fødsel outrup, morsø sønder, th
Fra : allan madsen

Dato : 10-02-04 21:17

et opslag i outrup sogns kirkebog ønskes

ft-1850 thisted morsø sønder, karby, karby bye, , et hus, 23 ft-1850
niels terkildsen, 42, gift, , tømmermand, husfader, ovtrup sogn, thisted

hvilket indikerer fødsel ca. 1808

ft 1834 thisted, morsø sønder, karby, karby bye, , en gård, 29
twekild nielsen bech, 59, gift, gårdmand,
else marie larsdatter, 59, gift, , hans kone,
niels terkildsen, 28, ugift, , deres børn

hvilket indikerer fødsel ca. 1806

er det mon hans forældre ?

jeg ville være meget glad for en fødsel

mvh allan ringsborg madsen

Fra : Show The Andersens

Dato : 11-02-04 07:00

"allan madsen" <ringsborg@madsen.dk> wrote in message
> [...]

> twekild nielsen bech, 59, gift, gårdmand,
> else marie larsdatter, 59, gift, , hans kone,
> niels terkildsen, 28, ugift, , deres børn

Du nærmer dig nogle navne der ligner dem som jeg gransker i Karby i
øjeblikket. Jeg har egentlig ikke engang helt styr på sammenhængen i mit
eget endnu, men hvis denne familie er din så tror jeg på sigt vi kan
få¨noget ud af at at sammenligne.

Annette Jordan

Fra : allan madsen

Dato : 11-02-04 10:09

jamen det lyder da meget spændende, det er jo altid rart at have nogen
at diskutere med. så det ser jeg frem til.
jeg har dog allerede en del navne fra mors. f.eks ringsborg, friis,
brochmann/brockmand (med varianter), schytte mm.

mvh allan

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-02-04 18:54

Tue, 10 Feb 2004 21:17:16 +0100, skrev allan madsen:

> [...]
>twekild nielsen bech, 59, gift, gårdmand,
>else marie larsdatter, 59, gift, , hans kone,
>niels terkildsen, 28, ugift, , deres børn

Denne - og det andet fra Karby - lægger jeg billet ind på til i
morgen. Den seneste uge har det bare væltet ind med forespørgsler om
Mors og jeg er kommet lidt i bagefter

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : allan madsen

Dato : 11-02-04 19:35

nå den har du også, men giv dig bare god tid, det løber jo igen steder.

men du skal have så mange tak

mvh allan

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-02-04 17:24

> [...]

>twekild nielsen bech, 59, gift, gårdmand,
>else marie larsdatter, 59, gift, , hans kone,
>niels terkildsen, 28, ugift, , deres børn

Outrup kirkebog 1789-1813, C137-8. film 1/3, side 50:
D. 20de Januar hiemmedøbt et Drengebarn, kaldet Niels.
Forældrene: Terkild Sørensen Smed og H. Anne Christensdatter, boende i
Outrup.- D. 8de Februar blev Daaben publiceret.
Fadderne: Johanne Sørensdatter af Fiallerslev, Niels Wæver, Christen
Mark, Anne Michelsdatter og Anne Kirstine Andersdatter, alle af
Outrup.

Fra : allan madsen

Dato : 12-02-04 17:43

mange tak kurt, men kan du lige give et årstal ?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 12-02-04 17:47

Thu, 12 Feb 2004 17:42:33 +0100, skrev allan madsen:

>mange tak kurt, men kan du lige give et årstal ?

Er det vigtigt? Oh well, det var i 1807

Fra : allan madsen

Dato : 12-02-04 18:12

rigtig mange tak