/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Octavia 1.9 tdi Elegance - alternativer og~
Fra : Bo Dudek


Dato : 12-02-04 08:27

Hej

Jeg har en kammerat, der påtænker at købe en Skoda Octavia 1.9 tdi
Elegance - næsten ny eller helt ny. Størrelsen på bilen er nok
indiskutabel, men kan man få et par negative og positive kommentarer
med på vejen og måske et alternativ?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

 
 
p.jarnbak (12-02-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 12-02-04 09:21


"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
news:3ham201ubuh8pna9ft8qsm342e7ph0l8j8@4ax.com...
> Hej
>
> Jeg har en kammerat, der påtænker at købe en Skoda Octavia 1.9 tdi
> Elegance - næsten ny eller helt ny. Størrelsen på bilen er nok
> indiskutabel, men kan man få et par negative og positive kommentarer
> med på vejen og måske et alternativ?

Fed bil at køre i.Jeg køre sammen med en kolega der har sådan en 110hk
model,den har nu kørt 145k/km
og der er kun lavet service + skiftet en frontrude(stenslag) så den står
højt på min ønskeliste.
Hej Palle.



Thomas Landberg (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 12-02-04 17:19

> Jeg har en kammerat, der påtænker at købe en Skoda Octavia 1.9 tdi
> Elegance - næsten ny eller helt ny. Størrelsen på bilen er nok
> indiskutabel, men kan man få et par negative og positive kommentarer
> med på vejen og måske et alternativ?

Hej

Du eller din kammerat må gerne ringe til mig på 40846627 eller skrive på
thomas snabel a bokstuning . dk hvis I vil høre lidt om sådan en bil. Jeg
køber nok snart min 3. Octavia og har måske nogle fif som ham kan bruge, men
som jeg ikke lige gider skrive her.


MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk



Bo Dudek (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Bo Dudek


Dato : 12-02-04 19:45

[...]

>Du eller din kammerat må gerne ringe til mig på 40846627 eller skrive på
>thomas snabel a bokstuning . dk hvis I vil høre lidt om sådan en bil. Jeg
>køber nok snart min 3. Octavia og har måske nogle fif som ham kan bruge, men
>som jeg ikke lige gider skrive her.

det er sgu service.. det må jeg sige.. jeg vil næsten tro, at
kammersjukken griber chancen og knoglen.. tak for det, du :)

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Mogens... (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-02-04 20:31

On Thu, 12 Feb 2004 19:44:55 +0100, Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk>
wrote:

>>Du eller din kammerat må gerne ringe til mig på 40846627 eller skrive på
>>thomas snabel a bokstuning . dk hvis I vil høre lidt om sådan en bil. Jeg
>>køber nok snart min 3. Octavia og har måske nogle fif som ham kan bruge, men
>>som jeg ikke lige gider skrive her.

>det er sgu service.. det må jeg sige.. jeg vil næsten tro, at
>kammersjukken griber chancen og knoglen.. tak for det, du :)

Ja, men hvorfor fa'n kan man ikke få lov at høre de fif her!


/Mogens

Jan Hansen (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan Hansen


Dato : 12-02-04 22:14


"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
news:3ham201ubuh8pna9ft8qsm342e7ph0l8j8@4ax.com...
> Hej
>
> Jeg har en kammerat, der påtænker at købe en Skoda Octavia 1.9 tdi
> Elegance - næsten ny eller helt ny. Størrelsen på bilen er nok
> indiskutabel, men kan man få et par negative og positive kommentarer
> med på vejen og måske et alternativ?
>
Det er en Skoda og det bliver kun en Skoda og folk griner af ham bag hans
ryg fordi han ikke har en rigtig bil




Ukendt (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-04 22:36

> Det er en Skoda og det bliver kun en Skoda og folk griner af ham bag hans
> ryg fordi han ikke har en rigtig bil

Dooh...!



/Jan W Nielsen



Brian Fisker [8900] (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 12-02-04 23:04

"Jan Hansen" <johnjohnxy@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:402beca2$0$29390$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det er en Skoda og det bliver kun en Skoda og folk griner af ham bag
hans
> ryg fordi han ikke har en rigtig bil

Hvordan er det at være vågnet efter fem år i koma?

