USB kort på 486 dx4 100 Mzh ???
Fra : bj

Dato : 14-02-04 17:20

Hejsa

Ja hvad gør man ikke for at hjælpe ældre på nettet og bruge en pc.
Er rendet ind i at familien har givet naboen en ny printer.

Til min overaskelse er der kun en USB port på printeren. (troede sq altid at
den paralelle var bibeholdt)

Nå men spørgsmnålet lyder

Kan en gammel (1995) 486 klare et pci usb kort. (så desværre ikke lige efter
bundkortet)
Pc en kan håndtere win98 og har enda et ledigt pci slot. (juhuu troede jeg
skulle ud at lede efter et ISA USB kort)

Eller er der en eller anden der vil af med en gammel 166 mhz så sig til.

Håber der sidder en der har kendskab eller bare har forsøget sig frem.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-02-04 17:29

On 2004-02-14, bj <ja@jeg.dk> wrote:
> Kan en gammel (1995) 486 klare et pci usb kort. (så desværre ikke lige efter
> bundkortet)

Måske, men det er tvivlsomt.

En 486 har højst sandsynligt kun PCI version 2.0, mens
de usb kort du kan købe sikkert er 2.1 (usb1.1) eller 2.2 (usb2.0).

Kan dog være, at det er PCI 2.1 der sidder i din 486 pc.

Thomas

Fra : Anders Pedersen

Dato : 15-02-04 14:18

On Sat, 14 Feb 2004 17:19:46 +0100, "bj" <ja@jeg.dk> wrote:

> [...]
>den paralelle var bibeholdt)
>

>Kan en gammel (1995) 486 klare et pci usb kort. (så desværre ikke lige efter
Computerne er fra før usb blev opfundet.
usb kom først i 1996

>Pc en kan håndtere win98 og har enda et ledigt pci slot. (juhuu troede jeg
>skulle ud at lede efter et ISA USB kort)
NEJ NEJ
For det første kan du nok få kortet til at sidde men det kan ikke
bruges.
For bios skal understøtte pci først

Så byt printeren hvis den kan byttes og køb med parrellel interface i
stedet for.

Eller en brugt eller et helt ny pc.
--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Brian Lund

Dato : 17-02-04 22:20

> [...]
> bruges.
> For bios skal understøtte pci først
>
> Så byt printeren hvis den kan byttes og køb med parrellel interface i

Ehm, hvis der er en PCI port på bundkortet (som han skriver der er) må man
da gå ud fra at BIOSen også understøtter PCI...

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-02-04 18:10

In article <4032856d$0$95054$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, geronimo@-
ABCDE-mobilixnet.dk says...

> Ehm, hvis der er en PCI port på bundkortet (som han skriver der er) må man
> da gå ud fra at BIOSen også understøtter PCI...

Er du nu _helt_ sikker på det?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen