Nummerpladeoplysning
Fra : Bjarne Larsen

Dato : 13-02-04 16:54

Kan man få oplyst navn og adresse på en nummerplade ?.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-04 17:00

"Bjarne Larsen" <mepost@sol.dk> skrev :

>Kan man få oplyst navn og adresse på en nummerplade ?.

Nej !

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-02-04 17:00

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Nej !

Det er da for hulen også ligemeget. Nummerpladen hedder ikke noget og man _ved_
jo hvor den er! Ihvertfald når man kigger på den

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 17:12

> Det er da for hulen også ligemeget. Nummerpladen hedder ikke noget og man
_ved_
> jo hvor den er! Ihvertfald når man kigger på den

Det ville nok også være omsonst at registrere adressen, den skifter jo stort
set adresse hele tiden.

/Claus

Fra : Bjarne Larsen

Dato : 13-02-04 17:27

Så kan jeg bedre lide svaret "nej"

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-02-04 17:38

"Bjarne Larsen" <mepost@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Så kan jeg bedre lide svaret "nej"

"Som man råber i skoven, får man svar" er det ikke sådan man siger? Du
spørger om adressen på en nummerplade, det var der så nogle der lige ville
lave lidt sjov med - det tager ingen vel skade af...
Grunden til man ikke kan få oplyst adressen på ejeren er af den simple årsag
at det ville være en anelse for nemt for en biltyv at finde ud af hvor den
lækre øse holder om natten...

Fra : Klaus G.

Dato : 13-02-04 22:18

> Grunden til man ikke kan få oplyst adressen på ejeren er af den simple
årsag
> at det ville være en anelse for nemt for en biltyv at finde ud af hvor den
> lækre øse holder om natten...

Ja eller stå ved diverse udfaldsveje ved storbyer, og så se efter folk som
har pakket bilen og køre syd på på ferie, eller hvad ved jeg. Så ved man jo
at der ikke er nogen hjemme...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Sniffer

Dato : 14-02-04 10:10

> "Som man råber i skoven, får man svar" er det ikke sådan man siger? Du
> spørger om adressen på en nummerplade, det var der så nogle der lige ville
> lave lidt sjov med - det tager ingen vel skade af...

Hvordan ville du ellers spørge ??? Man kan jo joke med stort set alt, men så
er der nogle mennesker, de såkaldte "voksne børn", som bare ikke kan blive
voksne, og som altid og til evig tid benytter enhver lille lejlighed til at
komme tilbage i sandkassen.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-04 10:27

"Sniffer" <mepost@sol.dk> skrev :

>Hvordan ville du ellers spørge ???

Man kan spørge på mange forskellige måde - et rigtigt godt spørgsmål
er et af den slags hvor den/de adspurgte får en god ide om hvor man
"vil hen" med sit ?

> [...]
>såkaldte "voksne børn", som bare ikke kan blive voksne, og som altid
>og til evig tid benytter enhver lille lejlighed til at komme tilbage

Gud fader bevares - du må da leve et trist liv, hvis din hverdag bærer
præg af den indstilling du lægger for dagen her.

Når jeg i første omgang besvarede med et kort og kontant "nej!" var
det ikke fordi der er varianter, men fordi det over en bred kam er
nemmest at bare svare nej. Så kan Bjarne (den oprindelige spørger) jo
bagefter spørge lidt mere uddybende hvis det er nødvendigt for ham at
vide mere.

Nu er de fleste brugere af denne gruppe, nok mest fordi det hverken
handler om raketvidenskab, eller knastør jura, men fordi mange finder
et sted med en fri omgangstone, og sikkert også fordi man kan få lov
at "ventilere lidt" , uden at skulle se på løftede pegefingre

Du har da snart været bruger af gruppen et stykke tid, så du burde
vide at der ikke er behov for at bøvse.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-04 18:45

"Bjarne Larsen" <mepost@sol.dk> skrev :

>Så kan jeg bedre lide svaret "nej"

Det skal du tage som det kommer - gruppen her er slet ikke uden humor
;)

Velkommen til , iøvrigt, hvis det er dit første besøg

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jogster

Dato : 13-02-04 20:18

> Kan man få oplyst navn og adresse på en nummerplade ?.

Hvis du mener ud fra en nummerplade... Så kan du godt, bare ring til
politiet og sig at der var en der kørte ind i din bil og du har
nummerpladen... eller sig at han holder på din private parkeringsplads....
ud fra de ting, har jeg tivertifald fået det oplyst et par gange (det har
været rigtigt, de gange jeg har sagt det)

Fra : Lars Hansen

Dato : 13-02-04 20:34

Bjarne Larsen wrote:
> Kan man få oplyst navn og adresse på en nummerplade ?.

Politiet må ikke oplyse adressen på baggrund af en nr. plade.

Jeg har dog selv prøvet på at gå forbi en Mercedes hvor nøglerne sad i.
Jeg ringede til politiet og sagde at jeg stod med nøglerne til den her
bil med den nr. plade.

De oplyste så adressen så jeg kunne aflevere nøglerne.

Mvh Lars