\Mandal



Mogens... (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 12-02-04 23:49

On Thu, 12 Feb 2004 23:04:20 +0100, "Brian Fisker [8900]"
<MandalFJERN_DETTE@edb.dk> wrote:

>Hvordan er det at være vågnet efter fem år i koma?

Spørg Skoda-fabrikken - de har ligget 30 år i koma


/Mogens

Brian Fisker [8900] (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 13-02-04 07:55

Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:nm0o20hjan1d5gi33hh3k0emjm2r0hr7in@4ax.com...
> Spørg Skoda-fabrikken - de har ligget 30 år i koma

Hehe - ingen tvivl der. Personligt mener jeg dog, at
VW-"respiratoren" har hjulpet godt med til at få stablet et par ok
modeller på banen...

\Mandal



Ebbe Kristensen (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 13-02-04 08:40

"Mogens..." <mailto:dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Spørg Skoda-fabrikken - de har ligget 30 år i koma

Rigtig nok - men de er da i det mindste kommet ud af den igen.

Jeg er såmænd godt tilfreds med vores Skoda Felica 1.6. Motoren har et bedre
bundtræk end den 2-liters HDI, vi har i Xsara'en og uden at gøre noget specielt
for det holder jeg nemt 14 km/l og ofte bedre (seneste tankning 35,5 liter, kørt
500km). Den kostede "sølle" 135 kkr fra ny i 1996 og efterhånden har den over
130.000 på klokken. Vi regner med at køre i den til den ikke kan mere for
brugtbilprisen er en hel del mindre end den værdi vi oplever i hverdagen.

Og ja, vi overvejede da en Octavia, da vi skulle have bil nr. 2. Men vi ville have
en stationcar med aircon og diesel og så kom Octaviaen desværre for højt op i pris.

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Peter G C (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 13-02-04 10:14

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
news:003f01c3f204$87ad5320$10ffaad5@autoatlas.local...

[klip]

> Jeg er såmænd godt tilfreds med vores Skoda Felica 1.6. Motoren har et
bedre
> bundtræk end den 2-liters HDI, vi har i Xsara'en og uden at gøre noget
specielt
> for det holder jeg nemt 14 km/l

ROFL - det lyder næsten som historien om den røde Sierra !


/Peter

--
http://www.grauslund.com



Ebbe Kristensen (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 13-02-04 10:41

"Peter G C" <mailto:pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Octavia 1.9 tdi Elegance - alternativer og kommentarer?"

> ROFL - det lyder næsten som historien om den røde Sierra !

Den har jeg vist overset. Hvad gik den historie ud på?

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Jan Wildau (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan Wildau


Dato : 13-02-04 12:17

> Den har jeg vist overset. Hvad gik den historie ud på?

Det var Olesen, der fortalte, at han kunne køre fra en Honda Civic i sin
Sierra 1,6.

Hvordan historien oprindeligt blev fortalt ved jeg ikke, men jeg ved, at den
ofte bliver fremlagt "voldsommere", end Olesen i dag vil mene, han
oprindeligt fortalte den.

Angiveligt fortalte Olesen, at han "ordnede" sådan en civic med flere
hestekræfter og lavere vægt end hans egen - men Olesen fortæller i dag, at
der var en række faktorer som gjorde fortællingen mere troværdig.

Historien bliver trukket frem, hvis nogen overdriver deres egen bils
formåen.

P.S.: Jeg hár kørt en del i de små Polo´er og kan skrive under på en
forbløffende trækkaraktaristik. Et voldsomt moment og en lav gearing gør den
meget villig.

/Jan W Nielsen



Peter G C (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 13-02-04 13:25

"Jan Wildau" <jwn@vd.dk> skrev i en meddelelse
news:402cb215$0$242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Historien bliver trukket frem, hvis nogen overdriver deres egen bils
> formåen.



> P.S.: Jeg hár kørt en del i de små Polo´er og kan skrive under på en
> forbløffende trækkaraktaristik. Et voldsomt moment og en lav gearing gør
den
> meget villig.

...... jow jow Men mere bundtræk end en turbodiesel ?

/Peter



Jan Wildau (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan Wildau


Dato : 13-02-04 13:45

> ..... jow jow Men mere bundtræk end en turbodiesel ?

Naturligvis ikke målt i rå kræfter over 2.000 o/min.

Men hvis man kører kræfterne op mod køretøjets vægt og samtidig indregner
den meget lave gearing (maks 80 km/t i andet gear), så er det en "lille
raket".

Man kan naturligvis sagtens køre fra Polo´en i mange andre biler, men
trækkaraktaristikken er meget diesel´sk - blot mere hurtig i responsen.
Motoren tager ikke markent flere omdrejninger end en diesel (mener det røde
begynder ved 5.000 o/min), den er ekstremt lavgearet i første og andet gear,
og kræfterne er der med det samme.

/Jan W Nielsen



Ebbe Kristensen (16-02-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 16-02-04 10:32

"Jan Wildau" <jwn@vd.dk> wrote in message news:<402cc6e4$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> Man kan naturligvis sagtens køre fra Polo´en i mange andre biler, men
> trækkaraktaristikken er meget diesel´sk - blot mere hurtig i responsen.
> Motoren tager ikke markent flere omdrejninger end en diesel (mener det røde
> begynder ved 5.000 o/min), den er ekstremt lavgearet i første og andet gear,
> og kræfterne er der med det samme.

Netop min oplevelse med Skoda Felicia'en. Den kører 50 km/t med 2000
o/min i fjerde gear og der har den det rigtig godt Fra folk med
mere forstand på motorer end jeg har, har jeg hørt at denne motor dels
har en meget flad momemntkurve og dels ikke er til at slide op.

Desværre er koblingen noget skod. Vi er på den tredie kobling (inkl.
den originale) og den fik vi såmænd gratis på garantien for nummer to.
Forrige år var jeg til Biler i Bella og snakkede osse lidt med folkene
på Skoda-standen. Her nævnte jeg at jeg var ganske godt tilfreds med
Feliciaen bortset fra koblingen. "Nåeh, du har en 1.6'er" var svaret.
Så det er åbenbart et kendt problem :-/

Ebbe

Ebbe Kristensen (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 13-02-04 13:45

"Peter G C" <mailto:pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Octavia 1.9 tdi Elegance - alternativer og kommentarer?"

> "Jan Wildau" <jwn@vd.dk> skrev i en meddelelse
> news:402cb215$0$242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> > P.S.: Jeg hár kørt en del i de små Polo´er og kan skrive under på en
> > forbløffende trækkaraktaristik. Et voldsomt moment og en lav gearing gør
> den
> > meget villig.
>
> ..... jow jow Men mere bundtræk end en turbodiesel ?

Tjaeh, Skoda'en begynder at levere noget ved 1000 o/min. Xsara'en skal op på 1500
før man kan mærke at der er motor i bilen.

Men der er forskel på dieselbiler. Xsara'en kan ikke følge med en Skoda Octavia
1.9 TDI fra stående start. Det hører dog med at Xsara'en er en stationcar der
vejer i omegnen af 1300 kg og at den ikke er chip'et Om bemeldte Octavia var,
har jeg ingen anelse om.

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Brian (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 13-02-04 12:38

Hejsa

Ebbe Kristensen wrote:
> Den har jeg vist overset. Hvad gik den historie ud på?

http://shor.ter.dk/45581291

Sjov, lidt ældre, tråd

/Brian



Kim Kristensen (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 14-02-04 00:03


"Brian" <brian@post5FJERNDETTE.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:c0icu7$fda$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Ebbe Kristensen wrote:
> > Den har jeg vist overset. Hvad gik den historie ud på?
>
> http://shor.ter.dk/45581291
>
> Sjov, lidt ældre, tråd
>
> /Brian
>
>
Hold kæft den var lang, tråden mener jeg. Gad vist hvor mange gear sådan en
Killer-Ford har, er det 4 eller 5?

Med venlig hilsen Kim



Jan Wildau (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan Wildau


Dato : 13-02-04 11:10

> ROFL - det lyder næsten som historien om den røde Sierra !

Seriøst - du skulle prøve de der Polo 1,6´ere, Peter.

Der er edderbanke mig fut i fejemøget ved de lave omdrejninger.

/Jan W Nielsen



Peter G C (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 13-02-04 11:37

"Jan Wildau" <jwn@vd.dk> skrev i en meddelelse
news:402ca293$0$196$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > ROFL - det lyder næsten som historien om den røde Sierra !
>
> Seriøst - du skulle prøve de der Polo 1,6´ere, Peter.

