MS Windows
briani 27239
RamEditor
Fra : John Vedsegaard

Dato : 15-02-04 20:23

Hej Gruppe

Findes der et program som kan redigere tegn som ligger i ram?
Skal være samtidig med at andre programmer er åbne.

--
John Vedsegaard

http://www.taform.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-02-04 21:16

"John Vedsegaard" <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> wrote:

>Findes der et program som kan redigere tegn som ligger i ram?
>Skal være samtidig med at andre programmer er åbne.

Øøhhh, hva' er det lige for 'tegn' du vil redigere ????

Normalt skal man ikke begynde at skrive til RAM'en - Computeren vil
med stor sandsynlighed går ned med et brag...

<mlr>

Fra : John Vedsegaard

Dato : 15-02-04 21:21

| Øøhhh, hva' er det lige for 'tegn' du vil redigere ????
|
| Normalt skal man ikke begynde at skrive til RAM'en - Computeren vil
| med stor sandsynlighed går ned med et brag...
|
| <mlr>

Ok Det gør ikke noget hvis den skulle gå ned!

Men det er en RAM-editor jeg skal bruge.

John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-02-04 21:49

>Ok Det gør ikke noget hvis den skulle gå ned!

I de gode gamle DOS dage brugte vi DEBUG, og det program ligger
faktisk stadig i Windows.

<mlr>

Fra : John Vedsegaard

Dato : 17-02-04 06:12

> [...]
| |

| I de gode gamle DOS dage brugte vi DEBUG, og det program ligger
| faktisk stadig i Windows.
|
| <mlr>

Jeg kender godt Debug, men - det program er ikke lige egnet til store
mængder ram, debug er bygget til maskiner med 640K eller mindre.

Overvejer nu at lave et selv, da jeg også kunne tænke mig at lave et "dump"
af alt hvad der er i ram på et givent tidspunkt.

John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-02-04 18:14

> [...]

>Overvejer nu at lave et selv, da jeg også kunne tænke mig at lave et "dump"
>af alt hvad der er i ram på et givent tidspunkt.

Ikke for at skuffe dig, men jeg tror ikke du kommer så langt...

I de gode gamle dage inden memory management var livet enkelt, den
fysiske RAM var fuldt synlig og udlagt liniært. I dag er tingene
væsentlig mere kompliceret og programmerne ser kun den RAM som memory
manageren (læs: Windows) tillader....

Det kræver et særdeles indgående kendskab til Windows hvis du skal
lave et memory dump, og ikke mindst hvis dump'et skal kunne bruges til
noget fornuftigt ...

<mlr>

Fra : John Vedsegaard

Dato : 19-02-04 07:52

| Ikke for at skuffe dig, men jeg tror ikke du kommer så langt...

http://www.x-ways.net/winhex/index-m.html

ser da meget lovende ud, har downloadet programmet det kan ikke redigere i
demoudgaven, men skal kunne det i købeversionen.
John

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-02-04 16:50

>http://www.x-ways.net/winhex/index-m.html
>
>ser da meget lovende ud, har downloadet programmet det kan ikke redigere i
>demoudgaven, men skal kunne det i købeversionen.

Endnu en gang er jeg blevet klogere

Det program må lige være lykken for en gammel nørd med hang til
bit-pilleri....

Men hva' pokker er det du vil opnå med RAM-editoren ???

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-02-04 17:50

In article <1jm9301heifb0idobosc4gofqpjv4pueko@4ax.com>,
mic@NO_SPAMdou.dk says...

> Men hva' pokker er det du vil opnå med RAM-editoren ???

Det gad jeg også nok vide, når processoren kører i Protected Mode.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-02-04 21:39

In dk.edb.system.ms-windows, Michael Rasmussen wrote:

> [...]

Det er ikke gratis, men: <http://www.x-ways.net/winhex/index-m.html>.
Jeg vil gerne selv vide, hvis nogen kender et der er gratis.

Det kan ikke undgås under normale omstændigheder.

> Normalt skal man ikke begynde at skrive til RAM'en - Computeren vil
> med stor sandsynlighed går ned med et brag...

Det kan da forekomme, men jeg ved ikke hvor stor sandsynligheden er,
for at computeren ligefrem går ned af det. Jeg vil dog nok kun
anbefale det, hvis man ved hvad man gør, eller hvis man ikke har data
i RAM'ne særligt kært.

--
Lars Stokholm " Everything under the sun is in tune,
but the sun is eclipsed by the moon. "

- Pink Floyd (Eclipse)

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 12:18

John Vedsegaard skriblede:
> Hej Gruppe
>
> Findes der et program som kan redigere tegn som ligger i ram?
> Skal være samtidig med at andre programmer er åbne.

Ku' du ikke også bruge en editor
til at rette dit ur :)

--
/Gevaldi

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-02-04 16:08

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> skrev i en meddelelse
> Ku' du ikke også bruge en editor
> til at rette dit ur :)
> --
> /Gevaldi
+++++++++++++
Hej.

Hvordan kan du se at hans ur ikke passer ?

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 15-02-04 16:38

Jørgen Nielsen wrote:
> Hvordan kan du se at hans ur ikke passer ?

Fordi datoen er den 15. februar 2004 (i dag). Og mig bekendt har klokken
ikke været 20:22 endnu. Dvs. at enten er uret stillet frem med vilje (for at
ligge længere øverst eller nederst), eller også er tidszonen glippet...

--
Mvh/Martin K
2 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-02-04 18:50

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> ligge længere øverst eller nederst), eller også er tidszonen glippet...

++++++++++++
Hej.
Ja, det første man bliver blind på det er øjnene, så det som den 14/2
Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-02-04 16:42

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Hvordan kan du se at hans ur ikke passer ?

Kig på datoen og tiden i indlægget...

Date: Sun, 15 Feb 2004 20:22:48 +0100
--
Knud