Deling af internetforbindelse
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-02-04 18:01

Hej,

Jeg har adsl hos Tiscali m. fast IP og Eicon Diva adslmodem.
Dette er tilsluttet min pc via usb.

Jeg har tre pc'er, hvoraf jeg ihvertfald gerne vil have de to til at dele
forbindelsen.

Mit spørgsmål er så; kan jeg købe en router og smide den på i stedet for
modemmet? Og hvis ja - hvad er der af krav til at få det til at virke?
Hvis nej; hvad kan jeg så gøre? :)

På forhånd tak
Thomas

Fra : Søren Blom

Dato : 14-02-04 18:09

Mail med spam filter besvares ikke.
"Thomas Pedersen" <no@way.com> skrev

> [...]
>
> Mit spørgsmål er så; kan jeg købe en router og smide den på i stedet for
> modemmet? Og hvis ja - hvad er der af krav til at få det til at virke?

Du skal have en router som du skal sætter imellem ADSL Modem og computer.
Hvis du får en router med DHCP server, så kan du have alle de maskiner på
netværket du har brug for, men stadig nøjes med at have den ene faste IP
adresse som du har fra Tiscali.

ADSL modem og Router skal tilsluttes med et krydset netkabel, du skal bruge
lige igennem netkablet imellem router og computerne. Løsninger kræver også
at du har netkort i de maskiner der skal på netværket.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-02-04 18:21

Hej Søren,

Tak for dit hurtige svar.

Det var faktisk også henad den løsning jeg havde forestillet mig, men der er
bare det, at modemmet kun har usb-udgang.

Kan jeg godt forbinde modem med router vis usb??

Mvh

Fra : Jan Bachman

Dato : 14-02-04 21:00

>Det var faktisk også henad den løsning jeg havde forestillet mig, men der er
>bare det, at modemmet kun har usb-udgang.
>
>Kan jeg godt forbinde modem med router vis usb??
Jeg tvivler.

Hvad med at kontakte Tiscali og få skiftet modemet til en router, mod
at de ændrer din forbindelse til Bredbånd Plus e.lign.

/Jan

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 14-02-04 21:31

Jeg har skam haft fat i Tiscali - og ændring fra Bredbånd til Bredbånd plus
kræver at jeg opsiger mit abonnement og opretter et nyt.
Det vil resultere i 4 uger uden forbindelse eftersom den nye oprettelse
først kan bestilles når kobberet på linien er frigivet.
Da jeg bruger min forbindelse hver dag til arbejdet, er 4 uger uden rimelig
kritisk.

Derfor søger jeg en anden løsning :)

Thomas

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 14-02-04 23:33

"Thomas Pedersen" <no@way.com> skrev:
Sat, 14 Feb 2004 18:00:31 +0100 i dk.edb.netvaerk
> [...]
>Dette er tilsluttet min pc via usb.
>Jeg har tre pc'er, hvoraf jeg ihvertfald gerne vil have de to til at dele

Det er ikke nemt med et Eicon USB modem, som grundlæggende kun
kan forbinde een PC med Internettet.

Jeg har samme modem og har løst problemet ved at installere en
Proxy på PC1 og lade PC2 kalde Proxyens adresse. Det kan du sætte
de fleste Internet programmer op til.
Så kan du komme på Internettet fra PC2 via PC1, som så
selvfølgelig skal være tændt imens.
Det er bedst med faste TCP adresser på lokalnettet.

Erik

Fra : Carsten JvT

Dato : 16-02-04 12:54

Indkøb en switch eller hub.
Forbind alle PC'er med switchen.
På den PC med USB modem forbundet, deler du din internet forbindelse.
De andre PC'er på netværket sættes op til at modtage automatisk IP adresse
(som de får fra den PC, som deler internetforbindelsen.

Carsten

www.badazz-danes.dk - Ghost Recon

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 16-02-04 18:03