MS Windows
briani 27239
swapfil i XP
Fra : Henrik Lauridsen

Dato : 13-02-04 09:16

Tidligere var det god latin at man selv satte størrelsen på swapfilen, da
windows så kørte bedre end hvis den selv bestemte størrelsen dynamisk.
Gælder det stadig under XP?

Henrik

Fra : N´far

Dato : 13-02-04 09:51

"Henrik Lauridsen" <hlau@beethoven.com> skrev i en meddelelse
> Tidligere var det god latin at man selv satte størrelsen på swapfilen, da
> windows så kørte bedre end hvis den selv bestemte størrelsen dynamisk.
> Gælder det stadig under XP?
>
> Henrik

Ja.

Fra : KeNzO

Dato : 13-02-04 10:10

og hvorfor ?

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-02-04 13:35

"KeNzO" <kenzo21FJERN@sol.dk> skrev i en meddelelse
> og hvorfor ?

Fordi så skal der ikke bruges resurser på
at ændre størrelsen på swp filen..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-02-04 14:36

In article <1w0Xb.234$Df6.17@news.get2net.dk>, kenzo21FJERN@sol.dk
says...

> og hvorfor ?

Hvorfor hvad?
Overvej at citere lidt fra det indlæg du kommenterer...

En af grundene til at de kan betale sig at sætte pagefilen fast er at
den kan bringes til at ligge i ét stykke.

Sæt min- og max-grænserne til det samme.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-02-04 11:34

> [...]
> den kan bringes til at ligge i ét stykke.
>
> Sæt min- og max-grænserne til det samme.

Hvor er det lige man gør det?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : N´far

Dato : 15-02-04 11:48

> Hvor er det lige man gør det?
Start-Kontrolpanel-Ydelse og vedl.-vis grundl.oplysninger om
system-avanceret-instillinger ydeevne-avanceret- skift. Det er da EN vej...

Fra : Peter Holm

Dato : 15-02-04 17:12

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
> den kan bringes til at ligge i ét stykke.
>
> Sæt min- og max-grænserne til det samme.

er den ikke stadig i eet stykke selvom den er variabel i størrelse?
Skulle det være langsomere/dårligere at køre med variabel størrelse?

Mvh
Peter
Swap min 1532
Swap max 3072

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-02-04 13:23

In article <402f9a51$0$24718$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
phc@stofanet*REMOVE*.dk says...

> er den ikke stadig i eet stykke selvom den er variabel i størrelse?

Hvis den er variabel, så vi Windows ændre størrelsen hvis det skulle
blive nødvendigt.

> Skulle det være langsomere/dårligere at køre med variabel størrelse?

Ja. Den bliver ikke skrumpet til min-indstillingen før genstart.

> Mvh
> Peter
> Swap min 1532
> Swap max 3072

Alt for meget, vil jeg mene.

Hvor meget RAM har du i maskinen og hvad bruger du den til?

Fra : Carsten Witt

Dato : 15-02-04 18:22

En god regel er, at sætte swapfil størrelsen til 1.5 x "installeret RAM"

Carsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-02-04 13:25

In article <c0o9sf$2911$1@news.cybercity.dk>, do.not.reply@to.me.com
says...

> En god regel er, at sætte swapfil størrelsen til 1.5 x "installeret RAM"

Nej, nej, nej... Filen skal være så lille som muligt. Jo mere RAM man
har i maskinen, desto mindre skal filen være.

Og gider du ikke skrive din tilføjelse _under_ det du svarer på?