spm om golf 3
Fra : bme

Dato : 12-02-04 20:47

Hej rødder (og i andre)

En kammy har investeret en slat penge i en golf3 og er nu ved at lære hvad
det vil sige at have bil.

Den skal have en gang ny olie, hvad kan en golf3 1.8 (90hk) gerne lide??
10w40 eller 5w40. Det skal siges at den har gået 140 kkm, og vi kender ikke
dens almindelige olieforbrug.

Hvad med tandremmen på en sådan en, hvor langt og hvor længe?

Kender i nogle gode billige onlinebutikker til indkøb af reservedele, skal
bruge et varmerør og et sæt skiver og klodser til den.

/bo

Fra : JEY

Dato : 12-02-04 21:08

> En kammy har investeret en slat penge i en golf3 og er nu ved at lære hvad
> det vil sige at have bil.

Stor tillykke... Perfekt valg !!

> Den skal have en gang ny olie, hvad kan en golf3 1.8 (90hk) gerne lide??
> 10w40 eller 5w40. Det skal siges at den har gået 140 kkm, og vi kender
ikke
> dens almindelige olieforbrug.

10w40... (og køb nu ikke det billigste)

> Hvad med tandremmen på en sådan en, hvor langt og hvor længe?

90.000 km eller hver 3. år !

www.krogslund.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 21:43

"JEY" <jey_2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Stor tillykke... Perfekt valg !!

> ikke
>
> 10w40... (og køb nu ikke det billigste)

Hvorfor ikke en olie som er tyndere når den er kold?

Siden olieskift ved 15.000 km har min egen Golf III kørt på Shell Helix
Ultra 5W-40. Fuldsyntetisk olie er da værd at ofre på sådan en slidstærk
maskine. Min har nu gået 212.000 og de hydrauliske ventilløftere er ednu
ikke begyndt at snakke.

> 90.000 km eller hver 3. år !

Det har jeg i hvert fald valgt at gøre.

http://www.nap.dk/ kan anbefales.

Hvad angår udstødning, så skal han holde sig fraa uoriginale. De holder slet
ikke så godt som de originale.

Mvh
Claus

Her kan I se det der er lavet ved min indtil nu. Jeg har haft det fra ny.
http://home20.inet.tele.dk/cnp/golf/sv.htm

Fra : Mogens...

Dato : 12-02-04 23:44

On Thu, 12 Feb 2004 21:42:31 +0100, "Claus Nygaard-Pedersen"
<cnp(at)ofir.dk> wrote:

>Hvad angår udstødning, så skal han holde sig fraa uoriginale. De holder slet
>ikke så godt som de originale.

Medmindre man kan finde ud af, hvem underleverandøren er!
Opel anvender Walker, så derfor køber jeg udstødningen "uorginalt" til
langt under prisen: "Don't work harder -> be smarter

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 18:04

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Medmindre man kan finde ud af, hvem underleverandøren er!
> Opel anvender Walker, så derfor køber jeg udstødningen "uorginalt" til
> langt under prisen: "Don't work harder -> be smarter

Jeg kiggede på 4 forskellige uoriginale udstødningsanlæg inkl. Walker og
alle var lavet af noget tyndt blik i forhold til den originale.

Mvh
Claus

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-04 18:23

On Fri, 13 Feb 2004 18:03:48 +0100, "Claus Nygaard-Pedersen"
<cnp(at)ofir.dk> wrote:

>Jeg kiggede på 4 forskellige uoriginale udstødningsanlæg inkl. Walker og
>alle var lavet af noget tyndt blik i forhold til den originale.

Muligt, men en uoriginal Walker er magen til den originale (Opel)

/Mogens

Fra : phk

Dato : 17-02-04 18:18

> Muligt, men en uoriginal Walker er magen til den originale (Opel)

Deraf kan man slutte at Opel er noget tyndt blik ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mogens...

Dato : 20-02-04 20:20

On Tue, 17 Feb 2004 18:18:08 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>Deraf kan man slutte at Opel er noget tyndt blik ;)

Man skal ikke skyde med sten, hvis man selv bor i et glashus! :)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-04 10:49

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnp(at)ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kiggede på 4 forskellige uoriginale udstødningsanlæg inkl. Walker og
> alle var lavet af noget tyndt blik i forhold til den originale.

Jeg kan her, omend lidt sent i diskusionen, fortæller at VW's org
udstødninger bliver lavet af Gillett.
Hvorvidt man kan købe Gillett udstødninger nogle steder ved jeg ikke.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===