Tak - har prøvet dem da jeg trillede rundt i nogle udlejningsbiler fra
Eurocar.

> Der er edderbanke mig fut i fejemøget ved de lave omdrejninger.

Ja da 150 nm ved 1500 omdrejninger - helt sikkert

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Jan Wildau (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan Wildau


Dato : 13-02-04 13:58

> > Der er edderbanke mig fut i fejemøget ved de lave omdrejninger.

> Ja da 150 nm ved 1500 omdrejninger - helt sikkert

Nej, jeg tror kun, den har 128 - men det ændrer ikke ved, at den er en lille
hurtig bil. En masse "alm." mennesker har den samme opfattelse. På min
tidligere arbejdsplads havde vi en flok af dem, og folk var meget imponerede
over deres kræfter.

De føles markant hurtigere end de fleste familiebiler med omkring 100 hk -
og man skal også vare sig ved lyskrydset for ikke at "fræse af sted".
Faktisk har kombinationen af meget lav gearing i de første gear og flot
momentforløb fået flere motorjournalister til at sige, at den 100 hk version
ikke føles spor hurtigere - selvom den måske nok er det, hvis det virkelig
gælder. Samtidig går der vedholdende rygter om, at 1,6´erne ofte har mere
end de lovede 75 hk.

Jeg kommer netop i tanke om et tilfælde, hvor jeg kørte om kap med en ukendt
Ford Mondeo på de 2-sporede store veje i det sydlige Odense. Mondeoen var
ikke engang en billængde foran, da 3. gear løb ud - og der blev eller gået
til stålet. En 102 hk Carina XLi II kan ikke følge med.

Hvis man vil misforstå det, som jeg her skriver, så kan man sagtens det. Jeg
siger ikke, at det er en Porsche - blot at den ér kvik på speederen og at
man ikke skal kimse af den.



/Jan W Nielsen



Mogens... (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 13-02-04 17:41

On Fri, 13 Feb 2004 13:58:01 +0100, "Jan Wildau" <jwn@vd.dk> wrote:

>Nej, jeg tror kun, den har 128 - men det ændrer ikke ved, at den er en lille
>hurtig bil. En masse "alm." mennesker har den samme opfattelse. På min
>tidligere arbejdsplads havde vi en flok af dem, og folk var meget imponerede
>over deres kræfter.
>De føles markant hurtigere end de fleste familiebiler med omkring 100 hk -
>og man skal også vare sig ved lyskrydset for ikke at "fræse af sted".
>Faktisk har kombinationen af meget lav gearing i de første gear og flot
>momentforløb fået flere motorjournalister til at sige, at den 100 hk version
>ikke føles spor hurtigere - selvom den måske nok er det, hvis det virkelig
>gælder. Samtidig går der vedholdende rygter om, at 1,6´erne ofte har mere
>end de lovede 75 hk.
>Jeg kommer netop i tanke om et tilfælde, hvor jeg kørte om kap med en ukendt
>Ford Mondeo på de 2-sporede store veje i det sydlige Odense. Mondeoen var
>ikke engang en billængde foran, da 3. gear løb ud - og der blev eller gået
>til stålet. En 102 hk Carina XLi II kan ikke følge med.
>Hvis man vil misforstå det, som jeg her skriver, så kan man sagtens det. Jeg
>siger ikke, at det er en Porsche - blot at den ér kvik på speederen og at
>man ikke skal kimse af den.

Tillad mig venligst at tilføje en bemærkning om, at jeg i '97 "fik"
een af de første VW Polo 1.4 16V 101 hk - den kunne ingen "sælgerbiler
2.0" følge på motorvejen. Idag er bilens formåen kendt, men det var
den ikke dengang.

Derfor var det afsindigt morsomt (nogen vil helt sikkert kalde det
barnligt) at udføre det kendte trick med at give gas ifm. en
overhaling på motorvejen: Man "ligger" - i en overhaling let presset -
foran en "sælger" og signalerer med blinklyset, at man trækker ind,
hvilket også sker. Samtidigt bliver højre fod dog lidt tung... :)

Polo 1.4 16V var langt hurtigere end sinken Polo 1.6, men kun hvis man
kørte mellem 4.700 og 7.000 omdrejninger - uudholdeligt i længden!


