Forskel klima kontra Aircon??
Fra : Jenny Larsen

Dato : 13-02-04 09:33

Kort spørgsmål

Hvad er forskellen på et klimaanlæg ift. en aircondition ??
På forhånd tak

Erik
Der har klimaanlæg i sin Renault Laguna Stw.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 13-02-04 09:44

"Jenny Larsen" <jenl(fjern)@pc.dk> wrote in message
> Kort spørgsmål
>
> Hvad er forskellen på et klimaanlæg ift. en aircondition ??
> På forhånd tak

Normalt betyder klima at den selv holder temperaturen på det fastsatte,
aircon kan bare køle ned men styres manuelt.

Mvh
Jacob

Fra : LL

Dato : 13-02-04 09:49

> Hvad er forskellen på et klimaanlæg ift. en aircondition ??
> På forhånd tak

Ret mig hvis jeg tager fejl...

Klimaanlæg kan holde en konstant temperatur inde i bilen. Hvis du fx stiller
den på 21 grader, vil der, uanset temperaturen udenfor, være 21 grader i
bilen.

Aircondition kan levere kold og varm luft lige fra du starter bilen - men er
ikke styret af en given teperatur...

LL

Fra : Lars Detlef

Dato : 13-02-04 09:50

Kort svar...

Klima er som regel fuldautomatisk dvs. stil på 22 c og anlægget finder selv
ud af at varme/køle for at holde temp. og aircon er manuelt indstillet - så
her må du selv skrue op og ned...

/lars

Skoda Felicia Roadster 1960
www.detlef.dk/skoda

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-02-04 09:56

Jenny Larsen wrote:
> Hvad er forskellen på et klimaanlæg ift. en aircondition ??

Ikke noget. Det er det samme.
Forskellen på aut. klima og klima er, at den med aut. klima selv tilpasser
temperaturen, hastighed og retning.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morgan Jones

Dato : 13-02-04 13:58

> Hvad er forskellen på et klimaanlæg ift. en aircondition ??

Der er ingen forskel. Klima er den fordanskede version af Aircon. Basalt set
er der ->

A. Kold blæser / Varm blæser
B. Aircon med manuel indstilling (dvs. styrke 1,2,3,4,osv Varm/Kold)
C. Aircon med digital styring og måling i kabinen
D. Aircon med digital styring og måling i kabinen - Plus muligheden for
forskellige temperatur zoner

Morgan

Fra : Jenny Larsen

Dato : 13-02-04 15:06

Tusind tak for de mange svar, i min Laguna er
der bare et display, hvor jeg stiller den ønskede temperatur.
+ der er også fjernbetjent fyr i den.
Venlig hilsen
Erik

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 16:31

> Hvad er forskellen på et klimaanlæg ift. en aircondition ??

En termostat.

/Jan W Nielsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-02-04 16:40

> En termostat.

En lille smule mere vil jeg mene, men det er måske forskelligt fra mærke til
mærke, havd man kalder klima og aircon..
I min bil er der 6 temperaturfølere, en computer samt en elmotor på hvert
luftspjæld til forskel mellem aircon og klimaanlæg.

Niels

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-04 18:08

On Fri, 13 Feb 2004 16:39:40 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaardSLETDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

>En lille smule mere vil jeg mene

Meget mere.

>men det er måske forskelligt fra mærke til mærke, hvad man kalder klima og aircon..

Ikke hvis vi taler om et ægte klimaanlæg, IMO.

>I min bil er der 6 temperaturfølere, en computer samt en elmotor på hvert
>luftspjæld til forskel mellem aircon og klimaanlæg.

Aut. sluk ved fuldt speedertråd, affugter, aut. tænd og sluk af elfor-
og bagrude samt lignende ting, der gør livet perfekt indenbords

/Mogens

Fra : Uni Bull

Dato : 13-02-04 16:48

Jan W. Nielsen wrote:

> En termostat.

....men en vigtig termostat...
Alm. A/C er da rart nok, men i praksis er det jo et justeringshelvede - næh
ingen tvivl om at der skal være klimaanlæg/automatisk temp.styret A/C (eller
hvad man nu ønsker at kalde det) i min næste bil!!
--
Uni Bull
København K