Hjælp til tydning indlæg 2
Fra : Jan Østergaard

Dato : 10-02-04 15:07

Hej gruppe.

Er der nogen som kan hjælpe med at tyde følgende?
Scanningen ligger på dk.binaer.historie og hedder indlæg 2.

Jeg er nået frem til følgende, hvis det er rigtigt:
Venstre side: Gaardmand Jens Nielsen og Hustru Anne Kirstine Thomasdatter

af Østergaard i Sønderbye

Højre side: Fremb. af Christen Nielsen Vestergaards Hustru Kirsten
Thomasdatter

af Rüpimhuus i Borberg.

Fadd. --- Christen Nielsen Vestergaard af Rüpimhuus i Borberg Gaardmand

Anders Christensen Storgaard af Hanberg. Husmand Niels. Resten har jeg svært
ved at tyde.

Resten har jeg svært ved at tyde.

Mvh

Jan Østergaard

---

Fra : Arne Feldborg

Dato : 10-02-04 15:49

"Jan Østergaard" <j_andersen-slettes@stofanet.dk> skrev Tue, 10 Feb 2004
15:07:21 +0100

>Fadd. --- Christen Nielsen Vestergaard af Rüpimhuus i Borberg Gaardmand

Bemeldte Christen Nielsen Vestergaard osv

>Anders Christensen Storgaard af Hanberg. Husmand Niels. Resten har jeg svært
>ved at tyde.

Niels Pedersen Brændgaard af Sønderbye i Handberg, Gaardmand Jens
Terkildsens Hustrue Karen Jensdatter af Lille Tingskou i Handberg.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Jan Østergaard

Dato : 10-02-04 19:48

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Tusinde tak for hjælpen Arne

Mvh

Jan Østergaard

---

Fra : Valdemar Lund

Dato : 11-02-04 10:47

> [...]
> mvh, A:\Feldborg
>
> Ikke for at det er nemt at se, men stedet hedder altså Risumhus og ligger
i sdr. Hvam, Borbjerg sogn.

mvh. Valdemar Lund.

Fra : Jan Østergaard

Dato : 11-02-04 17:14

"Valdemar Lund" <valdemar@lund.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

> svært

> i sdr. Hvam, Borbjerg sogn.
>
> mvh. Valdemar Lund.

Tak for hjælpen.

Mvh
Jan Østergaard

---

Fra : Valdemar Lund

Dato : 12-02-04 21:49

> Tak for hjælpen.
>
> Mvh
> Jan Østergaard

Hej Jan.
> Jeg må sende til gruppen da jeg ikke kom igennem på din E.mail adresse
> Jeg kiggede lidt på disse navne igen og kan se at hvis du får fat i bogen
Fem Hardsysselslægter vil du kunde finde en masse forhistorie.
Det er muligt at Holstebro museum stadig har nogle liggende.

mvh. Valdemar Lund.> ---