Skivebremser mazda 90
Fra : Per H

Dato : 12-02-04 17:24

Hvordan skifter man bremseskiver på forhjulene på en Mazda 626 årg.
1990

Vh Per

icq 8212837

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 12-02-04 17:57

øhhh... skru hjulet af, skru kaliberen af, skru skiven af og saml det i
omvendt rækkefølge....

Fra : Max

Dato : 12-02-04 18:00

> øhhh... skru hjulet af, skru kaliberen af, skru skiven af og saml det i
> omvendt rækkefølge....

Bøh...! skal der bruges aftrækker eller noget i den stil...det kunne jo være
at det var det han var ude efter.

/M

Fra : Ulrich

Dato : 12-02-04 18:20

"Max" <maxses@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bøh...! skal der bruges aftrækker eller noget i den stil...det kunne jo
være
> at det var det han var ude efter.

Jeg kan sgu ik lige huske om min 626 var fra '90.
Men skiverne sad i hvert fald bag på navet,
så der skal aftrækker til.

--
Hygge Ulrich

Fra : Per H

Dato : 12-02-04 18:23

On Thu, 12 Feb 2004 17:56:37 +0100, "Martin / Fårevejle"
<jadahva@NEJhotmail.com> skrev:

>øhhh... skru hjulet af, skru kaliberen af, skru skiven af og saml det i
>omvendt rækkefølge....
>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

Det er bremseklodserne jeg mente sorry.

er bremseklodserne normalt ikke til at skifte med nogle jernsplitter
der skal tages ud? og så hive klodserne op.

Men det syndtes jeg ikke det er her.

Vh Per

icq 8212837

Fra : alexbo

Dato : 12-02-04 20:21

"Per H" skrev

> Men det syndtes jeg ikke det er her.

Caliberen sidder med to bolte, den skal af, så kan du skifte klodserne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per H

Dato : 12-02-04 20:34

On Thu, 12 Feb 2004 20:20:51 +0100, "alexbo"
<alexbo@post.cybercity.dk> skrev:

>"Per H" skrev

>Caliberen sidder med to bolte, den skal af, så kan du skifte klodserne.

kan det passe at der ved den foreste bolt er en gummipakning.?

Vh Per

icq 8212837

Fra : alexbo

Dato : 12-02-04 22:09

"Per H" skrev

> kan det passe at der ved den foreste bolt er en gummipakning.?

Der er ikke nogen forreste, der er en øverste og nederste, og hovedet er
enten 12 eller 14 mm.
Og der er gummipakninger ved begge to.
Du kan jo se klodserne indenunder caliberen, det skal være muligt at regne
ud hvordan man kommer derind.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 12-02-04 20:19

"Martin / Fårevejle" skrev

> øhhh... skru hjulet af, skru kaliberen af, skru skiven af og saml det i
> omvendt rækkefølge....

Det lyder jo nemt nok, det er bare ikke rigtigt.
Skiverne på en 626ér sidder bag navet.

mvh
Alex Christensen