Køb af Audi A6.
Fra : Morten Lund

Dato : 13-02-04 10:05

Min storebroder overvejer at købe en Audi A6 2,5TDI fra 1995.

Er der nogle fælder ved netop denne bil?

Hvor langt skal man forvente den kan køre, inden den udtjent? Dem han kigger
på har alle gerne kørt over 300.000km

Og til sidst, hvad kan man forvente af benzinøkomi i en sådan bil?

--

---
Morten Lund

Fra : Lasse Kristiansen

Dato : 13-02-04 11:57

"Morten Lund" <mlu@cryptomathic.com> wrote in message

> Min storebroder overvejer at købe en Audi A6 2,5TDI fra 1995.
> Og til sidst, hvad kan man forvente af benzinøkomi i en sådan bil?

"Den er ikke-eksisterende.."

Hø hø.

--
Mvh, Lasse K.

Fra : Jan Wildau

Dato : 13-02-04 14:20

> "Den er ikke-eksisterende.."

Manden påpeger, at en TDi kører på diesel.

Der er to forskellige 2,5 TDi´ere i 1995. Een med 115 hk og een med 140 hk.

115 hk: 15,8 km/ltr
140 hk: 16,7 km/ltr

Den 140 hk model er altså mest økonomisk, hvis du kører i et roligt tempo.
Hvis du giver dem kniven på motorvejen skal du ikke regne med mere end 10-12
km/ltr, tror jeg.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-04 18:10

On Fri, 13 Feb 2004 14:19:40 +0100, "Jan Wildau" <jwn@vd.dk> wrote:

>Der er to forskellige 2,5 TDi´ere i 1995. Een med 115 hk og een med 140 hk.
>Den 140 hk model er altså mest økonomisk, hvis du kører i et roligt tempo.

Den 5-cylindrede er noget makværk, der æder topstykkerne (dyr rep.).
Læs tilbage i trådene -> der har stået en masse om det.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 18:29

"Mogens..." skrev

> Den 5-cylindrede er noget makværk, der æder topstykkerne (dyr rep.).
> Læs tilbage i trådene -> der har stået en masse om det.

Øhhhhh... Var det ikke V6'eren der godt kan lide topstykker?????????
2 af mine kollegaer har haft 5-benede Audi-dieseler uden den slags
problemer (en af hver..)
Og tager jeg helt fejl hvis jeg hævder at den 102-hestes
Transporter/Caravelle-maskine grundlæggende er den samme. "Min" forh.
Caravelle gik knap 350 kkm på 29 måneder uden bøvl fra maskinhallen.....

VenHils
Peter

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-04 08:19

On Fri, 13 Feb 2004 18:28:44 +0100, "Peter Juul"
<juuls(snabela)stofanet.dk> wrote:

> Var det ikke V6'eren, der godt kan lide topstykker?

Jow...

/Mogens

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 14-02-04 09:20

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Jow...
Vel kun diesel-udgaven??

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-04 09:31

On Sat, 14 Feb 2004 09:20:14 +0100, "Henrik Steffensen"
<hst@vip.cybercity.dk> wrote:

>Vel kun diesel-udgaven??

Claaa-aus! :)
(den nordjyske IT-mand, der ved en del om VAG)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 20:58

> Den 5-cylindrede er noget makværk, der æder topstykkerne (dyr rep.).
> Læs tilbage i trådene -> der har stået en masse om det.

Det er ikke den samm motor. Det er 2,5´eren i Passaten fra ´97 og frem, der
er noget juks.

/Jan W Nielsen

Fra : Morten

Dato : 13-02-04 14:17

Den bruger stort set ingen benzin - men til gengæld må du påregne et
temmeligt stort olieforbrug (ca. 1l pr. 15km.)