Hellesen i Frederiksborg Amt
Fra : Jan Wibrand

Dato : 09-02-04 21:47

i 1600- og 1700-tallene lever i det nordvestlige af Frederiksborg Amt et par
familier med efternavnet HELLESEN.
En af grenene har forældrene Helle Pedersen (1670-1743) i Torup Sogn. Først
gift med Dorthe Pedersdatter (måske Hansdatter) (omk. 1688-1724), dernæst
med Ellen Olufsdatter/Olsdatter.
En anden gren er samlet omkring Blistrup Sogn. Her er forældrene Helle
Nielsen (1711-1761), der er gift med Johanne Olufsdatter (1698-1783).

Er der nogen, der kender til evt. sammenhæng mellem disse eller i øvrigt har
udredet denne familiestruktur ? ? ?
Så vil jeg være taknemmelig for at vide lidt om det.

Mange hilsener,
Jan Wibrand,
Jan@Wibrand.dk
Tlf. 4345 1013.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 10-02-04 08:57

"Jan Wibrand" <jan@wibrand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> udredet denne familiestruktur ? ? ?
> Så vil jeg være taknemmelig for at vide lidt om det.

Jeg kan anbefale dig at søge i www.familysearch.org,
her er der i hvert fald oplysninger om det første sæt
forældre, du nævnte.
Gå ind i Pedigree Resource File, når du har søgt
på "Hellesen", og der kan du dykke ned i selve
denne families historie, hvis du klikker på
"Submission Search", og skriver "Hellesen" som søgeord.

Mvh.Bodil.