unlock kabel til 3310
Fra : Karsten Kristensen

Dato : 23-04-01 20:42

hejsa hvor får jeg et kabel tiæ at unlock min 3310
jeg skal kun brug den til 3310 jeg har et f/mbus kabel dette kan jeg unlock
min 5110 /6150

ksk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-04-01 20:56

Karsten Kristensen skrev:

>hejsa hvor får jeg et kabel tiæ at unlock min 3310

Det er vidst billigst at bestille fra udlandet, det er nogle pebrede
priser der er her Danmark. (Jeg overvejer selv at stifte et firma -
simlock.dk - og så får vi forhåbentlig nogle bedre priser :)

>jeg skal kun brug den til 3310 jeg har et f/mbus kabel dette kan jeg unlock
>min 5110 /6150

Nyere 5110 og 6150 kan ikke låses op med alm. datakabel, men hvis du
bare skal låse dine egne op, så er det selvfølgelig lige meget.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.

Fra : Benjamin Jensen

Dato : 23-04-01 23:02

Grunden til at priserne for unlockkabler er så høje, er at der som regel
følger stik med til flere forskellige mærker af telefoner, og så er der jo
selvfølgelig al den software der følger med, den kan nu hentes gratis på
Nettet. Skal man kun bruge det til en type telefon er det jo ikke nødvendigt
med alt det skidt, jeg laver selv kabler til Nokia, og de kan laves for
omkring 39 kroner..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-04-01 23:06

Benjamin Jensen skrev:

>Grunden til at priserne for unlockkabler er så høje, er at der som regel
>følger stik med til flere forskellige mærker af telefoner

Tjah, datakabler der også kan tilsluttes flere telefoner koster nu
ikke nær så meget...

>og så er der jo
>selvfølgelig al den software der følger med, den kan nu hentes gratis på
>Nettet.

Præcis, og den følger vist oftest ikke med...

>Skal man kun bruge det til en type telefon er det jo ikke nødvendigt
>med alt det skidt, jeg laver selv kabler til Nokia, og de kan laves for
>omkring 39 kroner..

Yup.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-04-01 15:38

"Benjamin Jensen" <the_fireball73@yahoo.com> wrote in message
> [...]
nødvendigt
> med alt det skidt, jeg laver selv kabler til Nokia, og de kan laves for

Men hvor tryller man en 74HC14 (Hex inverterende Schmitt trigger) , farnell
de har en 74HC14N og en 74HC14D. Umiddelbart kender jeg ikke de eksakte
forskel på dem eller kan man bare bruge en stedfortræder for 74HC14, altså
en helt anden chip med de samme egnskaber

/Dennis

Fra : Benjamin Jensen

Dato : 24-04-01 21:09

De kredse du nævner kan også sagtens bruges, bare de hedder noget med HC kan
du ikke løbe fejl i byen, bogstavet til sidst er nærmest det man kalder et
"versionsnummer" det skal du ikke spekulere på
Du kan finde kredsen hos bla. www.rs-components.dk og hos www.vejle-rc.dk
den koster omkring 5 kr.

Fra : Lars J.H

Dato : 24-04-01 00:55

On Mon, 23 Apr 2001 21:56:05 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

>Det er vist billigst at bestille fra udlandet ...

Ja, f.eks. http://www.te-elektronik.com/aflasher.shtml virker
ret billigt.

--
mvh Lars J.H