Ny motor i bussemanden's bil ;)
Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-04 18:49

Hej Rødder ...

(Ups : glemte lige : og rødinder ;)

Pheeeew ..

Så er vi startet på at få en anden maskine i brormand Claus's fine
hvide Sierra - interesserede , kan se epistlerne på gruppens
hjemmesider under fotostorier.

Hvis jeg ellers kan få tinge til at virke, tester vi nok et web-camera
i morgen - hvordan det ses, vil stå på samme sider.
(hvis møget ellers virker)

demontering af motor : 45 minutter !! og så på en fredag d. 13

Weird ....

(ok , nu er det jo ikke ligefrem 1.ste gang)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-02-04 18:51

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Hej Rødder ...

> demontering af motor : 45 minutter !! og så på en fredag d. 13

Var det en invitation? :)

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-04 19:14

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :

>Var det en invitation? :)

Øeh - hvis du da gerne vil have en elendig motor , så : Ja!

Spøg til side - er du i nabolaget, er du jo altid velkommen til en kop
tår kaffe og et par løgnehistorier ;)

Hans bil dumpede jo med et brag til syn, blandt andet pga motoren, så
vi skifter skidtet, og de andre detaljer, som kødben og styrekugler
etc.

Selv dørene kunne synsgesp^r^r^r^r...manden (*1)ikke li', så den må jo
låne et par låger fra en af de andre (heldigt, alle karosseri-
varianter forefindes på lager, ikke sandt ..... grin)

*1 Han var lidt for morgenfrisk ;(

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Aadam Heelm

Dato : 15-02-04 01:39

> Hans bil dumpede jo med et brag til syn, blandt andet pga motoren, så
> vi skifter skidtet, og de andre detaljer, som kødben og styrekugler
> etc.

Men kunne i ikke bare "justere" lidt på den gamle motor, hvis det blot
var fordi den forurenede lidt rigeligt?

> Selv dørene kunne synsgesp^r^r^r^r...manden (*1)ikke li', så den må
> jo låne et par låger fra en af de andre (heldigt, alle karosseri-
> varianter forefindes på lager, ikke sandt ..... grin)

Det virker da helt latterligt. I en af Saaberne jeg var til syn i så da
langt værer ude end den smule rust. Det har, som jeg kan se det, ikke
nogen sikkerhedsmæssig betyding.

> *1 Han var lidt for morgenfrisk
Lyder sådan.

Mvh

Aadam

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 07:17

Aadam Heelm <adamFJERN@FJERNpost4.tele.dk> skrev :

>Men kunne i ikke bare "justere" lidt på den gamle motor, hvis det blot
>var fordi den forurenede lidt rigeligt?

Måske, måske ikke , men siden den også smed lidt rigeligt olie fra
pakningerne, og skulle have nye paraplyer, så er det ligeså nemt, at
nappe en motor man ved er 100% iorden - og smide den i , i stedet for

Motoren fra den gamle Sierra Stationcar går som en drøm, og havde jo
været synet, kort før den blev stillet til side.

Jeg havde jo ellers fået bilen lavet synsklar igen, og fået den synet,
men det år, den har stået, næsten urørt, fik oversiden af karossen til
at lege gemmeleg. fred være med det, men den's hjerte lever skam
videre i bedste ånd.

>Det virker da helt latterligt.

Ja - men fair nok, så skal den have nye dørbunde, ingen tvivl.

der kommer lidt billeder, og close_up's

>Lyder sådan.

Jeg bærer nu ikke nag, bilen skulle jo efter min egen overbevisning
dumpe på styretøjet, da jeg jo selv plejer at skose folk der kører
rundt med tvivlsomt styretøj - og forureningen fra motoren ? Tjaehhh
- selv om jeg selv ryger som en skorsten, så er det egentligt iorden.

(lygteindstillingen har brormanden selv indrømmet at have justeret på)

Det er udelukkende vores egen fejl, vi overså styrekugler/bærearme.

på bundlinien kommer så det plus, at bilen, når den er ok, bliver i
enddog meget fin stand, og kan klare de næste 4-6 år som en svedske

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 10:20

> på bundlinien kommer så det plus, at bilen, når den er ok, bliver i
> enddog meget fin stand, og kan klare de næste 4-6 år som en svedske

Men du giver vel kun ½ års garanti og ½ års reklamationsret på reparationen

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 10:40

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Men du giver vel kun ½ års garanti og ½ års reklamationsret på reparationen

Hvis du følger billedstrømmen, er det ham selv der må lave det meste
af arbejdet , så han kan kun have sig selv at takke, hvis noget mod
forventning skulle kikse.

