Opslag
Fra : Jan Østergaard

Dato : 14-02-04 11:53

Kan jeg få en venlig sjæl til at foretage et opslag i København for mig?

Det drejer sig om nedenstående 2 personer:
Bertha Thomasen født d. 1. juli 1929 i København
Jytte Thomasen født d. 1. juli 1929 i København

Deres far var Gilbert Thomasen født d. 7. marts 1900

Hvis man nu vil gå fremefter for at finde disse 2 personer,
hvad hulen gør man så?

Jeg har et par oplysninger mere:

Krista og Kristel, verdens eneste tvillingepar, der optrådte i
dobbelt-trapez.
De er født d. 1. juli 1929 i København.
Deres borgerlige navne er Bertha og Jytte Thomasen.
Faderen var Gilbert Thomas (Thomasen), født den 7.marts 1900.
Han fungerede som assistent.
I 1954 var de engageret i Cirkus Möller, et svensk Cirkus (i familie med
Rhodin/Brazil Jack familien), som ikke eksisterede i ret mange år.
Den ene af tvillingerne blev gift med en Benny Karms.
Alle oplysninger om disse artister søges!
Jeg har haft talt med Cirkusbyen i Hvidovre, Cirkusakademien i Sverige og
div danske Cirkus uden videre held.

Idèer til at komme videre søges.

Mvh

Jan Østergaard

---

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 14-02-04 13:18

Scripsit Jan Østergaard:

> [...]
>
> Deres far var Gilbert Thomasen født d. 7. marts 1900
>
> Hvis man nu vil gå fremefter for at finde disse 2 personer,

Vil du finde disse to personer såfremt de lever eller vil du spore
deres aner? Det første kan CPR-registeret muligvis mod betaling hjælpe
til med såfremt du har en berettiget interesse i dem.

Lovhjemmel er §42 i Lov om Det Centrale Personregister

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000042630-REGL

http://www.cpr.dk/Index/sos_Detalje.asp?o=2&n=3&t=7&d=409&s=4

Hvis det er aneopsporing så ville min vinkel være som følger:

Tag på Landsarkivet i København og håb på at deres far havde telefon.

1) Slå op i Kraks vejviser for 1929 (står på LAK) og find fars
bopælsadresse.

2) Find fødesogn for den pågældende adresse. Her bruger jeg ofte
http://www.folkekirken.dk/sognereg/ men vær opmærksom på at
sognegrænserne nogen gange bliver ændret.

3) Bestil kontraministerialbogen frem for det pågældende sogn og slå
op under børnenes fødselsdato, så har du fars og mors fulde navne

4) Slå op i Krak 1925 og find fars bopæl.

5) Bestil FT-1925 for fars bopæl på Rigsarkivet og brug den til at
finde fars fødested.

Lars Erik Bryld