retning af:
fw i.Link Firewire 1394 ieee 1394

Fra : np

Dato : 15-02-04 13:22

Sidder der ikke et lille stik på kameraet under skærmen (når den er klappet
ud)? De gule, røde og hvide stik er til tilslutning til TV eller video,
evt. via et scartstik med tilsvarende bøsninger.
Venlig hilsen
Niels P.