(Jeg har pt. rigeligt med at lakere lampeskærme og lave ekstra lys )

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-02-04 13:16

> Men du giver vel kun ½ års garanti og ½ års reklamationsret på
reparationen

Til venner og bekendte gives aldrig over KG (kantstensgaranti)

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-02-04 14:36

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev

> reparationen
>
> Til venner og bekendte gives aldrig over KG (kantstensgaranti)

Det hedder OKgaranti, den gælder til du kører over kantstenen.

Mvh.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-02-04 20:43

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> demontering af motor : 45 minutter !! og så på en fredag d. 13
>
> Weird ....

og hvad sagde jeg i en anden tråd om jeres tempo

Hvad vil du så få tiden, efter kl 12:00 i morgen lørdag, til at gå med ?

Nå jo, lufte gødyr, sikret dig at alle igler er væk før bilen startes osv.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-04 10:30

> [...]

> Hvis jeg ellers kan få tinge til at virke, tester vi nok et web-camera
> i morgen - hvordan det ses, vil stå på samme sider.

Hej selv rod

Har ellers forsøgt at vinkt til dig flere gange, men nej.
Du er observeret op til flere gange på det cam, ligeså er brormand.
Men hvad der ikke er observeret er Sierra.
Hvad er der sket?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-04 11:46

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Hej selv rod

;)

>Har ellers forsøgt at vinkt til dig flere gange, men nej.

*Du må* ha' dig et webcam ;)

>Du er observeret op til flere gange på det cam, ligeså er brormand.

Så skulel du se lidt tidligere i dag ;)

>Men hvad der ikke er observeret er Sierra.

Den er der nu - på forsiden af gruppens hjemmeside, er et link
"værkstedet"

>Hvad er der sket?

Please ! don't ask

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-04 11:52

> Den er der nu - på forsiden af gruppens hjemmeside, er et link
> "værkstedet"

Hmmm, lidt pan til venstre og lidt ned, så er den helt i vinkel.

OK, før jeg nåede at trykke 'Send' så var det ændret.

Sikke pæn tunge brormanden har *LOL*

> Please ! don't ask

OK, I won't

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 14-02-04 12:42

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Please ! don't ask

Hvad så Herr Frørup? Har du trillet den om på skjoldet?

-M

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-04 12:42

On Fri, 13 Feb 2004 18:48:50 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Hvis jeg ellers kan få tinge til at virke, tester vi nok et web-camera
>i morgen - hvordan det ses, vil stå på samme sider.
>(hvis møget ellers virker)

Det virker: ROFL - du må snart i avisen, mand

/Mogens

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-04 13:21

On Sat, 14 Feb 2004 12:41:38 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Det virker: ROFL - du må snart i avisen, mand

ROFLMAO -> løsner bukserne, stopper skjorten ned og smiler til
kameraet. Top underholdning

/Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-04 13:39

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> ROFLMAO -> løsner bukserne, stopper skjorten ned og smiler til
> kameraet. Top underholdning

Nu er der da censur på, de har hængt en plade op

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-04 13:41

On Sat, 14 Feb 2004 13:39:14 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Nu er der da censur på, de har hængt en plade op

Webcam 2 ?

/Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-04 13:48

> Webcam 2 ?

Det står at det er indkørslen, Jan er dog også observeret der.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-04 23:05

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Det står at det er indkørslen, Jan er dog også observeret der.

Gudskelov *det* kamera var slukket i morges ;)

Det eneste der er lidt trist for jer, er at der ikke er lyd på , i
havde ganske enkelt brækket jer af grin ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-04 23:30

> [...]

Det var ikke meget at se af Jan

> Gudskelov *det* kamera var slukket i morges ;)

Hvad klokken snakker vi da om?

> Det eneste der er lidt trist for jer, er at der ikke er lyd på , i
> havde ganske enkelt brækket jer af grin ;)

Så kender du jo dit næste projekt
Hvis du da vil have det på samvittigheden.