/Mogens

Ukendt (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-04 21:26

> Polo 1.4 16V var langt hurtigere end sinken Polo 1.6, men kun hvis man
> kørte mellem 4.700 og 7.000 omdrejninger - uudholdeligt i længden!

Der kørte en Polo 16V sammen med den føromtalte Mondeo og jeg dengang. Den
var ikke hurtigere end den, som jeg kørte i. Men ok - en 1,4 16V findes også
både med 75 hk og 100/101 hk.

I øvrigt er 16V-motorerne blevet svinet til netop på grund af deres mangel
på power (under 5.000 o/min, hvor man normalt kører).

> den kunne ingen "sælgerbiler 2.0" følge på motorvejen.
> Idag er bilens formåen kendt, men det var
> den ikke dengang.

Rolig nu - 188 km/t - det tror jeg nok, de fleste 2.0´ere kunne præstere -
også i 1997.

> langt hurtigere end sinken Polo 1.6

???

/Jan W Nielsen







Mogens... (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 14-02-04 00:20

On Fri, 13 Feb 2004 21:25:53 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

>Rolig nu - 188 km/t - det tror jeg nok, de fleste 2.0´ere kunne præstere -
>også i 1997.
>???

Jeg taler ikke om topafart - jeg talker om mellemacceleration


/Mogens

Jacob Buus Smidt (14-02-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 14-02-04 14:17

>
> Tillad mig venligst at tilføje en bemærkning om, at jeg i '97 "fik"
> een af de første VW Polo 1.4 16V 101 hk - den kunne ingen "sælgerbiler
> 2.0" følge på motorvejen. Idag er bilens formåen kendt, men det var
> den ikke dengang.
>
SNIP
>
> Polo 1.4 16V var langt hurtigere end sinken Polo 1.6, men kun hvis man
> kørte mellem 4.700 og 7.000 omdrejninger - uudholdeligt i længden!
>

Jeg har netop i går hentet min lille nye brugte røde Polo 1.6 som erstatning
for min tidligere røde Polo 1.4 (st.car)

Jeg var rimelig imponeret over 1.4'erens præstationer, men jeg har kun gode
ting at sige om 1.6 motoren. På toppen giver den ikke meget mere, end
1.4'eren, men den er meget mere behagelig at køre med og, ja: der er
rigeligt træk over hele momentkurven til sådan en lille øse. Den nye er med
automatgear, som ganske givet gør den mere lam, end den behøver at være. Men
ved "hurtig" motorvejskørsel arbejder den vel med omdrejninger, der ligger
omkring 1000 omdrejninger under 1.4'eren ved samme hastighed, og det kan
altså både høres og mærkes!

Hvordan er det nu, at det er? Kan et eller andet filter få den til at køre
hurtigere?




Jacob



Lizard (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Lizard


Dato : 13-02-04 09:35

Hehe... Lad mig gætte.. du køre selv VW eller Peugot? Så tror jeg ikke du
skal råbe for højt op.
Har har skoda i nogle år nu... og jeg har aldrig haft problemer. Ikke andet
end det slid man kan forvente på en gammel bil der bliver kørt hårdt. (skift
af undervogn og bremser.. Og i den dur)

Folks erfaringer med biler er meget forskællig og der er ikke rigtigt nogle
der kan stå inde for at lige nøjagtigt dig eller mig får en "mandags" bil,
som vil gøre at vi vil se forskælligt på mærket... Jeg er personligt lige
glad med hvad den hedder... Bare den køre og ikke er pisse defekt.

Som sagt har jeg aldrig hvaf problemer med Skoda.
Og vil tro at vi i familien har haft omkring 6-7 stykker og aldrig et
problem.

--
__
Hilsen Lizard.
Skoda Favorit 136 St.
Fjern X i Em@il.


"Jan Hansen" <johnjohnxy@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:402beca2$0$29390$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ham201ubuh8pna9ft8qsm342e7ph0l8j8@4ax.com...
> > Hej
> >
> > Jeg har en kammerat, der påtænker at købe en Skoda Octavia 1.9 tdi
> > Elegance - næsten ny eller helt ny. Størrelsen på bilen er nok
> > indiskutabel, men kan man få et par negative og positive kommentarer
> > med på vejen og måske et alternativ?
> >
> Det er en Skoda og det bliver kun en Skoda og folk griner af ham bag hans
> ryg fordi han ikke har en rigtig bil
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste