Forkortelsen A. D. F.
Fra : Anne Grethe Kolstrup

Dato : 13-02-04 16:55

I en dødsannonce for min oldefar står der A. D. F., Dbmd.
Det sidste ved jeg godt, men hvad betyder A. D. F.?
Med venlig hilsen Anne Grethe Kolstrup 3140

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 13-02-04 17:21

"Anne Grethe Kolstrup" > Det sidste ved jeg godt, men hvad betyder A. D. F.?
> Med venlig hilsen Anne Grethe Kolstrup 3140
************
Jeg prøver:
"Association des Dames Francaises"
En Røde Kors -forening i Frankrig som nu er gået op i Fransk Røde Kors.
Kan det matche??

Flemming Svendsen, Korsør

Fra : Anne Grethe Kolstrup

Dato : 13-02-04 22:45

Tak for svaret, det tror jeg ikke passer på ham.
Med venlig hilsen
Anne Grethe Kolstrup, 3140 Aalsgaarde

Fra : Hans Poulsen

Dato : 13-02-04 21:32

Anne Grethe Kolstrup skrev:

> I en dødsannonce for min oldefar står der A. D. F., Dbmd.
> Det sidste ved jeg godt, men hvad betyder A. D. F.?
> Med venlig hilsen Anne Grethe Kolstrup 3140

Kære Anne Grethe Kolstrup

Der kommer forhåbentlig én, som kan hjælpe dig.
Desværre er jeg helt blank. Hvilket årstal er der
tale om? Var det en dødsannonce i en almindelig avis?
Var din oldefar medlem af en loge? Havde han gjort sig
gældende inden for militæret? Jeg er lige så spændt på det
rigtige svar, som du er.

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Anne Grethe Kolstrup

Dato : 13-02-04 22:39

Kære Hans Poulsen
Min oldefar blev Dannebrogsmand i krigen 1864. Jeg ved ikke andet om ham.
Han boede i Gøttrup og var husmand og grøftegraver. Senere arbejdsmand i
Øster Brønderslev . Flyttede til Aalborg da han var omkring 80 år, så jeg
tror ikke han var medlem af en loge, men man kan jo aldrig vide.
Dødsannoncen stod i Aalborg Amtstidende d 11 og 12 oktober 1935, indrykket
af hans familie.