Er de 3.4Mb samlet output, eller hvad ?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 00:15

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Det var ikke meget at se af Jan

Jeg tror Mogens kiggede tidligt i morgen.

>Hvad klokken snakker vi da om?

tidligt ;)

>Så kender du jo dit næste projekt

Joehhhhhh......

>Hvis du da vil have det på samvittigheden.

Jeg har ingen hæmninger på det punkt, men af hensyn til folk og fæ,
bør der nok lyttes under det som amerikanerne kalder "parental
supervision"

Vi (brormanden og jeg) kan af og til diskutere noget heftigt, og skægt
nok, ender vi altid med at være "geniale"

>Er de 3.4Mb samlet output, eller hvad ?

Det er hvad der udadgående er leveret i throughput det meste af dagen
altså 3.4Mbit/s - 2 stk 2048 linier for fuld hammer.. godt det er
til fast pris ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 09:54

On Sun, 15 Feb 2004 00:14:32 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Jeg tror Mogens kiggede tidligt i morgen.
^^^^^^^^ ^^^^^^^^
:)

/Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-02-04 13:13

> Jeg har ingen hæmninger på det punkt, men af hensyn til folk og fæ,
> bør der nok lyttes under det som amerikanerne kalder "parental
> supervision"

Du skal da bare have installeret er 'beeep-filter'.
Lissom hende i 'Fint skal det være' ville have installeret i sit fjernsyn.

> Vi (brormanden og jeg) kan af og til diskutere noget heftigt, og skægt
> nok, ender vi altid med at være "geniale"

Afhænger det geniale af klokken eller hvad

> Det er hvad der udadgående er leveret i throughput det meste af dagen
> altså 3.4Mbit/s - 2 stk 2048 linier for fuld hammer.. godt det er
> til fast pris ;)

og hvad sagde Gallup eller hvem det nu var at det mest sete program var?
Det var selvfølgelig Stevns lokal TV.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 13:22

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Du skal da bare have installeret er 'beeep-filter'.
>Lissom hende i 'Fint skal det være' ville have installeret i sit fjernsyn.

Hehe - kan du huske tiden da der var prøvebillede på tossekassen ?
Sådan en lyd ville strømme ud af folks højttalere.

>Afhænger det geniale af klokken eller hvad

Der tegner sig en tendens, til at det sker, når noget rigtigt bøvler

>og hvad sagde Gallup eller hvem det nu var at det mest sete program var?
>Det var selvfølgelig Stevns lokal TV.

Hene ... om ikke andet har det fået den virkning at vi må gemme os
bag noget, hvergang underhylerne skal hives op ;)

(eller rumpeteren klør)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-02-04 13:46

> Hene ... om ikke andet har det fået den virkning at vi må gemme os
> bag noget, hvergang underhylerne skal hives op ;)
>
> (eller rumpeteren klør)

ØV
Der røg den faste lørdagsunderholdning

Jeg har undret mig over en ting.
Hvordan bærer I jer ad med at holde igler og gødyr væk.
De bliver jo altid omtalt til daglig, men nu er de ikke at se.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 15:21

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Jeg har undret mig over en ting.

>Hvordan bærer I jer ad med at holde igler og gødyr væk.
>De bliver jo altid omtalt til daglig, men nu er de ikke at se.

Den kære "igle" blev jo syg, og forlod denne verden - gødyret slumrer
, men kommer nok snart over til os

3 x gåtur til Ford i går ..... tager jo lidt på tøsens kræfter

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 15:33

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>De bliver jo altid omtalt til daglig, men nu er de ikke at se.

Gødyret ligger og gumler kødben på webcam 2

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-04 13:50

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>ROFLMAO -> løsner bukserne, stopper skjorten ned og smiler til
>kameraet. Top underholdning

Ups.... <grin>

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-04 18:56

> Ups.... <grin>

Nåda, kaffepause.

Det med bukserne og at skiltet hænger så skævt får sat tankerne i gang.
Sammenholdt med at I ikke er færdige endnu.
Er det mon 'kun' kaffe

Nå, skidt-pyt-da, det er lørdag og efter den kommer jo søndag.
Det er ellers dejlig underholdning.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-04 19:59

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Nåda, kaffepause.

Jep - kaffe i stride strømme, inden vi fik set os om i går, var
klokken meget sent (2, halv 3)

Jeg sad og puslede til klokken 4 morgen, og fik kun et par timers
søvn, så jeg er uhyggeligt kuldskær i dag.

>Det med bukserne og at skiltet hænger så skævt får sat tankerne i gang.
>Sammenholdt med at I ikke er færdige endnu.
>Er det mon 'kun' kaffe

Og føde ;)

Vi skal jo ikke slå nogen rekorder, så vi pusler omkring den ny motor,
og der er jo også et par detaljer i styretøjet, der skal laves

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-02-04 20:17

<jan@stevns.net> skrev

> Vi skal jo ikke slå nogen rekorder

Det ville da også være synd at gøre det!

Mvh.

Uffe Ravn
Rekord indehaver.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-04 21:19

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

><jan@stevns.net> skrev

>Det ville da også være synd at gøre det!

>Mvh.

>Uffe Ravn
>Rekord indehaver.
^^^^^^

Hehe ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 14-02-04 16:08

Det er dælme imponerende at en så stor mand kan bevære sig så meget på bare
2 sekunder !!

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-04 23:07

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev :

>Det er dælme imponerende at en så stor mand kan bevære sig så meget på bare
>2 sekunder !!

Når man kender "Hawai-teltet" kan intet undre ;)

På et tidspunkt skal jeg tage et billlede når bilen atter er nede fra
bukkene, og det vil være klart for alle og enhver, hvor "der ikke
arbejdes under en bil, der ikke er klodset op"

<<<holder armene over hovedet, og løber væk, skrigende af grin.avi >>>

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 15-02-04 10:28

Havde det egentlig været nødvendigt med en anden motor bare for lidt
forhøjede udstødnngsværdier ? - jeg læser også ofte med på den svenske
gruppe, og der ovre er der et yndet cowboytrick når HC er forhøjet - om det
også hjælper på CO ved jeg dog ikke..
Tricket går ud på at køre bilen godt tom for benzin, og lige inden man kører
til syn fylder man et par liter karburatorsprit eller 3 på - så skulle
udstødningsværdierne passe....
Om det hjælper, skal jeg dog ikke kunne sige...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 10:43

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev :

>Havde det egentlig været nødvendigt med en anden motor bare for lidt
>forhøjede udstødnngsværdier ? -

De "lidt forhøjede værdier" er ikke kun lidt, det mindste den kom ned
på var 6 .... når maskinen gik med temmeligt høje snoninger, mellem
1500 og 3/4000 lå tallet på 10-12

"det" er ikke god værkstedshumor ;(

anyroads, den anden maskine gik i stationcaren 13.5 km/l - og iflg
Claus gik den vi har pillet ud knap 10

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 14:48

On Sun, 15 Feb 2004 10:42:39 +0100, jan@stevns.net wrote:

> [...]
>1500 og 3/4000 lå tallet på 10-12
>"det" er ikke god værkstedshumor ;(
>anyroads, den anden maskine gik i stationcaren 13.5 km/l - og iflg

Giraffen er fundet frem igen - måske man er kommet på andre tanker..:)

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 15:20

>Giraffen er fundet frem igen - måske man er kommet på andre tanker..:)

Jep - den gode maskine, skulle jo droppes i hullet

og om lidt, skal den startes op ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 17:53

On Sun, 15 Feb 2004 15:19:31 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Jep - den gode maskine, skulle jo droppes i hullet

Jow, jow - men det var jo sket.

>og om lidt, skal den startes op ;)

Hvad står der på skiltet? -> lidt svært at læse.....
(It's auve...)

/Mogens

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 17:54

On Sun, 15 Feb 2004 17:52:40 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>(It's auve...)

ALIVE - ou-kay

/Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-02-04 23:06

> ALIVE - ou-kay

Det havde da været lettere med lyd på
og som Jan jo har udtalt, sjovere for os andre.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 23:19

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Det havde da været lettere med lyd på
>og som Jan jo har udtalt, sjovere for os andre.

Joehhh - måske nærste gang, der kan køres streaming video ?

Jeg ved det ikke ....

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why