OT: Motorcykel kørerkort
Fra : Jogster

Dato : 11-02-04 22:20

Hey en bekendt af min siger at hvis man dumper til teori til motorcykel så
mister man kortet til bilen... er det rigtigt??

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-02-04 22:27

"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> wrote in message
> Hey en bekendt af min siger at hvis man dumper til teori til motorcykel så
> mister man kortet til bilen... er det rigtigt??

Nej..... Men hvis du bliver stoppet for spritkørsel f.eks på MC eller en
havetraktor så ryger kortet til alt det du nu måtte have kørekort til..

så skynd dig at vædde noget med ham...

Thore

Fra : Jogster

Dato : 11-02-04 22:30

Cool thanx

Hva hvis man bliver taget for at kører for stærkt i bilen og mister
det...ryger det så til mc?

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 11-02-04 22:34

> Cool thanx
>
> Hva hvis man bliver taget for at kører for stærkt i bilen og mister
> det...ryger det så til mc?

Hvis du for en betinget frakendelse - og dermed orienterende
køreprøve (som så er teori og praktisk prøve), skal du
normalt op til prøve i den kategori som frakendelsen berører
(hvis du er blevet stoppet for at køre for stærkt på MC,
tager du prøven til MC) Dumper du her mister du alle dine kort !
Består du, beholder du dem - hvis du ikke laver ydeligere der
er berettiget til betinget frakendelse selvfølgelig.

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Reino Andersen

Dato : 12-02-04 17:11

Morten Hansen, IVAO skrev:

> [...]
> normalt op til prøve i den kategori som frakendelsen berører
> (hvis du er blevet stoppet for at køre for stærkt på MC,

Det hedder en *kontrollerende* køreprøve - og normalt skal man tage den
praktiske prøve i bil, selvom forseelsen er begået på en mc.

--
Reino

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 12-02-04 21:57

"Reino Andersen" <abc@def.gh> wrote in message

> Det hedder en *kontrollerende* køreprøve - og normalt skal man tage den
> praktiske prøve i bil, selvom forseelsen er begået på en mc.

Er du sikker på det? For man da godt blive sendt til kontrollerende
køreprøve for noget på motorcykel som ikke kan lade sig gøre i bil. F.eks
baghjulskørsel... og hvad er det så man kontrollerer?

Thore

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-02-04 22:11

> [...]

>Er du sikker på det? For man da godt blive sendt til kontrollerende
>køreprøve for noget på motorcykel som ikke kan lade sig gøre i bil. F.eks

Tjaehhhh ... det *er* nu set (as seen on television)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Neser

Dato : 13-02-04 21:30

> [...]
> Består du, beholder du dem - hvis du ikke laver ydeligere der
> er berettiget til betinget frakendelse selvfølgelig.

Hva' så hvis du bliver taget på 45'er knallert? Er det så MC eller bil det
går ind under?

- Neser

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 13-02-04 21:35

"Neser" <Neser@neser.dk> wrote in message

> Hva' så hvis du bliver taget på 45'er knallert? Er det så MC eller bil det
> går ind under?

Det ved jeg desværre ikke.....

Fra : Leonard

Dato : 14-02-04 01:15

"Neser" <Neser@neser.dk> wrote:

>Hva' så hvis du bliver taget på 45'er knallert? Er det så MC eller bil det
>går ind under?

Kommer jo anpå hvilken kategori du har til, da den må køres på både A
og B, men det er jo ligegyldigt for du mister det hele hvis du mister
en.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Neser

Dato : 14-02-04 12:03

> Kommer jo anpå hvilken kategori du har til, da den må køres på både A
> og B, men det er jo ligegyldigt for du mister det hele hvis du mister
> en.

Har til begge, det var mere derfor.

- Neser (Som dog ikke kører 45'er mere)

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 11-02-04 22:38

> Hva hvis man bliver taget for at kører for stærkt i bilen og mister
> det...ryger det så til mc?

ja

Fra : Leonard

Dato : 11-02-04 22:46

"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> wrote:

>Hva hvis man bliver taget for at kører for stærkt i bilen og mister
>det...ryger det så til mc?

Ja, når kortet ryger, så ryger alle stemplerne.
Jeg er ikke vidende om man skal op til alle prøverne igen for at
generhverve eller om man kan nøjes med den kategori man har dummet sig
i ...

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 23:33

"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hey en bekendt af min siger at hvis man dumper til teori til motorcykel så
> mister man kortet til bilen... er det rigtigt??

Jeg ved ikke om det er sandt, men min kørelærer til mc fortalte om en som
dumpede 4 gange på mc, som fik af vide af den sagkyndige, at hvis personen
dumpede 5 gang inddrog han også andre kørekort.

Men det kan jo også være et forsøg på, at få personen til, at oppe sig.

Dannie

Fra : Leonard

Dato : 12-02-04 00:08

"DJ" <vm6632[a]get2net.dk> wrote:

>Jeg ved ikke om det er sandt, men min kørelærer til mc fortalte om en som
>dumpede 4 gange på mc, som fik af vide af den sagkyndige, at hvis personen
>dumpede 5 gang inddrog han også andre kørekort.

Hvis det er grelt nok og den sagkyndige mener at han vil være til fare
for andre trafikanter, så kan det sikkert også lade sig gøre, men det
var vel til køreprøven og ikke til teoriprøven?

Fra : Monsieur

Dato : 12-02-04 18:26

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for andre trafikanter, så kan det sikkert også lade sig gøre, men det
> var vel til køreprøven og ikke til teoriprøven?

Hvis du kører for hurtigt i din bil og mister dit kort kan du eks erhverve
til MC og få bilen igen, du skal blot bestå en teori samt en køreprøve og
dette kan også være til et køretøj du ikke har i forvejen..

Jens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-02-04 11:37

DJ wrote:

> Jeg ved ikke om det er sandt, men min kørelærer til mc fortalte om en som
> dumpede 4 gange på mc, som fik af vide af den sagkyndige, at hvis personen
> dumpede 5 gang inddrog han også andre kørekort.

En person der allerede har kørekort som dumper 4 gange på mc??
Både teori- og køreprøve bliver dagligt bestået af mennesker der
har ca. 20 timers erfaring bag et rat, så hvis en der allerede har
kørekort og må forventes at have *meget mere* erfaring formår at
dumpe 4 gange, så fortjener vedkommende sgu at miste pappet.

--
Hygge..
Thomas