Karry lugt i belen
Fra : FnkyFrank

Dato : 13-02-04 12:16

Hej.

Når jeg har varmen tændt i bilen (Xantia 3.0 med klima), lugter der lidt af
karry. Det skal siges at jeg løb næsten helt tør for hydraulik olie for lidt
tid siden og lugten har været der siden.

Nogen der ved hvad der er galt ?

MVH Frank

Fra : H.S.

Dato : 13-02-04 13:34

"FnkyFrank" <dick@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lidt
> tid siden og lugten har været der siden.

- Har du købt den brugt af en termilsk familie ?

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-02-04 14:42

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote in message
> - Har du købt den brugt af en termilsk familie ?

Hmm - en krydsning mellem termitter og tamiler?

Jeg havde en Taunus Aut. købt af indvandrere der havde samme kendetegn - om
det var parfume, krydderi eller hydraulikken ved jeg ikke, men det gik da
over efter nogle måneder.

vh
Torben

Fra : Søren Blom

Dato : 13-02-04 13:32

"FnkyFrank" <dick@worldonline.dk> skrev
> Det skal siges at jeg løb næsten helt tør for hydraulik olie for lidt
> tid siden og lugten har været der siden.
>
> Nogen der ved hvad der er galt ?

Mangel på hydraulik olie måske

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 13-02-04 14:45

www.netrep.dk (under Kølesystem) står følgende om karry lugt:

Kan du pludselig lugte noget, der minder om en karrylugt, er det varm
kølervæske. Er det udpræget inde i kabinen, det lugter, kan det godt tyde
på, at varmeapparatet er blevet utæt. Læg dig ned og start med at undersøge
bundmåtten. Er den helt våd, er der tegn på en utæthed (hvis det ikke er
vinter, og du har slæbt en masse sne med ind i bilen). Nu skal du prøve at
kigge op under instrumentbordet inde på midten. Hænger der vanddråber, er
det meget sandsynligt, at det er varmeapparatet eller rørene dertil, der er
blevet utætte. Dette er ofte meget svært at komme til at skifte. Ofte skal
hele instrumentbordet ud af bilen, og det er ikke en opgave, du lige laver i
løbet af en lørdag eftermiddag. Det anbefales, at du opsøger et autoriseret
værksted.

Er det derimod ude fra motorrummet, lugten kommer fra, er der en utæthed
herude

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-04 15:09

"Michael Jørgensen" <skovbakkevej49@oncable.dk> skrev :

>Er det derimod ude fra motorrummet, lugten kommer fra, er der en utæthed
>herude

De er sgu' da heller ikke til at snyde ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-02-04 16:47

Hej!

FnkyFrank wrote:

> Når jeg har varmen tændt i bilen (Xantia 3.0 med klima), lugter der lidt af
> karry.

Et utæt varmeapparat vil give en fæl sødlig, vammel karrylugt... Jeg skiftede
mit varmeapparat sidste år pga. selvsamme lugt. Det tog en hel dag da
instrumentpanelet skulle ud :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Fam. Olsen

Dato : 13-02-04 17:58

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Jeg skiftede
> mit varmeapparat sidste år pga. selvsamme lugt. Det tog en hel dag da
> instrumentpanelet skulle ud :)

Det lyder som en Mazda.

MVH Niels

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-02-04 21:40

Hej!

"Fam. Olsen" wrote:

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skiftede
>
> Det lyder som en Mazda.

Langt fra - det er en Escort '96 :)

Man fornemmer dog at varmeapparatet er det _aller_ _første_ som monteres i
kabinen

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 13-02-04 23:42

Kim Voss Schrader wrote:

> Man fornemmer dog at varmeapparatet er det _aller_ _første_ som monteres i
> kabinen

Der tager du fejl. En Xantia er opbygget omkring varmeapparatet.

Ib Jakobsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-02-04 00:06

Hej!

Ib Jakobsen wrote:

> Der tager du fejl. En Xantia er opbygget omkring varmeapparatet.

Derfor kan min da også være konstrueret således :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 14-02-04 09:12

Kim Voss Schrader wrote:

> Hej!

> Derfor kan min da også være konstrueret således :)

Sagtens. Generelt er udskiftning af varmelegeme noget bøvl. Men der er da
undtagelser. I den ene ende ligger ascona B med et par minutter. I den anden ende
Ligger Xantia, som tager godt en dag. Det skal lige siges, at jeg har 25 års
erfaring i brancen, og alt værtøj til rådighed.

Ib Jakobsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-02-04 10:59

Hej!

Ib Jakobsen wrote:

> [...]
> Ligger Xantia, som tager godt en dag. Det skal lige siges, at jeg har 25 års
> erfaring i brancen, og alt værtøj til rådighed.

Okay, så er det nok en del mere besværligt end i min bil. Det tog en dags tid og
jeg havde ikke prøvet det før. Der var dog ikke nogen "ben" i at udføre
operationen, men man skal jo lige gennemskue hvordan tingene er skruet sammen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-02-04 13:07

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sagtens. Generelt er udskiftning af varmelegeme noget bøvl. Men der er da
> undtagelser. I den ene ende ligger ascona B med et par minutter.

Tja, sådan en har jeg ikke skiftet på, men på Kadett D hænger legemet kun i
slangerne inde bag en kappe der lige skal clipses af. Der er masser af
plads, så her taler vi også om minutter. Men sådan er det jo med gamle
Opeler, nemme at skrue på.

MVH Niels

Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-02-04 13:03

> Langt fra - det er en Escort '96 :)

Jamen det er jo ikke så langt fra endda. Ford ejer jo en %del af Mazda.

> Man fornemmer dog at varmeapparatet er det _aller_ _første_ som monteres i
> kabinen

Ja, og mht. Mazda'en er det værste sgu at var det ikke lige for et speeder
beslag i vognbunden, så kunne varmelegemet lige være trukket sidelæns ud af
selve kassen, og ville være skiftet på ca. 1/2 time. Kunne de for f..... da
bare have boltet beslaget fast i stedet for at have svejset. Den er helt
klart udviklet til at være højrestyret.

Kører man egentlig i venstre side i Japan?

MVH Niels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-04 13:42

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Kører man egentlig i venstre side i Japan?

Ja.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC