Discus
Fra : Martin Schou

Dato : 14-02-04 11:46

Hejsa
Så har jeg fået flere fisk. Nemlig 2 discus. De er godt nok lidt sjovere end
de 2 scalarer jeg havde i forvejen.
Scalarerne sidder konstant helt ude ved en af sideruderne og er kedelige.
Men de 2 discus svømmer rundt og ser ud til at have det rigtig godt.

Men da jeg købte dem fik jeg frosne røde myggelarve med til dem. Det
underlige er at de næsten hele tiden spytter dem ud igen efter at have taget
dem ind i munden. Er det normalt ? eller det bare fordi de ikke er sultne
nok?
Har læst et sted at det er en god ide at lade fiskene tage sig an fastedag
en gang om ugen er det rigtigt ?

Ellers nogen kommentarer ?
Jeg synes antallet af fisk er meget passende som det er. Men tager da gerne
imod forslag til evt. udbygning af bestanden.

200 L
10 sort neon
2 små scalare (ca. 4-5 cm)
2 discus
Div. planter og rødder.
28 grader C
pH ca. 6,5

Hilsen Martin

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-02-04 17:08

"Martin Schou" <fake@made.up> skrev i en meddelelse
> 200 L
> 10 sort neon
> 2 små scalare (ca. 4-5 cm)
> 2 discus
> Div. planter og rødder.
> 28 grader C
> pH ca. 6,5

Jeg er ikke discus-mand, og har heller ikke den store viden på det område,
men jeg kan huske følgene påstande:
a) Discus + scalare er ikke helt så godt. I den sammensætning skulle
scalarerne nærmest være nogle bøller.
b) Discus skal gå i blødt vand. Hvilken effekt hårdere vand har på dem ved
jeg ikke.

Jeg kan ikke ikke argumentere for det, jeg siger bare hvad jeg har hørt, men
måske nogle discus-folk i gruppen har nogle tips. Det ser ud til, at jeg er
den første til at svare, så jeg ville lige sige det

Fra : Martin Schou

Dato : 15-02-04 11:34

> Jeg er ikke discus-mand, og har heller ikke den store viden på det område,
> men jeg kan huske følgene påstande:
> a) Discus + scalare er ikke helt så godt. I den sammensætning skulle
> scalarerne nærmest være nogle bøller.

Hmm jeg havde ellers læst i en akvariebog at det var den perfekte
sammensætning ^^

Martin

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 15-02-04 15:39

Jeg tror nu ikke der er det helt store om snakken - jeg har i hvert fald set
discus og scalare gå fint sammen op til flere gange...

Mikkel

Fra : H.O.T

Dato : 15-02-04 18:02

Hvis discus ikke vil spise, er det da meget almindeligt, at man putte nogle
scalaer end til dem, for
at få dem til at spise....

Men når de er større, ved jeg ikke om det er godt...

Henrik

Fra : Thomas Fischer

Dato : 16-02-04 11:39

Hej Jeg har selv diskus og har set at nye fisk lige skal vende sig til
tanken før de tager foder. Giv dem lidt tid så skal det nok komme. Mygge
larver er fint til discus.

Jeg ved ikke noget om scalarer og discus.

Antallet af fisk er ok, jeg er sikker på at de nok skal begynde og spise.