Lotteriseddel?
Fra : Jan

Dato : 13-02-04 19:37

Jeg skal i weekenden se på en Golf IV diesel som har kørt godt
200.000km. Det siges at en sådan motor sagtens kan køre 500.000km med
godt vedligehold, men omvendt ser man jo også biler som får skiftet
motor efter ca 250.000 km.

Hvordan kan jeg bedt muligt få et indtryk af motorens tilstand (uden
at få fedtede fingre, jeg er ikke mekaniker el lign)?.

Hvordan ser man at den er ved at være slidt? Hvad er det man skal
spørge ind til?

Og et tillægsspørgsmål: HVIS nu motoren senere skal skiftes, hvad
koster en ny så? Kan man alternativt renovere den?

pft. Jan

Fra : Rasmus

Dato : 13-02-04 21:14

"Jan" <janbyrgesen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan kan jeg bedt muligt få et indtryk af motorens tilstand (uden
> at få fedtede fingre, jeg er ikke mekaniker el lign)?.

Få FDM til at undersøge den....

mvh
Rasmus

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-02-04 23:14

Jan wrote:
> Hvordan ser man at den er ved at være slidt? Hvad er det man skal
> spørge ind til?

Se på hvor meget svinet ryger og farven. Er farven blå er det slemt.
Hvid er vanddamp. Sort er den nok skruet for højt op i pumpen.

Eller som en der før har skrevet. Kør motoren varm. Pil olie
påfyldningsproppen af og lig den løst i hullet Proppen skal ligge
stille. Hvis ej er det fordi der er over tryk under proppen og
moteren er slidt.

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 10:14

> [...]
> påfyldningsproppen af og lig den løst i hullet Proppen skal ligge
> stille. Hvis ej er det fordi der er over tryk under proppen og

Nu skal proppen ikke ligge helt stille, man plejer at sige at den ikke må
falde af.
Den vil altid hoppe lidt, selv på en helt ny motor.

Ellers kan du lade FDM afprøve den eller du kan køre til et værksted der kan
lave en Goller test.

/Claus